26 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Beymen Group CEO’su Elif Çapçı: “Lüksü artık ‘sahip olmak’ değil ‘hissetmek’ tanımlıyor

Beymen Group CEO’su Elif Çapçı: “Lüksü artık ‘sahip olmak’ değil ‘hissetmek’ tanımlıyor

Günseli ÖZEN
2 saat önce
7 dk okuma

Türkiye’de lüks perakendenin nabzını tutan Beymen, sadece moda markası kimliğiyle değil, yarattığı deneyim evreniyle de sektöre yön veriyor. Bugün bin 500’ü aşkın marka, 4 bini aşkın çalışan ve 250’den fazla mağazayla faaliyet gösteren Beymen Group, köklü mirasını çağın dinamikleriyle buluşturarak lüksü yeniden tanımlıyor. Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ile markanın yeni dönem stratejilerini, Beymen Tersane projesinden Beymen Beauty Studio’ya, sürdürülebilirlikten dijital dönüşüme uzanan stratejik yatırımlarla markanın geleceğe uzanan vizyonunu konuştuk…

Beymen uzun yıllardır Türkiye’de lüks perakendenin en güçlü oyuncularından biri. Bugün geldiğimiz noktada markanın öncelikli stratejik he­defleri neler?

Yarım asrı aşan tarihiyle Yarım asrı aşan tarihiyle Beymen, Türkiye’nin lüks moda ve yaşam stili destinasyonu. Bün­yemizdeki bin 500’ü aşkın marka, 4 bini aşkın çalışanımız ve 250’nin üzerinde mağazamızla Türkiye ile lüks moda dünyası arasında güçlü bir köprü görevi görüyoruz. Stratejimiz, her zaman değişen dünya dinamiklerini doğru okumak ve Beymen’in köklü değerlerini koru­yarak Türkiye’de lüks moda sektörünün gele­ceğine yön vermek üzerine kurulu. Ek olarak Beymen’in lüks çıtasını en yukarı taşımak ve dünyanın en önde gelen lüks moda perakende­cilerinin başında yer almak bizim için çok net bir hedef. Bu hedef doğrultusunda hem tarihi­mize sahip çıkıyor hem de mağazalarımıza, yeni marka ortaklıklarına, müşteri deneyimine, diji­talleşmeye ve insan kayna­ğımıza çok önemli yatırım­lar yapıyoruz.

Bu bağlamda önümüzdeki günlerde kapılarını açaca­ğımız 11 bin metrekarelik alana sahip Beymen Ter­sane içinde bulunduğumuz dönemde en büyük odağı­mız. Lüks moda ve yaşam stiline yön veren Beymen, Haliç Tersanesi’nin bü­yüleyici atmosferiyle bü­tünleşen moda galerileri ve sunduğu özgün dene­yimlerle, İstanbul’un yeni kültür-sanat ve yaşam rotası. Dünyanın önde gelen tasarım ve mimari ofislerinden OMA (Of­fice for Metropolitan Architecture) ile hayata geçirdiğimiz ve misafirlerimizle buluşturacağı­mız Beymen Tersane, Osmanlı’nın en önemli donanma tersanesi olarak hizmet veren Haliç Tersanesi’nin eşsiz mimarisiyle 9 farklı galeri­den oluşuyor.

Bir diğer önemli yatırımımız ise Beymen Bea­uty Studio (BBS). Beymen olarak, BBS markası altında lüks kozmetik dünyamızı genişleterek yepyeni bir boyuta taşıdık. Beymen mağazala­rında ve Beymen.com’da sunduğumuz kozmetik deneyimini Bey­men mağazalarının dışına taşıyarak Beymen’lerdeki tüm kozmetik departmanlarımızı Beymen Beauty Studio şemsiyesi altına aldık. Beymen Beauty Studio -sadece Beymen için değil Türkiye kozmetik pazarı adına çok büyük bir adım oldu ve bu adımla lüks kozmetikte yeni bir dönem başlatmış olduk. BBS’in; geniş marka kürasyonu, deneyim odaklı yaklaşımı ve kişiye özel servisleriyle Beymen’in ya­rım yüzyılı aşkın moda mirasını ve iddiasını güzellik dünyasına ta­şıyacağı görüşündeyiz.

