12 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici alışkanlıklarını değiştiren 5 teknolojik gelişme
Haberler

Tüketici alışkanlıklarını değiştiren 5 teknolojik gelişme

Marketing Türkiye
19 Kasım 2017
3 dk okuma

İş dünyası son birkaç yılda görülmedik değişimlere maruz kalıyor. 1990’lı yıllarda kişisel bilgisayarların, 2000’lerde cep telefonlarının hayatımıza girmesi söz konusuydu. Bugünlerde ise çok daha kapsamlı ve kaotik bir dijital dönüşüm yaşıyoruz. Teknoloji işletmelerin farklı çalışmasına, başarı için yeni ön koşulların oluşturulmasına ve tüketicilerin davranış biçimlerini etkilemesine yol açıyor. Ancak teknolojiyi övsek de hangi inovasyonun önemli olduğunu ve neyin iş dünyasını pek etkilemeyeceğini söyleyebilmek önemli.

Geleceğin teknolojik standartlarını ve bunların tüketici üzerindeki etkisini önceden tahmin etmek kolay değil. Örneğin sürücüsüz araçların gelişmesi bunun gelecekte hayat standardımız haline geleceğini göstermez. Test, regülasyon, pazarlama ve elbette kritik bir tüketici kitlesi yakalama gibi önemli aşamalardan geçmesi gerekiyor.

Fortune 500 şirketlerine Z kuşağı danışmanlığı yapan George Beall, gelecekte tüketici alışkanlıklarını etkileyecek en muhtemel beş yeniliği ortaya koydu. İşte tüketici alışkanlıklarını değiştiren 5 teknolojik gelişme…

Gelişen reklam ağları

Google son zamanlarda farklı ağları tanıtarak reklam dünyasını değiştirdi; ancak çorbada asıl katkısı olan karşılaştırmalı reklam ağı sunan Facebook oldu. Ayrıca, Snapchat Ads ve Instagram reklamlarının kademeli olarak büyümesi, tüketicilerin ilgisini çekebilecekleri daha fazla seçenek sunuyor.

Bu durumda işletmelerin kullandığı medyayı anlaması önem arz ediyor. Zira Google’ın mavi linkleri, Instagram’da sponsorlu bir resim kadar veya Snapchat’da sponsorlu bir video kadar çekicilik göstermiyor.

ivy-park-snapchat-hed-2016

Sanal veya artırılmış gerçeklik

VR gelişim gösteriyor ancak en büyük sorunlardan biri kaliteli içerik eksikliği… Ancak zamanla kaliteli içeriğin artarak tüketici nazarında önem kazanacağına şüphe yok. Öte yandan markaların tüketicilerle etkileşime girmesi için önemli fırsatlardan bazıları Nike’ın Neymar’ı kullanarak gerçekleştirdiği gibi yüksek kaliteli VR ve AR içeriğinin oluşturulması yoluyla gerçekleşiyor. İster yeni bir Snapchat jeofiltörü veya sanal bir müzik videosu olsun, sanal deneyimler geliştirmek tüketicilere zaten özlem duydukları yeni bir deneyim sunabilir.

https://www.youtube.com/watch?v=ZGx1mWonsh8

Sosyal medya içeriği

Sosyal medyanın büyümesi insanların satın alma alışkanlıklarını değiştirdi. Bugün insanların dikkat süresi 8 saniyeye düştü. İnsanlar artık sosyal medya içeriğine bağımlı hale geldi ve markaların bu yeni sosyal dünyaya nasıl uyum sağlayacaklarını anlaması gerekiyor. Odak noktasını sporcu influencer’larından sosyal influencer’lara aktaran adidas’ın sosyal medyada elde ettiği başarı önemli bir case study olarak gösterilebilir.

https://www.instagram.com/p/BBpoFrVkSh2/

Sosyal medyada başarılı olmak için tüketilecek en kaliteli içeriğin nasıl oluşturulacağını anlamamız gerekir. Tüketicilerle arzu ettikleri içerik arasındaki bu uyum, marka inşası için büyük önem arz ediyor. Reklam için çok fazla medya içeriği kullanmamayı seçseniz bile, tüketici zevklerinin nasıl hızla değiştiğini ve ürünlerin artık sosyal medyaya nasıl uyduğunu düşünün. İnsanlar kendilerini kare bir fotoğrafta göstermek için şeyler satın almak istiyorlar ve bu, insanların yirmi yıl öncesinden farklı bir şekilde satın aldığı anlamına geliyor.

Dijital optimizasyon

Son zamanlarda Fortune 500’de yer alan birçok şirket, (www.blog.google veya www.summit.audi) gibi “.marka” alan adlarını kullanmaya başladı. Kendi adlarını içeren özelleştirilmiş alanlar oluşturmaları markalara özgünlük tanıdığından önemli bir pazarlama stratejisi.

Markalar artık alan adlarını harekete geçirici mesaj olarak kullanabildiğinden web sitelerinde derinlere gömülmüş ve yalnızca arama yoluyla keşfedilebilen içerikler yerine daha anlamlı içerikler oluşturabilirler. Bu durum doğrudan içerik yönlendirmeyi teşvik etmek adına güçlü bir araçtır ve müşterilerle daha derin bağ kurulabilir. Uzun vadede müşteriler, aradıkları her şeyi yazdıktan sonra markanın adını yazarak üçüncü parti sitelerden kurtulabilecekler gibi görünüyor.

Chatbotlar

Bir şey öğrenmek için dakikalarca operatörü dinlemek, müşteri hizmetleri ile telefon görüşmesi yapmanın en sıkıcı sonuçlarından biri. Yapay zekanın gelişmesiyle birlikte artık şirketler tüketicileriyle daha iyi iletişim kurabiliyorlar.

Bu durum önümüzdeki birkaç yıl içinde tüketicileri firmaların müşteri hizmetleri kalitesinde ciddi beklentilere sokacak. Şirketler sosyal medyada chatbot’lar inşa ederek müşteri hizmetlerini geliştirmeli.

pizzachatbot-e1508144489250

Teknoloji gelişmeye devam edecek ve tüketici alışkanlıkları buna göre değişim gösterecek. Ancak yeni eğilimlerle ve tüketici davranışlarındaki değişime nasıl ayak uydurabildiğinizi düşünüyorsanız gelecek sizin için parlak görünüyor.

Kaynak: The Next Web

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
4 Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
5 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Güncel Haberler
Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Midjourney, gerçekçi görseller üretebilen yeni yapay zeka modeli V7'yi tanıttı
Haberler
Midjourney, gerçekçi görseller üretebilen yeni yapay zeka modeli V7’yi tanıttı
Sena Tufan
4 Nisan 2025
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Sena Tufan
4 hafta önce
IBM, Türkiye'deki şirketini sattı!
Haberler
IBM, Türkiye’deki şirketini sattı!
Sena Tufan
10 Mart 2025
Kadınlardan onay çıktı: "Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir"
Haberler
Kadınlardan onay çıktı: “Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.