26 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Siber saldırılar ve firma repütasyonu: WPP’den öğrendiklerimiz
Haberler

Siber saldırılar ve firma repütasyonu: WPP’den öğrendiklerimiz

Marketing Türkiye
5 Ağustos 2017
3 dk okuma

 

Funda Güzel Kızıl
Funda Güzel Kızıl

Geçtiğimiz aylarda, dünyanın en büyük reklam şirketlerinden biri olan İngiliz WPP çok ciddi bir siber saldırı yaşayarak  “Petya” olarak adlandırılan fidye yazılım virüsüne maruz kaldı. Saldırı sonrası WPP’nin global sitesine belirli bir süre erişim sağlanamadı ve firma tamamen çevrimdışı oldu. Saldırıda kullanılan Petya virüsü, bilgisayar ve programları etkileyerek kullanıcı dosyalarını şifreleyip etkisiz hale getirmekte. Yapılan bu şifreleme, kullanıcı dosyalarına erişimi tamamen engellemekte. Hackerlar ise, şifrelenen dosyaların açılması için saldırı altında olan kurum ve kişilerden Bitcoin ödeme şekliyle fidye istemekte. Belirtilen günde ve istenen miktarda ödeme yapılmaması durumunda fidye meblağının artacağını, verilerin imha edileceğini veya ele geçirilen bilgilerin satılacağı/yayılacağı söyleniyor.

Siber saldırılar nedeniyle dünya çapındaki birçok şirket operasyonel aksaklıklar yaşamıştır.  WPP başta olmak üzere,  Fransa tren taşımacılığı şirketi SNCF, Hollanda merkezli kargo şirketi TNT, Danimarka taşımacılık şirketi Moller-Maersk, İspanyol yiyecek şirketi Monelez, ABD ilaç şirketi Merck ve hukuk firması DLA Piper küresel saldırıya maruz kalan büyük firmalar arasındadır. Dünya üzerinde “Petya” virüsüne maruz kalan bilgisayar sayısı tam olarak bilinmese de, rakamın 1.000.000 civarında olduğu tahmin edilmekte. Sadece bu sayı bile saldırının ağır bilançosunu, firmaların marka değerine ve iş sürekliliğine verdiği zararı gözler önüne seriyor.

Riskli ve ağır sonuçlar doğurabilecek ortamlarda,  işletmeler siber risk iştahlarını belirlemeli ve siber tehditlere nasıl yanıt verecekleri konusunda karar vermeli. Aynı zamanda, risk ölçümlerine ve risk matrislerine siber tehditler de mutlaka eklenmeli. Siber saldırılara teknik açıdan ne kadar hazır olunduğunu anlamak için ise insan, süreç ve teknoloji bileşenlerinin kapsamlı bir şekilde incelenmesi şarttır.

Siber saldırılara karşı korunmanın en önde gelen yöntemlerinden biri ise bireysel ve kurumsal farkındalıktır.  Kurumlar ve bireyler, banka hesapları ile sosyal medya hesaplarını etkin bir şekilde yönetmeli, periyodik olarak kontrol etmelidir. Aynı zamanda kablosuz ağların şifrelenmesi,  karışık şifre kombinasyonlarının kullanılması, kontrol paneli ve yönetici şifrelerinin belirli aralıklarla değiştirilmesi, website güvenlik firmalarından destek alınması gibi belli başlı tedbirler siber saldırıları erkenden fark etmeye ve saldırının engellenmesine yardım ederek siber güvenlik duvarını sağlamlaştırır.

Belirtilenlerin yanında, işletmelerin kendi siber olgunluklarını değerlendirmeleri için kullanıcı yetkilerini gözden geçirip en düşük yetki prensibi ile çalışmak,  ortak hesap kullanımından kaçınıp her sisteme özgü hesap oluşturmak, çalışanları siber saldırılara karşı bilinçlendirecek eğitimler vermek, ağdaki güvenlik zafiyetlerini test etmek için düzenli aralıklarla sızma (penetrasyon) testleri yapmak, düzenli olarak yedekleme (back-up) yapmak, anti-virus yazılımlarını sürekli güncel tutmak, kurum içi sıkı şifre politikası koymak, veri erişimi için filitreler kullanmak ve buna benzer bilgi güvenliği önlemleri alarak risk bazlı hareket etmeleri şarttır.

Tüm bunlara ek olarak, siber saldırılardan korunmak için yabancı yazılımların yanında yerli yazılımların da kullanılması akıllıca olacak. Kısacası, kuruluşların bilgi varlıklarına yönelik tehditleri önleme, tespit etme ve kontrol altına alma hususunda hazırlıklı olmaları kritik bir husustur. Hatta, işletmeler bilgi risklerini avantaja dönüştürme hususunda bilinçli olmalıdır. Unutmayalım ki şu anda savaşlar silah namlusu ile değil, kalem ucu ve rakibin risk zafiyeti ile kazanılmaktadır.

Son olarak, siber saldırılarla ilgili olarak özellikle pazarlama bilim dalı kapsamında marka reputasyonunu korumak kritik bir konuma geldi.. Örnek vermek gerekirse, siber saldırılar sonrası işletmelerin birçok üst kademe yöneticisi istifa etmekte, bu da firmalarda entelektüel sermaye erozyonuna neden olmakta. Bu negatif manzara, düşüşe geçen hisse senedi fiyatları ile birleştiğinde firma reputasyonu da dibe vurmakta. Zira, işletme paydaşlarının firmaya olan güveni ve saygısı azalmakta, kişisel verilerin gerçekten korunduğuyla ilgili şüpheler ise artmakta. Müşteri şikayetleri medya haberleri ile birleştiğinde ise, artık kaçınılmaz sonla karşı karşıya kalınmakta. Dolayısıyla, işletmeler denetim faaliyetlerine odaklanmalı, uzman ekipler kurmalı, hızlı tepki vermeli ve aynı hataları tekrarlamamalı… Unutulmamalıdır ki, direkt ve net bir iletişim firma repütasyonunu koruma yoluna giden en sağlam köprüdür.

1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Haberler
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Görünmez yükün taşıyıcısı "orta kademe yöneticiler" kırılma noktasında!
Haberler
Görünmez yükün taşıyıcısı “orta kademe yöneticiler” kırılma noktasında!
Marketing Türkiye
23 Ağustos 2025
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Haberler
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
İrem Alimoğlu
9 Eylül 2025
Starbucks'ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
Haberler
Starbucks’ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
İrem Alimoğlu
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.