
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Oreo, alışveriş yolundaki tüketiciyi yakalamaya odaklanan yaratıcı bir açıkhava kampanyasıyla dikkat çekiyor. VML ile birlikte ABD’de hayata geçirilen “Oreo Walks” projesi kapsamında markanın ikonik siyah-beyaz görünümünden ilham alınarak, Kroger süpermarketlerinin önündeki yaya geçitleri Oreo’yu çağrıştıran desenlerle yeniden tasarlandı. Bu özel geçitlerde yer alan QR kodlar sayesinde tüketiciler, mağazaya girmeden önce kampanyalara erişebiliyor.

Mondelēz’in Omnichannel Aktivasyon Direktörü Carly Kerlakian, projenin özellikle normalde bisküvi reyonuna uğramayan müşterileri hedeflediğini söylüyor. QR kod üzerinden sunulan indirimler, markanın bilinirliğini satışla doğrudan ilişkilendirirken; Oreo’nun web sitesinde isim ve e-posta paylaşanlara da özel teklifler sunularak first-party veri toplama stratejisi destekleniyor.
Satın almaya teşvik edecek

Son yıllarda daha sade ve eğlenceli bir tasarım diline yönelen Oreo, bu yaklaşımla “göze çarpan ama rahatsız etmeyen” bir marka deneyimi yaratmayı hedefliyor. İlk olarak Columbus, Cincinnati ve Mason gibi Ohio şehirlerinde uygulamaya alınan kampanya, tüketiciyle alışverişe giden yolda fiziksel bir temas kurarak ani satın alma kararlarını tetiklemeyi amaçlıyor.
Bu Oreo ve VML iş birliğinin ilk projesi değil. Yılın başında lansmanı yapılan, kullanıcıların belirli bir süre içinde “O” ve “RE” seslerini doğru şekilde telaffuz etmeye çalıştığı interaktif ses oyunu da başarılı olanlara özel indirimler sunarak markanın dijital etkileşimini güçlendirmişti.
Kaynak: Marketing Dive