19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Haberler

Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor

İrem Alimoğlu
3 saat önce
2 dk okuma

Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) Temmuz ayı anketi, markalı perakendedeki daralmanın sürdüğünü ortaya koydu. 518 markayı temsil eden BMD’nin üyeleri arasında yapılan çalışmaya göre, indirim kampanyalarına rağmen hem ciro hem de adet satışları Haziran’ın gerisinde kaldı.

Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor

Anket sonuçlarını değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, Temmuz ayında yabancı turist yoğunluğuna rağmen iç açıcı bir tablo oluşmadığını belirtti. Öncel, üyelerin yüzde 65’inin haziran cirosunu yakalayamadığını, yüzde 57’sinin ise satış adetlerinde düşüş bildirdiğini açıkladı. Yıllık bazda da benzer bir tablo olduğunu söyleyen Öncel, “Temmuz’dan Temmuz’a baktığımızda her dört üyemizden üçünün cirosu TÜFE’nin altında kaldı. Özellikle giyim ve ayakkabıda kampanyalara rağmen adet satışlarının gerilemesi, markaların nakit akışı için başvurduğu indirim reçetesinin artık çare olmadığını gösteriyor” dedi.

Satışlardaki gerilemenin iki temel nedeni olduğunu vurgulayan Öncel, yerli tüketicinin alım gücü düşüşü nedeniyle gıda dışındaki harcamalarını kıstığını, yabancıların ise Türkiye’de alışverişe eskisi kadar ilgi göstermediğini söyledi. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, yabancıların toplam kartlı harcamalardaki payının 2022’nin ilk yarısında yüzde 9,5 iken, 2025’in aynı döneminde yüzde 4,1’e gerilediğini hatırlattı.

Kira baskısı sektörü zorluyor

Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Sinan Öncel
BMD Başkanı

Öncel, daralan satışlara rağmen markaların kira ve işçilik gibi sabit giderlerinin artmaya devam ettiğine dikkat çekti. Kârlılığı ikinci plana atan indirimlere rağmen satışların düşmesinin sektörün sağlıklı yapısını bozduğunu vurgulayan Öncel, “Üyelerimizin yüzde 64’ü şu anda kira davalarıyla uğraşıyor. On yılını dolduran kontratlarda mülk sahipleri sebepsiz fesih hakkını kullanarak yüzde 600’e varan kira artışları talep edebiliyor. Bu da maliyetleri yükselterek ürün fiyatlarına yansıyor ve enflasyonla mücadeleyi zorlaştırıyor” dedi.

BMD Başkanı, sektörün ayakta kalabilmesi için özellikle kira ve hammadde başta olmak üzere maliyetleri düşürecek destekleyici politikalara ihtiyaç duyulduğunu bir kez daha hatırlattı.

Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”

featured Markalı perakende
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Güncel Haberler
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sena Tufan
16 Haziran 2025
KFC'den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Haberler
KFC’den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Sena Tufan
5 Haziran 2025
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Haberler
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Sena Tufan
3 hafta önce
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Haberler
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Nafizcan Önder
11 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.