18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Haberler

CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor

Nafizcan Önder
6 saat önce
2 dk okuma

PwC Türkiye, küresel ve yerel dönüşüm dinamiklerini mercek altına aldığı Value in Motion araştırmasının sonuçlarını, “Yarının Belirsizliğinde Bugünü Kazanmak” temasıyla düzenlenen 4. Dönüşen Liderlik Zirvesi’nde paylaştı. Araştırmanın öne çıkan bulgularını PwC Türkiye Ülke Kıdemli Ortağı Cenk Ulu ve PwC Türkiye Müşteri ve Endüstri Grupları Lideri Cihan Harman aktardı.

CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Cenk Ulu – Cihan Harman

CEO’lar için “belirsizlik” yeni norm haline geldi

PwC’nin araştırması, jeopolitik gerilimler, yapay zekanın yükselişi ve iklim krizinin yarattığı baskı altında iş dünyasının kırılgan bir döneme girdiğini ortaya koyuyor. Çalışmada, CEO’ların önümüzdeki on yılı yönlendirebilmek için değerin yönünü, akışını ve potansiyelini görünür kılmaları gerektiği vurgulanıyor.

PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu, CEO’ların karşı karşıya olduğu bu tabloyu şu sözlerle özetledi: “PwC’nin 28. Küresel CEO Araştırması’nda, her 100 CEO’dan 45’i mevcut iş modellerini değiştirmezse ekonomik olarak varlıklarını sürdüremeyeceğini düşünüyor. Aynı dünya ama çok farklı sonuçlar mümkün.”

Yapay zeka ve iklim: Dönüşümün iki mega trendi

Araştırma, önümüzdeki on yılı şekillendirecek dokuz yeni büyüme alanı tanımlıyor:

  • Üretim
  • İnşa
  • Beslenme
  • Sağlık ve bakım
  • Hareket
  • Enerji ve güç sistemleri
  • Kamu hizmetleri
  • Finansman ve sigorta
  • Veri iletimi ve işleme

PwC Türkiye Müşteri ve Endüstri Grupları Lideri Cihan Harman, dönüşümün merkezinde iki mega trendin öne çıktığını belirtti: “Yapay zeka ve iklim değişikliği, şirketleri aynı anda hem dönüşüme zorluyor hem de büyük belirsizlikler yaratıyor. Sadece 2025 yılında, 7 trilyon dolarlık değer bu yeni büyüme alanlarında oluşuyor. AI doğru kullanılırsa maliyetleri düşürüp sektörler arası iş birliğini kolaylaştırıyor; ancak bu dönüşümün hızı ve ölçeği hâlâ belirsiz”.

Harman ayrıca, AI’nın doğru kullanımıyla dünya ekonomisinin 2035’e kadar yüzde 15 büyüyebileceğini, ancak artan iklim risklerinin aynı dönemde küresel büyümeden 6,8 puan götürebileceğini vurguladı.

Büyümeyi esnek stratejiler ve sektörlerin kesişim noktaları belirliyor

Belirsizlikteki büyüme fırsatlarını görmek için tasarlanan üç gelecek senaryosunu işaret eden araştırmada, şirketlerin her bir senaryo için pozisyon almak durumunda olduğuna dikkat çekiliyor.

En iyimser senaryo olan Güvene Dayalı Senaryo’da, ileri teknoloji sorumlu şekilde benimsenirken, AI’nın verimlilik kazançları, karbonsuzlaşma maliyetlerini fazlasıyla telafi ederek yüksek büyümeye yol açıyor.

Kırılgan Denge Senaryosu’nda, teknoloji ile iklim arasında bir denge kurulmaya çalışılıyor; ancak bölgesel çıkarlar ve regülasyonlardaki gecikmeler dengeleri bozabiliyor.

En zorlu senaryo olan Fırtınalı Zamanlar’da ise teknoloji güven bunalımı yaşıyor, iklim politikaları yetersiz kalıyor; çatışmalar, jeopolitik gerilimler artarak büyüme beklentilerini düşürüyor.

PwC Türkiye’nin araştırması, “belirsizlik çağında değer yaratma” kavramını yeniden tanımlarken, iş dünyasına esneklik, çeviklik ve iş birliği odaklı stratejiler geliştirme çağrısı yapıyor.

featured PwC
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
Marketing Türkiye
17 Eylül 2025
Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Haberler
Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Nafizcan Önder
31 Ağustos 2025
Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Haberler
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
Sena Tufan
12 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.