15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşte "Türkiye’nin En Cool Markaları"
Haberler

İşte “Türkiye’nin En Cool Markaları”

Marketing Türkiye
7 Ekim 2016
4 dk okuma

Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği “Cool Markalar” araştırması, Türkiye’nin en cool markalarını belirledi. Araştırma sonuçlarına göre en cool yerli marka Mavi, en cool yabancı marka teknoloji devi Apple oldu.

Teknolojik gelişmelerin tüketici-marka ilişkisini günden güne değiştirmesi beraberinde yeni kavramları da getiriyor. Gençlerin havalı bir şeyi betimlemek için kullandıkları “cool” kavramı da popüler kültür ürünlerinden biri… Özellikle hedef kitlesi gençler olan markalar da iletişim çalışmalarında bu kavramı sıklıkla kullanıyor. Bu kapsamda Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği “Cool Markalar” araştırması “sunduğu yaşam tarzıyla hedef kitlenin gönlüne girmeyi başaran markaları gözler önüne seriyor. Roamler Türkiye’nin mobil uygulaması üzerinde, crowdsourcing yöntemiyle gerçekleştirdiği araştırmaya 500 Roamler kullanıcısı katılarak, fikrini belirtti. Katılımcıların yüzde 83’ü 15-34 yaşları arasındayken, en baskın yaş grubunu yüzde 30 ile 20-24 yaş aralığındaki kullanıcılar oluşturdu.

İşte “Cool”luk yarışının kazananları:

Akıllı telefon kategorisi: Apple yüzde 61,2

Bilgisayar kategorisi: Apple yüzde 31,4

appleSektör bağımsız en cool yerli marka: Mavi yüzde 19,2

Jean kategorisi: Mavi yüzde 52

logo_bigGiyim kategorisi: Zara yüzde 10,2

zara-logo1

Ayakkabı kategorisi: Nike yüzde 32,8

swoosh-default

Fast-Food kategorisi:  Burger King yüzde 33,4

photo

Kahve kategorisi: Starbucks yüzde 39,8

Kahve dükkanları kategorisi: Starbucks yüzde 47,6

unnamedÇay kategorisi: Lipton yüzde 45

lipton_primary_rgb_bmt

Gazlı içecek kategorisi: Coca-Cola yüzde 51,2 

coca_cola

Süpermarket kategorisi: Migros yüzde 58,6

migros_iyigelecek

Kozmetik kategorisi: Gratis yüzde 33

bu-haftasonuna-ozel-gratis-ten-kacirilmaz-kampanya-801069

GSM operatörleri kategorisi: Turkcell yüzde 58,8

turkcell-logo1

Otomotiv sektörü:  BMW yüzde 20,8

bmw-logo

Beyaz eşya kategorisi: Bosch yüzde 24

bosch_logo

Küçük ev aletleri kategorisi: Arzum yüzde 19,8

arzum_logo_amblem

Bankacılık kategorisi: Garanti Bankası yüzde 23,4

logo_1Kredi kartı kategorisi: Bonus Card yüzde 19,6

garanti-bonus

E-ticaret kategorisi: Hepsiburada.com yüzde 25,4

hepsiburada-logo

Haber portalı kategorisi: Hurriyet.com.tr yüzde 12,4

hurriyet-logo

Teknomarket kategorisi: Teknosa yüzde 50,9

teknosa-logo

TV kanalı kategorisi: Fox TV yüzde 14,2

fox_tv_logo

Şampuan kategorisi: Clear yüzde 18,2

logo-clear_273x210_tcm95-300964

Diş macunu kategorisi: Sensodyne yüzde 27,8

Print

En cool kadın oyuncu: Beren Saat yüzde 15,4

ads_z

En cool erkek oyuncu: Kenan İmirzalıoğlu yüzde 16,2

kenan-imirzalioglu

 

 

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
28 Ekim 2025
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Haberler
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
İrem Alimoğlu
10 Kasım 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.