Facebook ABD seçimleri öncesi Rus trollerine reklam sattığını açıkladı
Sosyal ağ devi Facebook, 8 Kasım 2016’daki ABD Başkanlık Seçimleri sırasında Rusya’nın muhtemel müdahalesi olduğuna inandığını açıkladı. İddiasını seçim öncesi dönemde özgün olmayan Rus troll sayfalarına sattığı reklamlara dayandıran şirket yetkilileri satılan toplam reklam adedinin 100 bin dolar olduğunu duyurdu.
Facebook Çarşamba günü Rusya ile bağlantılı özgün olmayan hesaplara 100 bin dolarlık reklam sattığını açıkladı. Reklam harcamaları Haziran 2015’ten Mayıs 2017 dönemine dek yaklaşık 3000 reklamı kapsıyor.
Facebook’un güvenlik sorumlusu Alex Stamos bir blog yazısında “Analizlerimiz bu hesapların ve Sayfaların birbirine bağlı olduğunu ve muhtemelen Rusya dışından yönetildiğini gösteriyor.” dedi.
Facebook ayrıca konunun araştırılmaya devam ettiğini ve bulgularını ABD makamlarına bildirdiğini açıkladı.
Şirkete göre reklamların ve hesapların çoğu Hillary Clinton ve Donald Trump hakkında doğrudan “sahte haber” üretmekten ziyade LGBT konular, göç ve silah hakları da dahil olmak üzere bölücü siyasi konular üzerine yoğunlaştılar.
Çarşamba günü yapılan açıklamada, CEO’nun Mark Zuckerberg’in seçimlerden sonraki günlerdeki görüşleri açık bir şekilde ortaya çıkıyor. O zamanlar Facebook’un seçimi etkilediği fikrini “deli saçması” olarak nitelendirmişti.
O zamandan beri, Facebook sosyal ağdaki sahte haberlere daha sert bir tutum takındı. Şirket yayıncıların yanlış hikayelerden para almadıklarından emin olmak için reklamcılık politikalarını değiştirdi. Haberlerin doğruluğunu teyit etmek için Facebook ayrıca üçüncü parti şirketlerle çalışmaya başladı.