Yeni lüks anlayışı stratejisiyle hareket ettiğimiz ve odağımızda olan bir diğer konumuz ise Artisan Hospitality Group. Beymen Zorlu Center’daki Bardot ile başlayan yolculuğumuz, lüksü gastronomiyle buluşturarak büyümeye devam edecek ve odağımızda olacak.

Sizlerin de yakından takip ettiği bir diğer stratejimiz ise sürdürüle­bilirlik alanında yaptığımız çalışmalarımız. Bildiğiniz üzere bu yıl lansmanını yaptığımız Beymen Group 2024 Sürdürülebilirlik Rapo­rumuzla “Moda, kendimize yakışanı giymek kadar kendimize yakı­şanı yapmak. Döngüsel modada öncü olmaya sözümüz var!” dedik ve doğaya, topluma ve insana yönelik taahhütlerimizi ve aldığımız aksiyonları şeffaflıkla paylaştık. Önümüzdeki dönemlerde sıkça du­yacağınız yeni lansman ve projelerimizle de sözümüzü tutmaya de­vam edeceğiz.

Yeni nesil müşteriler artık sadece ürün değil, bir “deneyim” talep ediyor. Siz bu beklentiyi karşılamak için ne gibi adım­lar atıyorsunuz?

Son yıllarda lüks moda perakendesi, kişiselleş­tirme ve deneyimi merkeze alan bir dönüşüm sürecine girdi. Bugün “yeni lüks” olarak ta­nımlanan anlayışın özünde de bu yaklaşım yer alıyor. Artık lüks, yalnızca sahip olmakla değil; kültür, sanat, gastronomi ve iyi yaşamla iç içe geçen anlamlı deneyimlerle tanımlanıyor. Pan­demi sonrasında bu değişim daha da hızlandı; lüks, maddeden anlama, sahip olmaktan iyi hissetmeye doğru evrildi.

Beymen olarak lüksü, sanatın, kültürün, yaratıcı düşüncenin ve kaliteli yaşam arzusunun birleşimi olarak görüyoruz. Lüks modayı yalnızca ürünle değil, bütünsel bir deneyimle tanımlıyor; müşterile­rimizin hayatına değer katan temas noktaları yaratıyoruz.

En önemli deneyim alanlarımız dünyaca ünlü mimarlar tarafından tasarlanan mağazalarımız. Dijital alanda ise teknolojiyi yakından takip ediyor, yenilikçi çözümlerle dijital dönüşümümüze hız kazan­dırıyoruz. Marketplace yetkinliğini ekleyerek güçlendirdiğimiz Tür­kiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu beymen.com, operasyonla­rımızın yüzde 30’una yaklaşan paya ulaştı.

Sürdürülebilirlik deneyim vizyonumuzun merkezinde. “Dünyaya Sözümüz Var” diyerek başlattığımız Beymen Promise sürdürülebilir lirlik yolculuğumuzla amacımız, gelecek kuşaklara daha güzel bir dünya bırakmak. Bugün sürdürülebilirlik, tasarımdan üretimde kullanılan malzemelere, alışveriş alışkanlıklarından ürünlerin kul­lanım sürelerine kadar uzanan geniş bir dönüşüm alanı haline geldi. Bu değişimin öncülüğünü ise GenZ yapıyor. Gençler, yaşam duruş­larıyla örtüşen markaları tercih ediyor; şeffaflık, toplumsal ve çev­resel sorumluluk konusunda markalardan somut adımlar bekliyor. Biz de Beymen olarak, döngüsel moda anlayışı­nı geleceğe taşıyor; çevreye, insana ve topluma duyarlı bir marka olma sorumluluğumuzu her adımda güçlendiriyoruz.

