27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
Haberler

TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?

İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
2 dk okuma

Sosyal medya devi TikTok, sadece içerik platformu olmanın ötesine geçerek gıda ve içecek markaları için bir “dijital market” gibi konumlanıyor. TikTok Shop üzerinden satış yapmayı, yeni ürünleri test etmeyi ve trendleri yakalamayı mümkün kılan platform, küçük girişimcilerin yanı sıra Mars ve Coca-Cola gibi büyük FMCG markalarının da ilgisini çekiyor.

TikTok, yiyecek ve içecek markalarının tüketicilerin dikkatini çekebileceği, TikTok Shop üzerinden satış yapabileceği ve hatta yeni ürünler geliştirebileceği bir platform haline gelmeye başladı.

TikTok Shop’un gıda kategorisinden sorumlu yöneticisi Amanda Parker, Las Vegas’taki Groceryshop konferansında Modern Retail’e yaptığı açıklamada, platformun başlangıçta küçük girişimcilerle başarı yakaladığını ancak Mars ve Coca-Cola gibi büyük FMCG markalarının da TikTok Shop’a ek bir satış kanalı olarak katıldığını söyledi. Artık gıda ve içecek markaları platformda yeni lezzetler veya ürünler sunabiliyor, AR-GE çalışmaları yapabiliyor ya da sınırlı süreli ürünler çıkarabiliyor; bu, geçmişte genellikle perakende kanalları üzerinden yapılan bir uygulamaydı.

Parker, TikTok’un olgunlaşmasıyla birlikte daha geniş bir marka çeşitliliğini platforma dahil etmeye ve bu alanın büyümesini desteklemeye çalıştığını vurguladı. Örneğin Crocs ve Pacsun gibi daha köklü markalar platforma eklendi. Şimdi TikTok, FMCG markalarını yeni lezzetleri test edebilecekleri ve süper fan kitlelerine ulaşabilecekleri bir alan olduğuna ikna etmeye çalışıyor. Ayrıca platform, geleneksel marketlerin trendleri takip etmesine de yardımcı oluyor.

Parker, platformun genel olarak yıllık yüzde 120 büyüdüğünü ve gıda-içecek kategorisinin 2024 başından bu yana iki katına çıktığını ifade etti. 2025’in ilk yarısında yıllık geliri 30 milyon dolar ve üzerinde olan büyük markaların TikTok Shop’a katılımı yüzde 95 arttı.

Markalara kendi başına satış ve içerik fırsatı

TikTok Shop, markaların kendi başına içerik üretip satış yapabileceği bir platform olarak tasarlanmış. Bununla birlikte, hızlı büyüme gösteren satıcılar için seminerler, eşleştirme programları ve üst düzey markalar için medya planları veya ürün stratejisi desteği sunuluyor.

Parker, TikTok’taki promosyonların diğer e-ticaret siteleri, DTC kanalları ve fiziksel mağazalarda farkındalık yaratmada etkili olduğunu söylüyor. Örneğin, Meksika mutfağından ilham alan EZ Bombs isimli aile şirketi, TikTok Shop sayesinde Walmart ve Albertsons gibi binden fazla mağazada satışa girdi. Bir yıl içinde TikTok Shop’tan 19 milyon dolarlık satış elde eden marka, dijitalde yakaladığı başarıyla geleneksel dağıtımı da büyütebildi.

Mars’ın Skittles POP’d ürünü ise TikTok trendlerinden yola çıkılarak geliştirilen bir başka örnek. Donmuş Skittles’ların çıtır bir hale gelmesiyle başlayan trend, ürünün TikTok Shop’ta önce satışa çıkmasını sağladı; ardından geleneksel mağazalarda satışa sunuldu. Benzer şekilde, İsveçli Bubs şeker markası, TikTok trendlerinin etkisiyle ABD’de düzenli dağıtıma başladı.

@skittles

Everyone’s accepting the freeze-dried crunch of SKITTLES POP’D. Tap to find crunch acceptance.

♬ original sound – skittles

TikTok artık dev bir dijital market!

TikTok, içerik ve hashtag’lerdeki popülerliği takip ederek hangi ürünlerin trend olacağını öngörebiliyor. Parker, “Yaz döneminde karpuz ve mango trendken bir anda balkabağı öne çıktı. Gingerbread gibi içerikler ise şimdiden yükselişte” diyor. Dubai çikolatası gibi trendler de TikTok üzerinden hızla yayılıyor. Parker, “İçerik trendi Dubai’den başladı ve platform genelinde yayıldı. İlk satıcı geçen yılın son çeyreğinde kolayca pazara giriş yaptı” diyor.

Sonuç olarak TikTok, içerik ve e-ticareti birleştiren yapısıyla markaların hem trendleri yakalamasına hem de satışlarını artırmasına aracılık ediyor. Küçük girişimcilerden büyük FMCG oyuncularına kadar geniş bir yelpazeyi platforma çeken TikTok Shop, markalara hızlı AR-GE, limitli süreli ürün denemeleri ve etkili topluluk etkileşimi fırsatları sunuyor. Görselliğin ve yaratıcı içeriğin merkezde olduğu bu yeni dijital “market”, geleneksel perakendenin sınırlarını dijital dünyaya taşıyarak markaların tüketiciyle buluşma biçimini kökten değiştiriyor.

Kaynak: DigiDay

TikTok’ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor…

featured TikTok
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
7 Ekim 2025
OpenAI, ChatGPT’nin kişilik ekibini yeniden yapılandırıyor
Haberler
OpenAI, ChatGPT’nin kişilik ekibini yeniden yapılandırıyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.