26 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sigara paketlerindeki resimli uyarılar “daha etkili”

Marketing Türkiye
16 Haziran 2012
1 dk okuma

ABD’de yapılan bir araştırma, sigara paketlerinin üzerine uyarı amaçlı konulan solunum cihazına bağlı hasta resimlerinin sigara tiryakilerinin sorunu daha ciddiye almalarını sağladığını ortaya koydu. Önleyici tedavi konularına odaklanan bilimsel dergi, American Journal of Preventive Medicine’de yayımlanan araştırmanın katılımcısı 200 kişinin yüzde 83’ü paketin üzerindeki sigaranın zararlarına ilişkin resmi hatırladıklarını söyledi. Araştırmaya göre, üzerinde resim yerine yazı bulunan paketlerde ise uyarının dikkate alınma oranı yüzde 50 oldu. Pennsylvania Üniversitesi’nden bilim adamları göz-takibi teknolojisini kullanarak sigara içenlerin paketin uyarı içeren taraflarının her birini ne kadar süre incelediklerini hesapladılar. Katılımcılardan uyarı reklamlarını inceledikten sonra bu yazıları ne kadar iyi hatırladıklarını test etmek için bir kâğıda yazmaları istendi. Araştırma resimli uyarı, sigara kullanan katılımcının dikkatini ne kadar hızlı çektiyse ve katılımcı bu görüntüyü ne kadar uzun süre incelediyse bilgiyi o kadar daha iyi hatırlayacaklarını gösterdi.Araştırmanın yazarlarından, Pennsylvania Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikoloji Bölümü’nden Doç. Dr. Andrew Strasser, bulguların önemli olduğunu vurguladı. Strasser, “Araştırma sadece bu resimli uyarıların değerini ortaya koymakla kalmadı, ayrıca paketlerin üzerindeki uyarıların nasıl daha etkili olabileceğine ilişkin önemli veriler sağladığı” görüşünü dile getirdi. Dr. Strasser paketlerin üzerindeki uyarı resimlerinin insanları sigaranın zararlarına yönelik daha iyi bilgilendireceği ve böylece tiryakilerin sigarayı bırakmalarını sağlayabileceği umudunu dile getirdi.

 

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
3 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
4 Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
5 Amazon CEO'su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Amazon CEO’su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Güncel Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Advertorial
2 gün önce
Kediler, LEGO Kolezyum'u sahiplendi!
Haberler
Kediler, LEGO Kolezyum’u sahiplendi!
Sena Tufan
7 Nisan 2025
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Haberler
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.