10 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Fairy’den lekesiz bağ kurma stratejisi: "Labou…bou"
Haberler

Fairy’den lekesiz bağ kurma stratejisi: “Labou…bou”

Nafizcan Önder
25 Ağustos 2025
1 dk okuma

Deterjan kategorisinde herkes “en iyi temizlik” vaadiyle yarışırken Fairy, Mauritius’ta farklı bir yol seçti. Küresel devlerin kusursuzluğu öne çıkardığı bir pazarda, Fairy kusursuzluğun ötesine geçerek kültürel bir bağ kurmayı hedefledi.

GREY Mauritius imzalı kampanyada ilham kaynağı Labubu oldu. Ancak Fairy, onun biraz daha “dağınık ve talihsiz” ikizi “Labou…bou“yu yarattı. İsmiyle bile yerel kültüre dokunan karakter; Creole’de (Mauritius’ta en yaygın konuşulan dil) “çamur” anlamına gelen “labou” ile küçük bir morluk ya da acıyı ifade eden “boubou” kelimelerinin birleşiminden doğdu. Böylece hem kirin hem de günlük hayatın küçük dertlerinin mizahi bir simgesine dönüştü.

Kampanya kapsamında hazırlanan sınırlı sayıda Fairy paketleri, “Labou…bou” hikâyesinin parçası oldu. Tüketiciler, yalnızca Fairy’nin bu sevimli karakteri lekelerden kurtarabileceğini gördü. Sosyal medyada hızla yayılan kampanya kısa sürede bir fenomene dönüştü: 400 binden fazla kişi Labou…bou ile tanıştı, 450 binden fazla etkileşim kaydedildi ve 2 milyondan fazla unutulmaz an yaratıldı.

Fairy, kusursuzlukla değil, kusurları kutlayarak fark yarattı. Fairy’nin “Labou…bou” hamlesi, bir markanın yalnızca ürün faydasını değil, kültürel bağ kurma gücünü de sahiplendiğinde nasıl fark yaratabileceğini gösteriyor. Küresel bir marka, yerel bir espriyle tüketicinin gündelik diline girmeyi başarıyor; bu da kampanyayı sıradan bir reklam olmaktan çıkarıp toplumsal bir konuşma konusu haline getiriyor. “Kusursuzluk” vaadiyle dolu bir pazarda, kusurları mizahla kucaklayan bir marka olmak ise hem cesur hem de akılda kalıcı bir strateji.

Disney’den Labubu’ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan

Fairy featured Labou…bou Labubu
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
3 Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
4 İş dünyasında haftanın atamaları (27 Eylül - 3 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Eylül – 3 Ekim)
5 İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Güncel Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Haberler
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Sena Tufan
4 hafta önce
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Haberler
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Nafizcan Önder
28 Ağustos 2025
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Haberler
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
İrem Alimoğlu
14 Ağustos 2025
Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
Haberler
Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.