
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırlanan “YouTube Rating Report” serisi, YouTube’ta en çok izlenen içerikleri ve kanalları mercek altına almaya devam ediyor. Serinin yeni raporu, Nisan-Eylül dönemine ait verilerle “Gezi ve Seyahat Kanalları”nı odağına alıyor. Peki, son altı ayda hangi gezi içerikleri öne çıktı? Zirvede hangi içerik üreticileri yer aldı? İşte platformun en popüler seyahat vlog’ları ve dikkat çeken istatistikler…
Gezi ve Seyahat kanalları arasında en çok yeni izleme elde eden kanallara baktığımızda ürettiği 102 milyon izlenme ile “Gezgin Çoban” listenin zirvesinde yer alıyor. Video başına en yüksek izlenme ise 1,27 milyon ile “Benjamin TV“de… Kanal, aynı zamanda aylık ortalama 73 bin yeni abone kazanarak son altı ayda en hızlı büyüyen gezi kanalı olmayı da başardı.
“Her Şey Kadrajımda”, 428 yeni içerikle en çok video yükleyen kanallar arasında zirvede yer alırken bu yolla izleyiciyle etkileşimini de sürekli kılıyor…
Aylık ortalama izlenmede lider kanal ise “Gezgin Çoban” oluyor… Altı aylık dönemde kanal, aylık ortalama 17 milyon izlenmeyle rakiplerinin önünde yer alıyor. Öte yandan, video başına izlenme performansında cinsiyet farkının düşük olduğu görülüyor. İçeriği kadınlar tarafından üretilen kanalların video başına izlenme ortalaması 176 bin 788’ken, içeriği erkekler tarafından üretilen kanalların izlenme ortalaması ise 196 bin civarında gerçekleşti.
“Seray’ın Pusulası” video başına ortalama 1 milyon 90 bin izlenme ile performans şampiyonu oluyor. Bu, her yeni videonun viral potansiyeli taşıdığı anlamına geliyor.
Gezi ve seyahat kanalları içinde içerik üreticilerinin cinsiyet dağılımına bakıldığında, 75 kanalın 48’inin içeriğinin (yüzde 64) erkekler, 19’unun (yüzde 25) içeriğinin kadınlar tarafından üretildiği görülüyor. Kanallardan 8’inin içerikleri ise (yüzde 11) çiftler tarafından üretiliyor.






Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin hazırladığı YouTube Rating Report – Gezi ve Seyahat Kanalları araştırmasında; yalnızca gezi ve seyahat deneyimlerine odaklanan kanallar ve içeriklerin sadece YouTube platformu için üretilmiş olması esas alınmıştır. Çadır, kamp ve karavan temalı kanallar araştırmanın dışında bırakılmıştır. 1 Nisan 2025 ve öncesinde yayına başlamış, Türkiye’deki izleyicileri hedefleyen ve Türkçe içerik üreten kanallar değerlendirilirken, kanalın basın meslek ilkeleri ve yasal düzenlemelere uygunluğu da gözetilmiştir.
Rapora ilişkin detaylı analize MTM – Medya Takip Merkezi’nden ulaşabilirsiniz…