Tüm bu adımlarımızla, yeni nesil müşterilerimi­zin değerleriyle örtüşen, anlamlı ve bütünsel bir deneyim yaratmaya devam ediyoruz.

Lüks dünyasında tüketici beklentileri her geçen yıl değişiyor. Globalde ve Türki­ye’de öne çıkan en güncel trendler neler?

Hem dünyada hem de Türkiye’de tüketici bek­lentileri her geçen yıl değişiyor; buna paralel olarak lüksün tanımı ve kodları da yeniden şekil­leniyor. Yeni kuşaklarla birlikte beklentiler yük­seliyor, algılar dönüşüyor. Artık lüks, yalnızca bir ürüne sahip olmakla değil; değer, anlam ve deneyimle tanımlanıyor.

Yeni dönemin lüksü, müşterinin hikayelerle ve duygularla bağ kur­duğu bir deneyim etrafında şekilleniyor. Kültür, sanat ve gastrono­miyle iç içe geçen; yaşamın farklı alanlarına dokunan deneyimsel bir lüks anlayışı ön plana çıkıyor. Tüketiciler artık sadece izleyici değil, markaların ritmine ortak olmak istiyor. Artık tüketiciler, yalnızca markaların sunduğu ürünlerle değil, aynı zamanda benimsedikleri değerler ve toplumsal duruşlarıyla da ilgileniyor. Çevresel ve top­lumsal sorumluluk, şeffaflık ve sürdürülebilirlik; lüks markalar için kaçınılmaz öncelikler haline geldi.

Beymen Group CEO’su Elif Çapçı: “Lüksü artık ‘sahip olmak’ değil ‘hissetmek’ tanımlıyor

Beymen Beauty Studio fikri nasıl doğdu? Bu projeyi başla­tırken hangi tüketici içgörülerinden yola çıktınız?

Beymen lüks moda ve yaşam stili alanında za­ten çok güçlü bir konuma sahip. Bununla birlikte son yıllarda kozmetik katego­rimiz mağaza içindeki sınırlı alanına rağmen çok hızlı büyüdü ve yıllar içinde kendi potan­siyelini aşan bir kategoriye dönüştü. Beymen Beauty çatısı altında başlattığımız kozmetik yolculuğumuz, ilk kez 2013 yılında Türkiye’nin en büyük moda mağazası olan Beymen Zorlu Center ile hayatımıza girdi. Bugün 22 mağaza­mızın 7’sinde parfüm, makyaj ve cilt bakımını bir arada sunuyoruz. Geçtiğimiz yıl kozmetik satışlarımızda neredeyse yüzde 100’lük bir bü­yüme yakaladık, Beymen.com’da bu oran yüzde 150’ye ulaştı. Kozmetik alanında yeni müşteri adetimiz bir önceki seneye göre yüzde 70 ci­varlarında artmış durumda. Beymen kısa bir sürede limitli bir metrekarede Türkiye’nin en önemli kozmetik oyuncularından biri haline geldi. Bu durum bize artık çok daha büyük bir yatırım ve büyüme zamanın geldiğini bir süre­dir gösteriyordu.

Tüm bu göstergeler bize çok net bir şey söy­ledi: Artık kozmetik, Beymen çatısı altında kendi evrenini hak ediyordu. Amacımız, bu başarıyı bağımsız bir güzellik destinasyonuna dönüştürmekti. BBS yatırımı, bu potansiyeli ayrı bir platformda büyütmek ve lüks kozmetik pazarında kalıcı bir liderlik kurmak amacıyla doğdu ve bizler de Beymen mağazalarında ve Beymen.com’da sunduğumuz kozmetik dene­yimini Beymen mağazalarının dışına taşıma kararı alarak Beymen’lerdeki tüm kozmetik de­partmanlarımızı Beymen Beauty Studio şemsi­yesi altına aldık.

