21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Haberler

Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor

Nafizcan Önder
6 Kasım 2025
1 dk okuma

Coca-Cola, yılbaşı ruhunu bu kez “kodlarla” yeniden yazıyor. Geçtiğimiz yıl yapay zekayla üretilen görseller nedeniyle yoğun eleştirilere maruz kalan marka, 2025 kampanyasında da ısrarından vazgeçmiyor. Bir yıl önce “soğuk algoritmalarla” eleştirilen teknoloji, bu kez markanın elinde sıcak bir hikâyeye dönüşüyor. Coca-Cola, eleştirileri avantaja çeviriyor; yapay zekayı bir görsel üretim aracından çıkarıp, hikaye anlatıcısına dönüştürüyor.

Yeni kampanya, klasik Coca-Cola Noel evrenini bozmadan teknolojiyle rafine edilmiş bir hikâye anlatımını hedefliyor. Görseller daha net, hikâye daha tutarlı, duygu ise çok daha sıcak. Coca-Cola’nın Küresel Yapay Zeka Üretim Başkan Yardımcısı Pratik Thakar, kampanyayı “kalite ve duygusal yankı açısından bir sıçrama” olarak tanımlıyor ve şöyle diyor: “Gelişmiş GenAI araçları sayesinde bir yönetmenin sezgisiyle kamera açılarını, fiziksel gerçekçiliği ve anlatı bütünlüğünü şekillendirebiliyoruz. Bu yalnızca bir reklam filmi değil; yaratıcılıkla teknolojinin kesişim noktasında yeni bir film yapım biçimi.”

Kampanyanın merkezinde yer alan 60 saniyelik “Holidays Are Coming” filmi, Los Angeles merkezli Secret Level stüdyosu tarafından hazırlandı. Coca-Cola’nın kırmızı kamyonları, karlı kasabalar arasında ilerlerken pandalar, foklar ve geyikler gibi sevimli animasyon karakterler bu manzarayı hayranlıkla izliyor. Film, Haddon Sundblom’un 1930’lardaki orijinal çizimlerinden ilhamla dijital olarak yeniden yaratılan bir Noel Baba sahnesiyle sona eriyor.

Yapay zekanın yaratıcılıkla ilişkisi hala tartışma konusu. Ancak Coca-Cola bu tartışmanın tam ortasında, teknolojiyi “insan dokunuşunu yeniden güçlendiren” bir araç olarak konumlandırıyor. Pratik Thakar’ın sözleriyle, “Cin şişeden çıktı. Artık tek yol, denemeye ve gelişmeye devam etmek”.

Bu yılki Coca-Cola kampanyası, belki de markanın son yıllardaki en cesur girişimlerinden biri. Kodla duyguyu, veriyle hikâyeyi, teknolojiyle sıcak bir gülümsemeyi bir araya getiriyor. Peki, yapay zekâyla harmanlanmış bu yılbaşı masalı, izleyicilerin kalbine ulaşabilecek mi?

Kaynak: Design Taxi

Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?

Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?

coca-cola featured
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Haberler
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Nafizcan Önder
19 Kasım 2025
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
Türkiye’de her 2 kişiden 1’i ikinci el alışveriş yapıyor
Haberler
Türkiye’de her 2 kişiden 1’i ikinci el alışveriş yapıyor
Sena Tufan
4 hafta önce
YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
Haberler
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.