1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Çalışan kadın erkekten daha çok tasarruf ediyor

Marketing Türkiye
16 Ocak 2013
2 dk okuma

ING Bank tarafından hazırlanan Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’na göre, çalışan kadınlar erkeklerden daha fazla tasarruf etme eğiliminde. Kadınlar çalışmadıkları durumda ise resim çok farklı; erkeklerden daha az tasarruf yapıyorlar. Sabancı Üniversitesi’nin gözetiminde IPSOS KMG’nin 26 ilde her ay tesadüfi olarak seçilen 800 kişi ile gerçekleştirdiği çalışma çerçevesinde, Ekim 2011  Eylül 2012 arasında toplamda 9 bin 600 kişi ile görüşüldü. Araştırma sonuçları, ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay, ING Bank Baş Ekonomisti Sengül Dağdeviren, Sabancı Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Alpay Filiztekin ve IPSOS KMG Sosyal Araştırmalar Enstitüsü Genel Müdürü Tonguç Çoban’ın katılımıyla düzenlenen toplantıyla açıklandı.




‘Gençler umut verici’
Araştırma ile ilgili bilgi veren ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay, genel olarak kadınların tasarruf sahibi olma olasılığının erkeklerden düşük olmasına karşın, istihdam edildikleri takdirde bu olasılığın önemli bir artış gösterdiğini ve çalışan kadının tasarruf sahibi olma olasılığının erkeklerinkinin önüne geçtiğini belirtti. Tasarruf etme olasılığının en yüksek olduğu yaş grubunun 18-24 yaş arası olduğunun altını çizen Abay, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Gençlerde tasarruf etme olasılığının yüksekliği kadar düzenli tasarruf eğilimine sahip olmaları da araştırmamız sonucunda ortaya çıkan dikkat çekici ve geleceğe dair umut verici bir başka nokta. Tüm bunlara ek olarak tasarruf etme olasılığında eğitim değişkeninde de, beklentiler ile paralel bir ilişki gözlemliyoruz. Tasarrufum var diyenlerin oranı eğitim düzeyi ile birlikte belirgin olarak artıyor.” Tasarruf sahibi olma olasılığını en olumlu etkileyen unsurların gelir, eğitim, kira ödememek ve İstanbul’da yaşamak olduğunu vurgulayan Abay şunları kaydetti: “Gelir düzeyinin tasarruf etme olasılığına etkisine baktığımızda eğilimin orta gelir düzeyinde en yüksek olduğunu ancak uçlarda, aylık 1.000 TL altı veya 5.000 TL üstü gelir sahipleri içinde azaldığını gözlemliyoruz. Araştırmanın işaret ettiği orta gelir grubunun öneminin ING Bank olarak biz de uzun zamandır farkındayız. 2011 yılının başında pazara sunduğumuz ING Turuncu Hesap’ın yıl sonu itibarıyla ulaştığı 600 bin müşterisinin ortalama bakiyesi yaklaşık 12 bin. Bu somut rakam da araştırma verilerini teyit ediyor.”

1 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
2 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
3 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
4 Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
5 Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Güncel Haberler
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
Haberler
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Burger haritası açıklandı: Her 3 siparişten 1’i burger!
Haberler
Burger haritası açıklandı: Her 3 siparişten 1’i burger!
Sena Tufan
3 gün önce
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
Haberler
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
İrem Alimoğlu
23 Nisan 2025
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan "Kafeinsiz reklam panoları" ile uykuya davet ediyor
Haberler
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan “Kafeinsiz reklam panoları” ile uykuya davet ediyor
Sena Tufan
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.