18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Haberler

Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti

Nafizcan Önder
7 saat önce
2 dk okuma

Warner Bros. Discovery, Paramount Skydance’in sunduğu 108 milyar dolarlık satın alma teklifini geri çevirerek Netflix ile Aralık ayında imzaladığı 82,7 milyar dolarlık anlaşmaya sadık kalma kararı aldı. Hollywood’un devleri arasında süren satranç oyununda WBD, yüksek rakam yerine uzun vadeli güvenceyi seçti.

Hollywood’da kartlar yeniden dağıtılırken, Warner Bros. Discovery (WBD) stratejik bir tercihle gündemin merkezine yerleşti. Şirket, Paramount Skydance tarafından sunulan 108 milyar dolarlık satın alma teklifini reddederek, daha önce el sıkıştığı Netflix ile yoluna devam etme kararı aldı.

WBD yönetim kurulu, Paramount Skydance’in 8 Aralık’ta sunduğu teklifin oy birliğiyle geri çevrildiğini açıkladı. Yapılan değerlendirmede, söz konusu teklifin Netflix ile Aralık ayı başında imzalanan 82,7 milyar dolarlık anlaşmaya kıyasla daha avantajlı olmadığı vurgulandı. Şirket, iki teklif arasındaki milyar dolarlık farka rağmen, Netflix ile yürütülen sürecin önümüzdeki yıl tamamlanmasının planlandığını belirtti.

Paramount güven bariyerini aşamadı

Paramount cephesi, teklifin tamamının nakit olması ve Ellison ailesinin Trump yönetimiyle olan yakın ilişkileri sayesinde yasal süreçlerin daha hızlı aşılabileceği argümanlarını öne sürüyordu. Ancak WBD yönetimi bu vaatleri yeterince ikna edici bulmadı. Yönetim kurulu, Paramount’un finansal güvencesinin “şeffaf olmayan bir güven fonuna” dayandığını ve Ellison ailesinin tam destek taahhüdünün gerçeği yansıtmadığı görüşünde birleşti. Hatta bu yaklaşımın, hissedarları yanıltmaya yönelik bir hamle olabileceği ifade ediliyor.

9 milyar dolarlık soru işareti

Kararın arkasında yalnızca finansal kriterler değil, sektörün geleceğine yönelik endişeler de yer alıyor. Paramount’un birleşme sonrasında hedeflediği 9 milyar dolarlık maliyet tasarrufu planı, WBD cephesinde “Hollywood’u güçlendirmekten çok zayıflatacağı” gerekçesiyle eleştiriliyor. Buna ek olarak, Paramount’un arkasındaki Suudi Arabistan, Katar ve Abu Dabi merkezli fonların, ABD hükümetinin ulusal güvenlik incelemelerine takılma riski de önemli bir başlık olarak öne çıkıyor.

Netflix CEO’su Ted Sarandos ise WBD’nin kararından duydukları memnuniyeti dile getirerek, mevcut anlaşmanın hem yaratıcılar hem de hissedarlar açısından en doğru sonuçları doğuracağını ifade etti.

Kaynak: CHIP

Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?

featured Warner Bros
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 The TECH Summit'te öne çıkan 7 mega trend!
The TECH Summit’te öne çıkan 7 mega trend!
4 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
5 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
3 Kasım 2025
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
28 Ekim 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
14 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.