27 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Duygu Tasarımcısı: Elmas Özler

Duygu Tasarımcısı: Elmas Özler

Marketing Türkiye
8 saat önce
2 dk okuma

Pazarlama ve etkinlik dünyasında giderek önem kazanan deneyim odaklı yaklaşım, markalar için yalnızca fark yaratmanın değil, aynı zamanda tüketicilerle anlamlı bağlar kurmanın da yolu haline geliyor. Bluechip Creative Events Kurucu Ajans Başkanı Elmas Özler ile deneyim odaklı pazarlamanın yükselişini, etkinlik sektörünün dönüşümünü ve geleceğe dair beklentilerini konuştuk.

Deneyim odaklı pazarlamanın yükselişini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandemi sonrası dünya, hem tüketiciyi ve satın alma alışkanlıklarını hem de markalarla kurulan ilişkiyi kökten değiştirdi. İnsanlar artık ürün ya da hizmetten çok; bir his, bir anlam, bir aidiyet duygusunun peşinde. Bu değişim, pazarlamayı klasik kampanyaların ötesine taşıyarak, deneyimsel bir yolculuğa dönüştürdü. Biz Bluechip’te, 30 yıla yaklaşan yolculuğumuzun özellikle son 15 yılında “deneyim”i merkeze koyduk; çünkü artık etkinlikler bir markanın insanlarla kurduğu bağın sahnesi. Bu bağın otantik, çok duyulu, insani olması ve aynı zamanda markanın iş hedefleriyle uyumlu olması gerekiyor.
Deneyim odaklı pazarlama, markalar için kalıcı iz bırakmanın, değerleri hissettirebilmenin ve güçlü topluluklar oluşturmanın en etkili yolu haline geldi.

Etkinliklerin markalar için konumu nasıl değişti?

Eskiden etkinlikler, kampanyaların destek ayağıydı. Şimdi ise markaların iletişim stratejisinin kalbinde yer alıyor. Çünkü iyi tasarlanmış bir etkinlik, markanın değerlerini tazeliyor, yaşatıyor. Etkinlikler doğru kurgulandığında içerik, tasarım, sanat, kültür, pazarlama, teknoloji ve insan hikayesi birleşerek güçlü ve kalıcı bir iz bırakıyor. Markalar için en önemli öncelik artık “görünürlük” değil, “anlamlı bağ kurabilmek” diye düşünüyorum. Bluechip bu anlayışla, projelerde genellikle markanın kimliğini, hedef kitlesinin ruhuyla buluşturan deneyimler tasarlama çabasında. Her seferinde biraz daha öğreniyor, deniyor, geliştiriyoruz.

2025’e girerken etkinlik trendlerini şekillendiren teknolojik yenilikler neler olacak?

Önümüzdeki dönem, insan zekası ile yapay zekanın birlikte çalıştığı hibrit zeka öne çıkmaya devam edecek. Yapay zeka, veri analitiği, kişiselleştirilmiş deneyim yazılımları ve dijital teknolojiler etkinlik dünyasında fark yaratacak. Etkinlik mekânı genişliyor, mekânın etkisi derinleşiyor. Artık etkinlikler, yalnızca fiziksel mekanlarda değil, dijital yansımalarda da etkisini sürdürmeye devam ediyor. Bluechip’te biz teknolojiyi bir amaç olarak görmüyoruz. Kalıcı bir iz bırakacak olan deneyimi yaşatacak araç olarak değerlendiriyor, etkinlik teknolojilerini anlam ve bağ yaratan duygusal tasarımla birleştirmeye özen gösteriyoruz.

Bugün etkinlik modelleri nasıl bir evrim geçiriyor?

Klasik kongre, lansman, gala modelleri uzun zamandır evriliyor. Bugün “community-driven” (topluluk merkezli) etkinlikler, “micro experience” (küçük ama yoğun duygusal etki yaratan) formatlar ve fiziksel ile dijitali buluşturan “hybrid storytelling” öne çıkıyor. Bluechip olarak biz, markaların sürdürülebilirlik hedeflerine uygun, ölçümlenebilir ve etkisi uzun süren modeller kurguluyoruz. Tabii aynı zamanda bütçelerle doğru orantılı değişen bir süreç geçiriyoruz. Değer-eder ilişkisi çok önemli olsa da ekonominin fendi deneyimi yeniyor. İşte bu noktada çözüm odaklı yaratıcılığın sağladığı katma değer devreye giriyor.
Bizce her etkinlik, kendi içeriğiyle topluma, çevreye ve insana bir katkı bırakmalı. Bu anlamda etkinlikte kullanılmak üzere seçilen sürdürülebilir malzemeler, uygulamalar, etkinlik sonrası geri dönüşüme veya farklı amaçlar için değerlendirilmeye uygun olabilir. Kurulabilecek STK iş birlikleri, “birlikte fayda yaratmak” için oldukça yol gösterici.

2026’ya uzanan dönemde etkinlik sektörünü hangi gelişmeler bekliyor?

2026’ya yaklaşırken, etkinlik sektörü sadece teknolojik değil; etik ve çevresel sorumluluk açısından da yeniden tanımlanacak. Markalar artık etkinliklerini karbon ayak izi, sosyal etki ve kapsayıcılık üzerinden değerlendiriyor. Bu yaklaşımlar, önümüzdeki dönemde “anlamlı etkinlik” kavramını öne çıkartacak: Her proje topluma katkı, her deneyim bir hikâye taşımalı. Bunların yanı sıra insan kaynakları konusu da son derece önemli. Nasıl ki kurumlar ekip ruhunu desteklemek, motivasyonu yükselterek çalışan bağlılığını, verimliliği artırmak ve kurum kültürünü güçlendirmek için şirket içi etkinlikler düzenliyorlar ve kendi insan kaynaklarına yatırım yapıyorlar, etkinlik sektörünün de sahip olduğu yeteneklerin yetkinliklerini dönüşüme uyumlanacak şekilde sürekli geliştirmesi gerekiyor. Bluechip’te vizyonumuz sadece etkinlik değil; değer üreterek, geleceğin iletişim kültürünü şekillendirmede üzerimize düşen sorumluluğu üstlenmek.

bluechip featured
1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
Haberler
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (22-28 Ağustos)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (22-28 Ağustos)
Sena Tufan
28 Ağustos 2025
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi...
Haberler
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi…
Sena Tufan
2 hafta önce
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Haberler
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Sena Tufan
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.