3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan'da gıdaya zam yapıldığını düşünüyoruz
Haberler

Ramazan’da gıdaya zam yapıldığını düşünüyoruz

Marketing Türkiye
21 Haziran 2017
4 dk okuma

Piyasa ölçüm kuruluşu Roamler, Ramazan ayı süresi boyunca tüketicilerin Ramazan ayına özel alışverişlerini, alışkanlıklarını, marka tercihlerini tespit etti. Roamler’in yüzde 43’ü kadın, yüzde 57’si erkek olan toplamda 300 katılımcı ile gerçekleştirdiği araştırmanın sonucunda ulaşılan sonuçlar ise şu şekilde:

Katılımcıların büyük bir kısmı (yüzde 68) Ramazan ayında gıda fiyatlarında bir artış olduğunu düşünüyor ve mutfak masrafları için ekstra bir bütçe ayırıyor. Katılımcıların en çok bütçe ayırdığı üç gıda kategorisi ise; et/balık (yüzde 62), kahvaltılık (yüzde 60) ve meyve/sebze (yüzde 53) oldu. Katılımcılar Ramazan ayında, iftar için en çok arkadaşlarının ve ailelerinin evine (yüzde 91), daha sonra restorana (yüzde 76) gidiyor. Katılımcıların yüzde 21’lik bir kısmı ise iftar için online yemek siparişi veriyor.

Bu sonuçlara göre, hanede yaşayan kişi sayısı arttıkça et/balığa bütçe ayıran hane sayısı da artıyor. Örneğin; 2-3 kişilik hanelerin yüzde 63’ü et/balığa bütçe ayırıyorken, 6-8 kişilik hanelerin yüzde 81’i et/balığa bütçe ayırmaktadır. Bunun yanı sıra hanede yaşayan kişi sayısı arttıkça meyve ve sebzeye bütçe ayıran hane sayısı da azalıyor. Bu oranlara ek olarak hanedeki kişi sayısının artması ile hazır yemek ve hazır çorbaya bütçe ayıran hane sayısı da artmakta.

Online sipariş verme oranı ise, hanedeki kişi sayısı arttıkça azalmaktadır. Örneğin tek kişilik hanelerin yüzde 40’ı online yemek siparişi verirken, 2-3 kişilik hanelerin yüzde 22’si, 4-5 kişilik hanelerin yüzde 19’u, 6-8 kişilik hanelerin ise yüzde 6’sı online yemek siparişi vermektedir.

Katılımcıların iftar sofralarında en çok tercih ettiği içecek markası ise Coca Cola (yüzde 49) olurken, markayı Lipton Ice Tea (yüzde 31) ve Uludağ (yüzde 22) markaları takip etti. Yaygın görüşün aksine çoğu katılımcı iftarda hazır çorba kullandığını belirtirken (yüzde 41) en çok tercih edilen hazır çorba markası “Knorr” (yüzde 70) oldu. Ayrıca katılımcılar pide (yüzde 81), hurma (yüzde 57) ve güllaç (yüzde 48) ürünlerini sadece Ramazan ayında tükettiğini belirtti.

İftardan sonra içilen çay için en çok tercih edilen markalar Çaykur (yüzde 49) ve Lipton (yüzde 26) olurken, katılımcılar kahve markası tercihlerinin Kuru Kahveci Mehmet Efendi (yüzde 33) ve Cafe Crown (yüzde 18) olduğunu belirtti. İftar sonrası tatlı ve dondurma tüketiminde katılımcılar büyük bir oranda “Algida” (yüzde 68) markasını tercih ederken yüzde 22’si açık dondurmayı tercih etmekte. Katılımcılar tatlı tükeminde ise yüzde 74 oranında yerel pastaneleri tercih ettiğini belirtti.

Ramazan’a özel yaptıkları reklam ile en çok dikkat çeken markalar ise; Coca Cola, Didi ve Algida oldu. Katılımcılar büyük bir oranda Ramazan ayına özel yapılan iftar ve sahur programlarını takip etmediğini (yüzde 64) belirtirken, iftar ve sahur programlarını takip eden katılımcıların (yüzde 36) en çok takip ettiği üç kanal sıralaması ise şu şekilde oldu: Atv (yüzde 50), TRT (yüzde 21), Kanal D (yüzde 7).

block_1
block_2

block_3

block_4

block_5

block_6

block_7

block_8

block_9

block_10

block_11

block_12

block_13

block_14

block_15

block_16

block_17

block_18

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye'de kullanıma sundu
Haberler
Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye’de kullanıma sundu
Sena Tufan
30 Mayıs 2025
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
19 Mayıs 2025
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Advertorial
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.