İnanıyoruz ki üzerinde iki yılı aşkın bir süredir çalıştığımız BBS ile sadece Beymen için değil Türkiye kozmetik pazarı adına da çok büyük bir adım attık ve lüks kozmetikte yeni bir dönem başlattık.

BBS’in ilk mağazalarını geçtiğimiz günlerde City’s Nişantaşı ve Mall of İstanbul’da aç­tık. Önümüzdeki dönemde Türkiye genelinde 30’dan fazla lokasyonda misafirlerimizle buluş­mayı hedefliyoruz.

BBS ile hedeflediğiniz müşteri deneyimi, mevcut Beymen mağazalarındaki koz­metik deneyiminden nasıl farklılaşıyor?

Beymen Group CEO’su Elif Çapçı: “Lüksü artık ‘sahip olmak’ değil ‘hissetmek’ tanımlıyor

“MY BEAUTY. MY STYLE.” mottosuyla güzellik ve stilin Beymen seçkisiyle buluştuğu Beymen Beauty Studio ile kozmetiğin zamansız ikonla­rından yükselen yıldızlara, en yeni trendlerden kişiye özel deneyimlere uzanan ayrıcalıklı dün­yasıyla lüks güzelliği yeniden tanımlıyoruz.

BBS ile lüks kozmetiğe daha yenilikçi bir bakış açısı getirirken, genişleyen marka kürasyonu ve deneyim odaklı yaklaşım ile kozmetik deneyi­mini yeni bir boyuta taşıdık.

BBS’nin mekânsal kimliğini, uluslararası are­nada güçlü bir itibara sahip Paris merkezli Cha­fik Studio ile birlikte kurguladık. Moda fotoğraf stüdyolarının zamansız ve ikonik atmosferin­den yola çıkarak kozmetik dünyasına sofistike bir sahne konsepti sunduk.

BBS’nin özgün marka kimliğini konumlandır­masını, görsel dünyasını, prodüksiyonunu, ile­tişim mesajlarını ve dilini Malherbe Paris Cre­ative and Digital International Design Agency ile birlikte tasarladık. Ayrıca Beymen Beauty Studio’nun küratör kimliğini güçlendirmek amacıyla, Malherbe Paris ile birlikte “Follow Yellow” konseptini hayata geçirdik. Bu konsept ile sarı rengi markanın imzası haline getirerek güçlü ve özgün bir görsel imza yarattık.

BBS’in farklılaşan yönlerini ise 5 başlıkta özet­leyebilirim:

Modadan ilham alan lüks güzellik dene­yimi destinasyonu: Türkiye ile lüks moda dünyası arasında köprü vazifesi gören, lider lüks moda ve yaşam stili destinasyonu Beymen olarak, BBS mağazalarımızla ve Beymen’lerde­ki kozmetik alanlarının BBS dönüşümüyle, lüks kozmetik dünyasına lüks modadan da güç alan yeni bir boyut ka­zandırıyoruz.

Bu yönü, BBS’in önemli noktalarından biri. Güzellik ve moda, ortak değerleriyle global sahnede de ayrılmaz bir ikili. Lüks kozmetik sek­törüne yön veren oyuncula­ra, modaevlerinin güzellik koleksiyonlarına baktığımız­da mirastan estetiğe, hikâ­yenin devam ettiği, sunulan dünyayı, marka kimliğini ta­mamladığı bütüncül bir yak­laşım görüyoruz. Güzellik, moda markalarının sunduğu yaşam stili algısını güçlendi­riyor ve moda, güzellik sanatı için yüksek görünürlükte bir vitrin oluşturuyor.

Zengin marka küras­yonu, en yeni ve trend ürünler: BBS’in en büyük gücü, sahip olduğu zengin marka kürasyonu. Lüks, yenilikçi duruşuyla sektörüne yön veren, yalnızca BBS’de bulabi­leceğiniz dünyaca ünlü exclusive markalar, niş parfümler, bakım ve makyaj dünyasının en’le­ri gibi çok kapsamlı ve seçkin bir portföy su­nuyoruz. BBS çatısı altında hayata geçen Skin Studio’larda güzellik uzmanlarımız, kişiye özel çözümler ve dijital cilt analiziyle misafirlerimizi ihtiyaçlarına uygun bakım ritüelleriyle buluş­turuyor.

