18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Sena Tufan
1 gün önce
2 dk okuma

Türkiye’de hanelerin alışveriş alışkanlıklarında atıştırmalıklar açık ara öne çıkıyor. Ipsos Hane Tüketim Paneli’nin Eylül 2024 – Ağustos 2025 dönemini kapsayan verilerine göre, her 5 alışveriş sepetinden 2’sinde en az bir atıştırmalık ürünü yer alıyor. Ortalama bir hane yılda 96 kez atıştırmalık alışverişi yapıyor; her bir alışverişte 112 TL, yılda ise 11 bin TL harcama yapıyor.

Hane Tüketim Paneli verilerine göre, bir halde ortalama olarak yılda 96 kez atıştırmalık alışverişi yaparken, her bir sepet için 112 TL harcıyor. Bu da yıllık ortalama 11 bin TL’lik atıştırmalık harcamasına denk geliyor.

Son 5 yılın şampiyonu: Atıştırmalıklar

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Bisküvi, kraker, kek, kuruyemiş, cips, tablet çikolata, çikolata kaplama, dondurma, sürülebilir ve hediyelik çikolata, şekerleme ve sağlıklı barlardan oluşan atıştırmalık kategorisi, son beş yılda hızlı tüketim ürünleri içinde en hızlı büyüyen kategori oldu. Toplam harcamadaki payını belirgin şekilde artıran kategori, tüketici ilgisinin en yüksek olduğu alanlardan biri haline geldi.

Tüketici indirim marketlerini tercih ediyor

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Ipsos verilerine göre, atıştırmalık alışverişinin yüzde 66’sı indirim ve zincir marketlerde gerçekleşiyor. Haneler bu kategorideki ürünleri özellikle fiyat avantajı sunan kanallardan satın almayı tercih ediyor.

Harcamalarda yüzde 56 artış!

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Son bir yılda hanelerin atıştırmalık ürünlere yaptığı harcama yüzde 56 oranında artış gösterdi. En yüksek artış ise sağlıklı barlar, tablet çikolatalar ve hediyelik çikolatalar kategorilerinde gözlendi.

Yeni ürünler ilgi görüyor

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

2025 yılı boyunca hanelerin üçte ikisi yeni çıkan atıştırmalık ürünlerini denedi. Özellikle cips, dondurma, tablet çikolata ve sağlıklı bar kategorilerinde yapılan lansmanlar, geçen yıla göre çok daha fazla haneye ulaşmayı başardı.

Kaynak: Ipsos Panel Postası

Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Güncel Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Haberler
Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Sena Tufan
9 Ağustos 2025
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Haberler
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Sena Tufan
3 hafta önce
Her 10 üniversite öğrencisinden 9'u ekonomik olarak zorlanıyor
Haberler
Her 10 üniversite öğrencisinden 9’u ekonomik olarak zorlanıyor
Nafizcan Önder
5 gün önce
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.