28 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Günde ortalama 7 saatimiz bilgisayar başında geçiyor
Haberler

Günde ortalama 7 saatimiz bilgisayar başında geçiyor

Marketing Türkiye
29 Ocak 2018
2 dk okuma

Türkiye’deki yetişkin nüfusun yüzde 95’i cep telefonu, yüzde 75’i akıllı telefon kullanırken, dizüstü veya masaüstü bilgisayar kullanım oranı yüzde 51 oldu. Tablet kullanım oranı yüzde 17 olan Türkiye’de, bilgisayar başında geçirilen ortalama vakit günde ortalama 7 saat olarak belirlendi.

Medya takip kurumu Ajans Press, 2017 yılı internet kullanım istatistiklerini ve medya yansımalarını inceledi. Ajans Press’in Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü verilerinden elde ettiği bilgilere göre, Türkiye’de internet kullanıcı sayısı, Ocak 2016’dan itibaren 2 milyon, aktif sosyal medya kullanıcı sayısı ise 6 milyon kişi arttı. Böylelikle internet kullanıcı sayısı 354 milyon, aktif sosyal medya kullanıcı sayısı ise 482 milyon kişiye ulaştı. 

İnternetin en yaygın kullanıldığı kıta, yüzde 88 ile Kuzey Amerika olurken, internet kullanımının en az olduğu kıtalar yüzde 33 ile dünyanın en kalabalık bölgesi Güney Asya ve yüzde 29 ile Afrika olarak kayıtlara geçti. Ülkeler baz alındığında, internetin en yaygın kullanımı yüzde 100 ile Birleşik Arap Emirlikleri’nde görülürken, onu, yüzde 93 ile Japonya ikinci, yüzde 92 ile Birleşik Krallık üçüncü sıradan takip etti. Türkiye’deki internet kullanımı oranı ise, yüzde 60 ile ortalamanın üzerinde yer aldı.

Gelişmişlik düzeyiyle internet kullanımı doğru orantılı

ITS Medya ve Ajans Press’in medyada gerçekleştirdiği incelemeye göre, internetle alakalı 200 binin üzerinde haber çıkışı belirlenirken, internet kullanımı ve dijitalleşmeyle alakalı 6 bin 154 haber çıkışı saptandı.Ülkelerin gelişmişlik düzeyiyle doğru orantılı olan internet ve sosyal medya kullanımı Afrika kıtası gibi gelişmemiş bölgelerde çok düşükken, Asya kıtasında yüzde 46, Avrupa kıtasında yüzde 76 oranla kullanıldı. Uzman yorumlarına göre de, Türkiye’deki yüzde 60 olan internet ve sosyal medya kullanım oranı artarak gelişmiş ülke düzeyine ulaşacak.

3 saatini sosyal medya platformlarında harcandığı saptanan Türkiye’de. sosyal medyaya mobilden bağlanan kişi sayısı ise 42 milyona denk geldi. Dijital gelişim istatistikleri incelendiğinde, internet ve sosyal medya kullanım düzeyi her geçen yıl artan ülkemizde, bu kullanım düzeyiyle beraber önümüzdeki yıllarda Asya ve Avrupa ülkelerine ulaşacağımız öngörülüyor.

1 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
2 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
3 MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
4 ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
5 Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Güncel Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Minimalizmde son nokta “No Budget Bag”
Haberler
Minimalizmde son nokta “No Budget Bag”
Sena Tufan
14 Mart 2025
ANKÜ Game Jam 2025'e geri sayım başladı!
Haberler
ANKÜ Game Jam 2025’e geri sayım başladı!
Marketing Türkiye
21 Nisan 2025
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Haberler
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Marketing Türkiye
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.