BBS dünyasında, popüler kültürü şekillendiren markala­rın yanı sıra, küresel ölçekte dönüştürücü rol üstlenen K-Beauty de önemli bir yer tutuyor.

Sınıfının en iyisi kozmetik sadakat programı ve ayrıcalık­ları: Beymen Özel Müşteri Programı The One kapsamında hayata geçirdiğimiz kendi kozmetik sadakat programımız The One Beauty Rewards’u oluşturduk.

BBS alışverişlerine özel yeni bir evren. Benzersiz avantajlar, premi­um servisler, fark yaratan deneyimler ve sürprizlerle dolu özel müş­teri programımız The One Beauty Rewards kozmetik tüketicisiyle aramızdaki bağı güçlendirmeye devam edecek.

En iyi kozmetik e-ticaret deneyimi: Beymen.com’larda bulu­nan BBS sekmesine ek olarak kendi kozmetik web sitemiz olan bey­menbeautystudio.com’u açtık. Güzellik, moda, ilham verici içerik­ler, online deneyimler ve kişiselleştirilmiş keşif araçlarını bir araya getiren yeni e-ticaret sitemiz; kullanıcıya ilham veren, ayrıcalıklı ve akıllı bir alışveriş deneyimi sunuyor.

Benzersiz tasarım ve mimari: BBS deneyimini mevcut mağa­zalarımızdan farklı kılan bir diğer önemli unsur ise kendine özgün mağaza tasarımı. BBS mağazaları, Fransa’da birçok ödüllü projeye imza atmış Chafik Studio tarafından tasarlandı. Moda fotoğraf stüd­yolarının ikonik atmosferinden ilham alarak, kozmetik dünyasına sofistike ve özel bir sahne sunuyoruz.

Lüks kozmetik alanında Türkiye’de büyük bir potansiyel gördüğünüzü belirtiyorsunuz. Bu potansiyeli ortaya çıka­ran temel trendler ve tüketici davranışları sizce nelerdir?

Global lüks kozmetik pazarı güçlü bir ivmeyle büyüyerek 2024’te 167 milyar dolara ulaştı. Bu büyümeyi tetikleyen başlıca faktörler arasında sosyal medyanın etkisi, e-ticaretin genişlemesi, wellness ve selfcare trendleri, Gen Z ilgisi, yenilikçi ürünler ve teknolojiyle ki­şiselleştirilmiş güzellik deneyimleri öne çıkıyor. Türkiye’de 50–100 euro seviyesi ile Avrupa ortalamasının yaklaşık yarısı kadar olan kişi başı kozmetik harcaması, 85 milyonluk genç ve dinamik nüfus, yüzde 97 gibi çok yüksek internet kullanım oranı ve 63 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı sektöre güçlü bir büyüme zemini sunuyor. Kozmetik sektörü çeşitlenen güzellik anlayışlarının öne çıktığı dina­mik bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Zihinsel ve ruhsal iyilik halini de kapsayan bütüncül bir anlayış, güzelliği dış görünüşün ötesinde bir yaşam felsefesine dönüştürüyor.

bbs Beymen featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
3 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
4 Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
5 “Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
Güncel Haberler
Epica Awards 2025'in kısa listeleri belli oldu: Türkiye'den 3 iş 6 kategoride finale kaldı...
Epica Awards 2025’in kısa listeleri belli oldu: Türkiye’den 3 iş 6 kategoride finale kaldı…
Black Friday'de en çok ne satılıyor?
Black Friday’de en çok ne satılıyor?
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Haberler
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sena Tufan
8 Ekim 2025
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Haberler
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Advertorial
10 Ekim 2025
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
5 gün önce
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
İrem Alimoğlu
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.