
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye temsilciğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards 2025’te dünyanın dört bir yanındaki işlerle yapılan başvurular incelendi ve 16 Aralık Salı günü düzenlenen çevrim içi törende kazananlar açıklandı. Epica Awards’tan Türkiye ise bu yıl 2 Bronz ödülle geri döndü.
1987 yılından bu yana reklam ve iletişim sektörünü takip eden gazetecilerin oylarıyla değerlendirilen tek küresel yaratıcılık ödülü Epica Awards’ta yaratıcı işler ödülleriyle buluştu. Bu yıl jüri, iki kategoride birden iki Grand Prix ödül vererek dikkat çeken bir karar aldı. Film ve Sosyal Sorumluluk kategorilerindeki Grand Prix’ler, yıl boyunca yarışmaya gelen işlerin kalitesini de gösterdi.
Türkiye’den Pladis ve Akbank ödüle uzandı
Türkiye’den Pladis ve Akbank, Bronz ödül alırken 4 kategoride 3 iş de kısa listeye kaldı.
Medina Turgul DDB tarafından Ülker için hazırlanan “İlk Maçım” adlı kampanya; Confectionery & Snacks kategorisinde Türkiye’ye Bronz ödülü getirdi.
Zon Project Management‘ın ise Akbank için hazırladığı “Dönüşümde Gelecek Var” kampanyası, Public Interest – Environment kategorisinde Bronz ile ödüllendirildi.
Kısa listeye kalan işler ise şöyle oldu:
GS Para-Writers of Future
- Kategori: Financial Services
- Ajans: FCBARTGROUP
- Reklamveren: QNB
Dönüşümde Gelecek Var
- Kategori: Public Interest-Humanitarian Aid
- Ajans: Zon Project Management
- Reklamveren: Akbank
İlk Maçım
- Kategori: Corporate Image
- Ajans: Medina Turgul DDB
- Reklamveren: Pladis
İlk maçım
- Kategori: Sports-related Advertising
- Ajans: Medina Turgul DDB
- Reklamveren: Pladis
Epica Awards Grand Prix kazananları
Film:
- Kampanya: “No Project Without Drama”
- Ajans: HeimatTBWA\Berlin
- Reklamveren: Hornbach (Almanya)
- Kampanya: “We Need to Talk About Eli”
- Ajans: Morgenstern
- Reklamveren: Maxbo (Norveç)
Responsibility (Sosyal Sorumluluk)
- Kampanya: “AXA – 3 Words”
- Ajans: Publicis Conseil
- Reklamveren: AXA (Fransa)
- Kampanya: “Miniatur Warmland”
- Ajans: Grabarz & Partner
- Reklamveren: Deutsche Telekom (Almanya)
Innovation (İnovasyon):
- Kampanya: “Night Fishing”
- Ajans: INNOCEAN
- Reklamveren: IONIQ (Güney Kore)
PR:
- Kampanya: “The Final Copy of Ilon Specht”
- Ajans: McCann Paris
- Reklamveren: L’Oréal Paris (Fransa)
Digital:
- Kampanya: “Camdom: The First Digital Condom”,
- Ajans: INNOCEAN
- Reklamveren: Billy Boy (Almanya)
Print (Basın):

- Kampanya: “IKEA – Made For Life”
- Ajans: TRY
- Reklamveren: IKEA (Norveç)
Network of The Year (Yılın Ajans Ağı): Publicis
Agency of The Year (Yılın Ajansı): TRY (Norveç)
Independent Agency of The Year (Yılın Bağımsız Ajansı): TRY (Norveç)
Yusuf Dikeç sürprizi
Epica Awards 2025’te Yusuf Dikeç’in başrolünde yer aldığı “The Truth About Yusuf Dikeç” adlı kampanya da ödülle taçlandırıldı. Melic ajansı tarafından SkyShowtime için hazırlanan ve The Day of the Jackal yapımıyla bağlantılı olan çalışma, Celebrity-Driven Campaigns kategorisinde Bronz ödüle layık görüldü.
Güney Kore’den Epica tarihinde bir ilk
İnovasyon Grand Prix’si, Hyundai IONIQ otomobilinin kameralarıyla tamamen çekilen “Night Fishing” filmiyle INNOCEAN’a gitti. Bu ödül, aynı zamanda Güney Kore’nin Epica Awards tarihinde kazandığı ilk Grand Prix oldu.
Bazı kategorilerde Grand Prix verilmedi
Bu yıl Design ve Media kategorilerinde Grand Prix verilmedi. Jüri, bu alanlardaki adayların birbirine çok yakın nitelikte olduğunu ve tek bir işi öne çıkarmanın doğru olmayacağını belirtti.
Rekor başvuru Kanada’da
Bu yıl en fazla başvuru Kanada’dan geldi (138). Kanada’yı Almanya (120) ve Fransa (101) izledi. Ödül sıralamasında ise Kanada; 1 Altın, 17 Gümüş ve 33 Bronz olmak üzere toplam 51 ödülle ilk sırada yer aldı. Almanya; 3 Grand Prix, 10 Altın, 18 Gümüş ve 11 Bronz ile toplam 42 ödül kazanırken; Fransa, 2 Grand Prix, 15 Altın, 13 Gümüş ve 11 Bronz ile öne çıktı.
Kazananların tamamını incelemek için BURAYA tıklayın.
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
