18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Spotify reklamları yüzde 25 daha efektif
Haberler

Spotify reklamları yüzde 25 daha efektif

Marketing Türkiye
25 Haziran 2017
2 dk okuma

İnternet üzerinden müzik yayını yapan Spotify kurulduğundan beri birçok şirket reklam sistemini kullanıcı tabanlı “fremium” içerik şeklinde oluşturmaya başladı. Netflix, Amazon, Apple Music ve hatta YouTube, internetten kullanıcılara sınırsız içerik sunarken para kazanmanın yolunu arıyor. Bu şirketlerin öncülü Spotify uzun zamandır gün geçtikçe artan kullanıcı sayısını gelire aktarmayı başaramıyor ve her sene zarar açıklıyor.

Şirket halka arz olmayı ciddi biçimde düşünürken, aynı zamanda sunduğu içerikleri genişletmeye çalışıyor; video, podcast ve elbette spot reklamları… Dijital reklamcılık ile geleneksel arasındaki çatışma devam süregelsin, yeni araştırmalar Spotify’de görülen reklamların ortalamadan yüzde 25 daha etkili olduğunu gösteriyor. Nielsen Catalina Solutions’un yaptığı yeni araştırmaya göre 11 büyük ana tüketim markasının 1000 gösterim başına toplam satış artışının ortalamanın yüzde 25 daha fazla olduğunu gösteriyor.

Spotify’ın Küresel Pazarlama Genel Müdürü Jeff Rossi, “Yayınladığımız her bin reklam için 24 dolarlık gelir yarattık, Nielsen benchmark’ı ise 19.64 dolar” dedi. Çalışma, alkolsüz içecekler, yiyecek, aperatifler, kişisel bakım ve ev ürünleri tanıtan 12 aylık bir süre boyunca platformda yayınlanan reklamlara baktı.

Nielsen’in araştırması özellikle, ses ve görüntünün bir arada olduğu reklamların en büyük getiriyi sağladığını gösteriyor. Spotify, kullanıcıların sesli reklamlar en etkili olduğunda bir oynatma listesi başlatarak ve arka planda çalışmasına izin vererek, kullanıcıların pasif bir şekilde etkileşimde bulunabileceği bir platform. Ancak kullanıcılar programın masaüstü versiyonunda videolarla karşı karşıya kalabiliyor; bu da reklamla etkileşimi sağlıyor.

Çalışma ayrıca hem mobil hem de masaüstü bilgisayarlarda çalışan kampanyaların yalnızca birinde veya diğerinde çalışan kampanyalardan yüzde 39 daha fazla satış yaptığını tespit etti. Rossi, “Birden fazla frekansın kullanılmasının artık ROAS’ı daha olumlu bir şekilde etkileyeceğini anladık. Reklam sayılarının zamanla artmaya devam edeceğinden eminiz” dedi.

Araştırma, reklamı yapılan ürünleri hali hazırda satın alan hanelerin bunları daha sık ve daha büyük miktarlarda satın aldığını gösteriyor. Ayrıca aynı ürün kategorisini satın almış, ancak reklamı yapılan bir markayı tercih etmeyen haneler fikirlerini değiştiriyor.

Rossi, Spotify reklamlarının doğası hakkında “içeriğin duygusal yakınlığını düşünün” diyor ve ekliyor, “Koşarken dinleyebilirsiniz, işinizi yaparken ya da çocuklarınızı yatırırken. Müzik beyninizin merkezine konuşlandığı için reklamlar da öyle…”

Spotify, ileride kendi içerik ekipleri için ve ajans ortakları olan “upstream, kreatifler, stratejistler ve marka pazarlamacılar” için en iyi uygulamaları oluşturmak için Nielsen’in çalışmasındaki verileri kullanmayı planlıyor. Rossi konu hakkında, “Bu datayı medya ajansı kısmına kesinlikle uygulamak istiyoruz, ama aynı zamanda yaratıcı ajanslarla da uğraşmak istiyoruz.” diyor.

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Intel'in yeni CEO'su Lip-Bu Tan oldu
Haberler
Intel’in yeni CEO’su Lip-Bu Tan oldu
Sena Tufan
13 Mart 2025
Kadınlardan onay çıktı: "Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir"
Haberler
Kadınlardan onay çıktı: “Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir”
Nafizcan Önder
14 Nisan 2025
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Haberler
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Sena Tufan
2 hafta önce
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Haberler
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Sena Tufan
24 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.