1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Çekmecenizdeki atıştırmalıklar hangi markanın?

Marketing Türkiye
27 Aralık 2012
1 dk okuma

Sizin evde de bir atıştırmalık çekmecesi var mı? Bizde var. İçinde kızım, yeğenlerim özellikle eşim için alıp attığımız çikolatalar, bisküviler, çerezlerin yanı sıra yöresel atıştırmalıklar da bulunuyor. Nestlé, çikolatası için kampanyaya başladığında doğrudan bizim atıştırmalık çekmecesine gidip hangi markaları satın almışız diye baktım. Sadece limonlu gofret Nestlé’ydi. Nestlé bastırıyor. Yaz aylarında çikolata yiyen kadınların tür değiştirdiği klasik reklamların dışına çıkarak hanım hanımcık bir Figen karakteriyle tüketicilere “sizdenim” demişti. Bu bir ilkti ve diğer çikolata reklamlarından ayrışmıştı. Yazmıştım. Marka bu kez de 100 yılı aşan Nestlé Türkiye tarihini reklam kampanyasına taşıyor. Kampanyanın yüzleri Çetin Tekindor, Hadise ve İbrahim Kutluay. Başarılarıyla öne çıkan üç ünlü “Nestlé Çikolatayla Harikalar Yaratır” diyerek bireysel başarılarında ürünün katkısını işaret ediyorlar. Her biri için yazılmış Nestlé hikayeleri ne kadar gerçek bilmem ama oyuncularla uyuşmuş. Nestlé kaliteli ve lezzetli ürünlerin üreticisi. Benim söylemem reklama girmez! Kolay değil 1875’ten beri üretiyor. Elbette küresel markanın birikimini yabana atamayız. Ancak ürün konusunda bu kadar başarılı olan Nestlé nedense bir türlü bizden olamadı. Uzak, mesafeli ve pahalı algısını bir türlü yıkamadı. Çekmecelerimize istediği çoklukta giremedi. Acaba neden? Son kampanyadan yola çıkarak söyleyeyim, üç ünlü de sevilen ve rol model olabilecek kişiler olmasına rağmen “Nestlé çikolatayla harikalar yaratır” kampanyası yine yüksek perdeden. Mesaj daha samimi, biraz daha sokaktan ve genç olsaydı hiç fena olmazdı. Bir de aklıma gelmişken marka okunacak diye reklamdaki oyuncuların ambalaj kağıdını yiyeceğinden endişe ediyorum!
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Haberler
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
5 gün önce
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Haberler
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Sena Tufan
1 hafta önce
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.