21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

E-postanızın ‘spam’ olmaması için 7 etkili ipucu

Marketing Türkiye
3 Ocak 2013
2 dk okuma

Araştırmalara göre, Türkiye uzun yıllardır en çok spam e-posta gönderen ülkeler sıralamasında ilk 10’da yer alıyor. Online pazarlamanın en eski ve en çok kullanılan yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlama, doğru şekilde kullanıldığında oldukça etkili sonuçlar alınmasına yardımcı olurken, sıkça yapılan hatalar, e-postaların spam olarak işaretlenmesine ve okunmadan silinmesine neden oluyor. E-posta gönderim hizmetleri alanında yer alan Apsis’in Türkiye Ülke Müdürü Turgut Taneli, “Göndericinin kara listeye alınmasına ve gelecekteki e-postalarının engellenmesine kadar gidebilecek bu süreci önlemek için kullanılabilecek servisler mevcut. Kullanıcılar, basit birkaç önlem ile gönderimlerinin spam’de sonlanmasının önüne geçebilir ve e-posta gönderme güçlerini artırabilirler,” diye konuştu.

Toplu olarak gönderilen e-postalardan sonra mutlaka kurumsal bir E-posta Servis Sağlayıcı (ESS) ile çalışılmasını öneren Taneli, mesajlarının okunmadan çöpe gitmesini engellemek isteyenler için 7 basit ipucunu şöyle sıraladı:

1. Sadece görsellerden oluşan e-postalar göndermeyin: Gönderilen e-postanın içeriğinde mutlaka metin bulunmasına dikkat edin. Sadece imajlardan oluşan bir e-postanın spam olarak algılanma olasılığı çok yüksektir.

2. Konu satırını kısa tutun: E-postanın ‘subject’ olarak da adlandırılan konu satırının 40 karakterden fazla olmaması, okunurluğu önemli oranda artırır.

3. ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneğini görünür yapın: Gönderimler düzenli olarak yapılıyorsa, ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneğinin ‘Spam’ olarak etiketleme seçeneğinden daha görünür olmasına özen gösterin.

4. Görselin büyüklüğüne dikkat edin: Mesajınızın içeriğinde görsel yer alıyorsa, boyutunun 150-200 KB’yi geçmemesine dikkat edin. Büyük boyutlu görseller, mesajın e-posta sunucuları tarafından otomatikman ‘spam’ olarak işaretlenebilir.

5. Bilinen yazı tiplerini kullanın: Metinlerde, genel kabul görmüş, endüstri standardı halini almış yazı tiplerini (font) kullanın.

6. Ekli dosya göndermeyin: Mesajınızı e-postanın gövdesinde vermeye, ekli dosya göndermemeye özen gösterin. Ekinde dosya bulunan e-postaların hem boyutu artar hem de spam olarak işaretlenme olasılıkları yükselir.

7. Sadeliği tercih edin: E-postanın arka planının tek ve mümkün olduğunca sade bir renkten oluşması okunurluğu artıracaktır.

1 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
2 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
3 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
4 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
5 KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Güncel Haberler
Geleceğin menülerine "harekete geçiren lezzetler" yön verecek!
Geleceğin menülerine “harekete geçiren lezzetler” yön verecek!
Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
2 hafta önce
TikTok'a "dilencilik" eleştirisi!
Haberler
TikTok’a “dilencilik” eleştirisi!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
RTÜK "Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi"ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Haberler
RTÜK “Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi”ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Haberler
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.