6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Haberler

Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor

Nafizcan Önder
3 saat önce
1 dk okuma

Coca-Cola, yılbaşı ruhunu bu kez “kodlarla” yeniden yazıyor. Geçtiğimiz yıl yapay zekayla üretilen görseller nedeniyle yoğun eleştirilere maruz kalan marka, 2025 kampanyasında da ısrarından vazgeçmiyor. Bir yıl önce “soğuk algoritmalarla” eleştirilen teknoloji, bu kez markanın elinde sıcak bir hikâyeye dönüşüyor. Coca-Cola, eleştirileri avantaja çeviriyor; yapay zekayı bir görsel üretim aracından çıkarıp, hikaye anlatıcısına dönüştürüyor.

Yeni kampanya, klasik Coca-Cola Noel evrenini bozmadan teknolojiyle rafine edilmiş bir hikâye anlatımını hedefliyor. Görseller daha net, hikâye daha tutarlı, duygu ise çok daha sıcak. Coca-Cola’nın Küresel Yapay Zeka Üretim Başkan Yardımcısı Pratik Thakar, kampanyayı “kalite ve duygusal yankı açısından bir sıçrama” olarak tanımlıyor ve şöyle diyor: “Gelişmiş GenAI araçları sayesinde bir yönetmenin sezgisiyle kamera açılarını, fiziksel gerçekçiliği ve anlatı bütünlüğünü şekillendirebiliyoruz. Bu yalnızca bir reklam filmi değil; yaratıcılıkla teknolojinin kesişim noktasında yeni bir film yapım biçimi.”

Kampanyanın merkezinde yer alan 60 saniyelik “Holidays Are Coming” filmi, Los Angeles merkezli Secret Level stüdyosu tarafından hazırlandı. Coca-Cola’nın kırmızı kamyonları, karlı kasabalar arasında ilerlerken pandalar, foklar ve geyikler gibi sevimli animasyon karakterler bu manzarayı hayranlıkla izliyor. Film, Haddon Sundblom’un 1930’lardaki orijinal çizimlerinden ilhamla dijital olarak yeniden yaratılan bir Noel Baba sahnesiyle sona eriyor.

Yapay zekanın yaratıcılıkla ilişkisi hala tartışma konusu. Ancak Coca-Cola bu tartışmanın tam ortasında, teknolojiyi “insan dokunuşunu yeniden güçlendiren” bir araç olarak konumlandırıyor. Pratik Thakar’ın sözleriyle, “Cin şişeden çıktı. Artık tek yol, denemeye ve gelişmeye devam etmek”.

Bu yılki Coca-Cola kampanyası, belki de markanın son yıllardaki en cesur girişimlerinden biri. Kodla duyguyu, veriyle hikâyeyi, teknolojiyle sıcak bir gülümsemeyi bir araya getiriyor. Peki, yapay zekâyla harmanlanmış bu yılbaşı masalı, izleyicilerin kalbine ulaşabilecek mi?

Kaynak: Design Taxi

Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?

Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?

coca-cola featured
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
4 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
5 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Güncel Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
Fenerbahçe'de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Haberler
Fenerbahçe’de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Haberler
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.