4 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakende sektöründe başarının en önemli unsuru "yaklaşım"
Haberler

Perakende sektöründe başarının en önemli unsuru “yaklaşım”

Marketing Türkiye
15 Ağustos 2017
2 dk okuma

DBA Consulting Eğitim ve Danışmanlık şirketinin kurucusu, danışman, akademisyen ve yazar Yücel Uygun, Bahçeşehir Üniversitesi’nde MBA ve yüksek lisans öğrencileriyle birlikte perakende sektörü özelinde gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını açıkladı.

Perakende sektöründe, satış adımlarını analiz etmek ve ilk izlenimin önemini vurgulamak amacıyla yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, satış başarısının en önemli unsuru müşteriye “yaklaşım”.

Satış başarısının en önemli unsuru “yaklaşım”

Araştırmanın sonuçlarına göre, incelenen mağazalarda ya da şubelerde, olumlu bir ilk izlenim oluşturan satış temsilcilerinin yüzde 81’lik kısmı satışlarını gerçekleştirdikleri, ilk izlenimi iyi olmayan satış temsilcilerinin satış sonuçlarında ise, tamamen ters bir orantı oluştuğu görülüyor. Güler yüz ile karşılamayan, ilk izlenimi iyi oluşturamayan satış danışmanlarının başarı oranı yüzde 22.

Araştırmaya göre, ilk izlenimi iyi olan şubelerin, yüzde 19 oranındaki olumsuz sonuçlarının sebebi, itirazların tam olarak yenilmemesi ve ürün ya da hizmet fiyatının yüksek oluşu. İlk izlenimi çok iyi olmayan satış danışmanlarının yüzde 22’lik başarısı ise, katılımcıların, mevcut ürün ya da hizmete olan ihtiyacının fazlalığından kaynaklanıyor.

Eğitim yetersizliği ilk sebep

Araştırma sonuçlarına göre, personeline düzenli şekilde eğitim veren ve takip eden firmaların, başarılı bir satış organizasyonu için önemli adımlardan birini attıkları görülürken, satış danışmanlarının ilk izlenimi iyi oluşturamama sebeplerinin başında ise, eğitim yetersizliği geliyor.

Sözcüklerin önemi sadece yüzde 7

Araştırmayla ilgili konuşan DBA Consulting Eğitim ve Danışmanlık şirketinin kurucusu, danışman, akademisyen ve yazar Yücel Uygun, “Satışta atlanmaması gereken üç önemli madde; satış danışmanının kendine güvenmesi, yaptığı işe değer vermesi, (ürün ya da hizmet ne olursa olsun) ve karşıdaki müşteri adayına, öncelikle birey olduğu için kıymet vermesidir. Bu üç önemli madde çerçevesinde çalışan bir satış temsilcisi, er ya da geç mutlaka başarıya ulaşacaktır. Bu sürece odaklanmaktır ve sürece odaklanan satış temsilcileri çok daha başarılı oldukları gibi, kendilerini çok strese sokmadan satış yaparlar. Bu sebepten, personelin içindeki insan sevgisi de oldukça önem taşır. Satış personeli, ifade ettiğimiz üç önemli madde ışığında yaklaşımını sürdürdüğünde, bu tutumu, beden diline de yansıyacaktır. Bildiğimiz gibi iletişimde, sözcüklerin önemi sadece yüzde 7’dir. Geri kalan kısmı ise, beden dili ve ses tonudur.” dedi.

1 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
2 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
3 Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
4 YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
5 Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Güncel Haberler
Yapay zeka her ay 10 binden fazla kişiyi işinden ediyor
Yapay zeka her ay 10 binden fazla kişiyi işinden ediyor
OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
1 Haziran 2025
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Haberler
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Sena Tufan
20 Haziran 2025
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
Haberler
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
Nafizcan Önder
13 Haziran 2025
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Haberler
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Sena Tufan
22 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.