Eylül ayında sosyal medyayı en iyi kullanan markalar belli oldu
SocialBrands tarafından 21 binden fazla sosyal medya hesabı incelenerek hazırlanan ve marketingturkiye.com.tr ana sayfasından ziyaretçilerimizle paylaştığımız “Sosyal Medya Marka Endeksi”, bir önceki aya ilişkin marka aktivitelerini inceleyerek, sosyal medyayı en etkin kullanan markaları gözler önüne seriyor. İşte 1-30 Eylül döneminde sosyal medyada en yüksek performansı gösteren markalar…
Sosyal medya marka endeksi SocialBrands, 21 binden fazla markanın sosyal medyada gösterdikleri performansı istatistiksel olarak inceleyerek, Eylül ayının en başarılı markalarını açıkladı. SocialBrands Eylül sıralamalarında sosyal medyayı en etkili kullanan markalar Madame Coco, Zen Pırlanta ve English Home oldu.
Eylül’ün lideri Madame Coco
Markaların Facebook, Twitter ve Instagram’da 1-30 Eylül dönemindeki performanslarını detaylı kriterler kullanarak değerlendiren SocialBrands Eylül sıralamalarında Madame Coco birinci sırada yer aldı. Sosyal medyada istikrarlı performansını sürdüren Zen Pırlanta, bu ay tüm sosyal medya kanallarındaki başarısı ile ikinci sırada yer buldu. English Home ise tüm markalar arasında üçüncü sıraya yerleşti.
720 milyondan fazla etkileşim yapıldı
Tüm kanallarda toplam 1,3 milyon sosyal medya iletisi ve 720 milyondan fazla kullanıcı etkileşiminin incelendiği SocialBrands Eylül sonuçlarına göre sosyal medyada bu ay ilk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Mercedes-Benz Türkiye, Ziraat Bankası, Türk Hava Yolları, Uğur Soğutma, Koç Holding, Turkcell ve Audi Türkiye oldu.
Kanallarda dikkat çekenler
Facebook sıralamalarında Arçelik, Fiat Türkiye ve General Mobile; Twitter’da ise Türk Telekom, Halkbank ve Akbank Sanat başarılı performanslarıyla ön sıralarda yer aldı. Instagram’da ise güçlü görsel içerikler kullanan giyim ve kişisel bakım markaları ön plana çıktı.
Büyük veri prensipleriyle analiz ediliyor
Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz araçları sunan akıllı iş platformu Boomsonar Suite‘in gelişmiş teknolojisi ve Boomsocial’ın detaylı verilerini kullanan SocialBrands algoritması, 21 binden fazla markanın tüm sosyal medya aktivitelerini big data (büyük veri) prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, büyüme istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, sayfa bilgileri gibi toplam otuzdan fazla kriter, markaları istatistiksel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.
Ücretsiz sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi BoomSocial’ın verilerinin ve eş zamanlı iş platformu BoomSonar’ın altyapısının kullanıldığı SocialBrands, markaları ve sektörleri verilere dayalı ve objektif bir şekilde incelemek ve buna uygun strateji geliştirmek isteyenler için büyük bir fırsat sunuyor.
Marka sayfalarınızın performansını incelemeye hazırsanız, https://www.boomsocial.com/Social-Brands adresini ziyaret edebilirsiniz.