9 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!
Haberler

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1’i kripto para işlemi yapıyor!

Marketing Türkiye
4 saat önce
3 dk okuma

Paribu, bu yıl altıncısını gerçekleştirdiği ve alanın en kapsamlı araştırmalarından biri olan Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Rapora göre Türkiye’de her 3 kişiden biri kripto para işlemi yapıyor. Kripto para, yatırım ve tasarruf tercihlerinde gayrimenkul, TL ve bireysel emekliliği geride bırakmış durumda.

Paribu, FutureBright Group iş birliğiyle üç yıldır yürüttüğü ve 2020 yılından bu yana düzenli olarak gerçekleştirdiği Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Türkiye’de kripto para bilinirliğine dair en kapsamlı araştırma olma özelliği taşıyan çalışmanın sonuçları, 8 Ekim’de Paribu ofisinde gerçekleştirilen bir basın toplantısıyla paylaşıldı.

Kripto bilinirliği doyum noktasına ulaştı

Araştırma sonuçlarına göre üç yıldır üst üste yüzde 99 olarak ölçülen kripto para bilinirlik oranı, Türkiye’de kripto para bilinirliğinin doyum noktasına ulaştığını doğruladı. Araştırmanın ilk yılında bu oran yüzde 16 olarak kaydedilmişti. Kripto para kavramını duyanların yüzde 99 olarak ölçülen oranı, 2023’ten bu yana değişmedi.

Kripto para işlemi yapanların oranında 2020’den bu yana görülen artış trendi, bu yıl altıncı kez yayımlanan araştırma sonuçlarında da bozulmadı. Rapora göre kripto paralarla işlem yapanların oranı son bir yılda yüzde 27’den yüzde 31’e yükseldi. Türkiye’de 3 kişiden birinin kripto para işlemi yaptığını gösteren rapor, her 5 katılımcıdan birinin son 6 ay içinde işlem yapmaya başladığını ortaya koydu.

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!

Kripto para, yatırım tercihlerinde gayrimenkul ve BES’i geride bıraktı

Katılımcıların en çok güvendiği yatırım ve tasarruf aracı altın oldu. Bu güven, yatırım ve tasarruf tercihlerine de yansıdı. Yatırım tercihleri arasında ilk sırada altın yer alırken, her 3 kişiden birinin kripto paraları tercih ettiği görüldü. Kripto paralar bu oranla yatırım tercihleri arasında Türk lirası, gayrimenkul, borsa / yatırım fonu ve bireysel emeklilik (BES) gibi araçları da geride bıraktı.

Rapor, her 4 kişiden 3’ünün, kripto paraların kısa vadeli alım satım işlemi için kullanıldığını düşündüğünü gösterdi. İşlem yapan her 5 kişiden 4’ü de kısa vadeli alım satım işlemi yaptığını söyledi. Öte yandan işlem yapan 4 kişiden 3’ü, kriptoyu uzun vadeli yatırım aracı olarak görüyor.

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!

Her 2 kişiden biri kripto paraların geleceğine inanıyor

Yüksek getiri potansiyeli, kripto para işlemi yapanların başlıca motivasyonları arasında liderliği korudu. Araştırmaya göre kripto parayla işlem yapan 5 kişiden 3’ü, ilk motivasyonlarının “yüksek getiri potansiyeli” olduğunu söyledi. Öte yandan kripto paraların gelecekte kullanımının artacağını düşünenlerin oranı yüzde 54’e yükseldi. Bu oran, Paribu’nun 2022’de gerçekleştirdiği araştırmada yüzde 27 olarak kaydedilmişti. Ayrıca kripto paraların trend olduğu için tercih edilme oranı, yüzde 45’ten yüzde 37’ye geriledi.

En az bilinen kavramlar staking ve tokenizasyon

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!

Araştırma katılımcılarının yüzde 77’si kripto para işlemi yapmanın kolay olduğunu dile getirdi. Kripto işlemi yapmayı “zor” olarak tanımlayanların oranı ise yalnızca yüzde 4 olarak ölçüldü. Araştırmada katılımcılara kripto paraların yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan yeni kelimelerin bilinirliği de soruldu.

Blokzincir ve kripto para ilişkisinin kullanıcı nezdinde güçlendiğini gösteren sonuçlara göre en az bilinen kavramlar staking, web3 ve tokenizasyon oldu. Tokenizasyon, yüzde 8’lik oranla tüm katılımcıların en az bildiği kavram olurken, staking kavramını bildiğini söyleyenlerin oranı yüzde 12 olarak kaydedildi.

İşlem yapma oranı en yüksek olan yaş grubu 25 – 34

Kullanıcıların kripto para işlem platformlarından beklentileri arasında ilk sırada “güvenlik” yer alırken, 2 kişiden birinin “kişiye özel avantajlar” sunulmasını beklediği görüldü. 2025’te kripto paralarla işlem yapan 25-34 yaş grubunun oranı yüzde 29’dan yüzde 34’e yükseldi. Kripto para işlemi yapan ortalama yaş ise 34,2 olarak ölçüldü. Öğrenim durumuna göre işlem yapma oranları, ilköğretim, lise ve üniversite fark etmeksizin tüm gruplarda arttı.

Araştırmanın metodolojisi

Rapor, 1 Temmuz 2025 – 12 Eylül 2025 tarihleri arasında Türkiye’yi temsilen 12 ilde bilgisayar destekli yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilen kantitatif araştırma sonuçlarına dayanıyor.

Araştırma sonuçlarının tamamına ParibuLog’dan ulaşılabiliyor.

featured paribu
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
3 Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
4 Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
5 TBWAIstanbul’da istifalar!
TBWA\Istanbul’da istifalar!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Danet’ten “Yeşil Zeka Projesi” ile geri dönüşüm çağrısı
Danet’ten “Yeşil Zeka Projesi” ile geri dönüşüm çağrısı
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
Haberler
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
İrem Alimoğlu
1 Eylül 2025
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Haberler
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Nafizcan Önder
2 Ağustos 2025
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Haberler
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.