10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Değişimin farkında mısınız, gelecek geldi!
Köşe Yazıları

Değişimin farkında mısınız, gelecek geldi!

Özgür ŞAHİN
7 Eylül 2017
3 dk okuma

Dolara, euroya, borsaya yatırım yapan gençlikten bitcoin biriktiren, onunla harcama yapan gençliğe, futbol ve basketbolun yerine e-Sports takip eden taraftarlara doğru hızla eviriliyoruz. İşte bu yeni nesil sizin yeni müşterileriniz. Artık öyle geleneksel pazarlama teknikleriyle ne bu müşterilere ulaşmanız ne de onları mutlu edebilmeniz mümkün.

Bu köşedeki birçok yazımda, katıldığım konferanslarda iş yapış şeklimizi etkileyecek yeni teknolojiler, trendler, beklentiler hakkında epeyce yazdık, söyledik. Ama tüm konuştuklarımı­zın artık hayata geçiyor olduğunu ve hızını görünce “Bu değişime nasıl adapte olacağız” diye insan biraz gerilmiyor değil.

Hafta sonu evimde oturmuş Salesforce. com’un tüm dünyadan, farklı sektörlerden 570 pazarlama lideriyle görüşerek hazır­lattığı “Marketing Trends Across Retail & Consumer Goods” raporunu inceliyor bir taraftan da göz ucuyla TV’ye bakıyordum. Tam da rapordaki yeni dünyayı anlamaya çalışırken karşıma çıktı. Digiturk’un spor kanallarından birinde Türkiye e-Sports final maçını Wolkswagen Arena’dan canlı yayın­lıyordu. e-Sports da ne diye soruyorsanız işiniz zor diyebilirim. Hani, “Ya benim ço­cuk evden çıkmıyor, sürekli bilgisayar ba­şında oyun oynuyor” diye dertleniyorduk ya, heh işte o oyunlar artık evden çıktı. Evde kafasında kulaklık bilgisayar başındaki ses­siz oyuncular aynı futbol yıldızları gibi birer fenomene dönüşüyor. Takımlar kuruluyor. Her takımın milyonlarca taraftarı var. Artık maçlarını izlemek için on binlerce taraftarın salonları hınca hınç doldurduğu, ulusal ka­nalların maçlarını canlı yayınladığı, milyon­ların da internet üzerinden izlediği turnuva­lar düzenleniyor. Dün bir sezonun ardından final maçı varmış. Fenerbahçe e-Sports ra­kibi BAU SuperMassive’i 3-0 yenerek Tür­kiye şampiyonu oldu ve anladığım kadarıyla bizi Şampiyonlar Ligi’nde temsil edecekler.

En büyük gelişme yapay zekada olacak

os2Muhtemel kulağınıza geliyordur, Bitcoin, Ethereum diye yeni yeni online para bi­rimleri ve onların astronomik değerleri. İşte dolara, euroya, borsaya yatırım yapan gençlikten bitcoin biriktiren, onunla har­cama yapan gençliğe, futbol ve basketbolun yerine e-Sports takip eden taraftarlara doğ­ru hızla eviriliyoruz. İşte bu yeni nesil sizin yeni müşterileriniz. Artık öyle geleneksel pazarlama teknikleriyle ne bu müşterilere ulaşmanız ne de onları mutlu edebilmeniz mümkün.

İşte Salesforce anketiyle de tam da bu deği­şime nasıl karşılık verilecek, yeni trendler neler olacak uzmanlara sormuşlar. Bizim gibi sadakat pazarlamacıları için sevindirici haber şu: Sadakat programları yeni tekno­lojilerle eviriliyor ama yine pazarlamanın en güçlü hizmetlerinden biri olmaya, hatta artan bir etkiyle devam ediyor.

Değişimdeki en büyük gelişmenin AI yani “yapay zeka” da olacağı neredeyse tüm uz­manların ortak görüşü. Müşteri bilgisi, CRM, kişiye özel teklifler, Big Data, IOT derken yapay zeka geldi ve baş köşeye ku­ruldu. Öyle hayal falan da değil; artık birçok firma art arda AI uygulamaları üretmeye ve kullanmaya başladı. IBM Watson, Sales­force’un Einstein’ı gibi artık tüm kaynaklar yapay zekanın emrine verilmiş durumda. Henüz değişimin başında olmamıza rağmen gelişmeler heyecan verici. Şimdilik beklen­ti verileri hızla inceleyip bir takım kararları kendisi alabilen ve öğrenen bir uygulama yapmak. Artık kampanyalar masa başında kitleler için hazırlanmayacak, yapay zeka tüm müşterilerinizin davranışlarını, zevkle­rini öğrenip kendisi öneriler sunacak, kam­panyalar tasarlayacak.

Mağazalar showroom’a dönüşecek

Raporda perakende ve tüketici ürünleri pazarında en büyük teknolojik değişimin yapay zeka, müşteri kimliği ve erişim yöne­timi (customer Identity and Access mngmt) (CIAM), guided selling, sosyal dinleme araç­ları, hedefli pazarlama, segmentasyon ve sadakat programlarında olacağı öngörüsü yapılmış ki bunu tahmin etmek çok da zor değil. Araştırma yine tahmin edebileceğimiz üzere online alışverişin geleneksel mağaza­cılığın hızla yerini alacağını, geleneksel ma­ğazaların satış merkezi olmak yerini daha çok showroom amacına hizmet edeceğini öngörüyor. Perakendecilik alanında özellik­le müşteri deneyimi yönetimi için özel stra­tejiler hayata geçiriliyor.

os3Ajans olarak müşteri ziyaretlerimizde bu konuların konuşulmaya başlandığını, yapay zeka kadar ileri seviyede olmasa da otomize edilmiş kişiye özel tekliflerin talep edilmeye başlandığını memnuniyetle görüyoruz.

Daha önce pek çok kez yazmıştım; sadakat programlarının ana amaçlarından birisi hatta en önemlisi müşteri verisi toplayabil­mektir. Dolayısıyla programla birleştirilmiş bir yapay zeka alt yapısı pazarlama dünya­sına yepyeni bir ivme kazandıracak. Uzun zamandır bu konuda kafa yoran bir ajans olarak sonuca çok uzak olmadığımızı söyle­yebilirim.

Değişim meyvelerini vermeye başladı. Artık yepyeni ve hepimizden farklı düşünen dola­yısıyla beklentileri de farklı olan bir jeneras­yon var. Şimdilik geleneksel işleyişe mecbur bırakıldıkları için tahammül ediyorlar ama bekleyiş fazla sürmeyecek. Kartacalı komu­tan Hannibal’ın dediği gibi biz bu dönüşü­mü kavrayamazsak onlar “Ya yeni bir yol bulacaklar. Ya da yeni bir yol yapacaklar.”

Karar sizin…

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Haberler
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Haberler
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İstanbul'da 4 gün süreyle toplantı, gösteri ve basın açıklaması yapılması yasaklandı!
Haberler
İstanbul’da 4 gün süreyle toplantı, gösteri ve basın açıklaması yapılması yasaklandı!
Marketing Türkiye
19 Mart 2025
Zamansız markalar
Haberler
Zamansız markalar
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.