30 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Haberler

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

İrem Alimoğlu
8 Ağustos 2025
2 dk okuma

Susam Bülten’in bu haftaki bülteninde yer alan “Kitap Pazarında Dönüşüm: Raflardan Ekranlara” raporu, Türkiye’nin kitap dünyasında dikkat çekici bir dönüşümün yaşandığını ortaya koyuyor. Özellikle son yıllarda hız kazanan dijitalleşme ve değişen okuma alışkanlıkları, sektörün dinamiklerini köklü biçimde şekillendiriyor. Türkiye Yayıncılar Birliği’nin yayımladığı raporlara göre, kitap üretiminden tüketici tercihlerine kadar birçok alanda kayda değer gelişmeler yaşanıyor.

2024 yılında üretilen kitap sayısı, önceki yıla kıyasla artış göstererek 414 milyon adede ulaştı. Yüksek enflasyon ve pandemi sonrası tedarik zincirinde yaşanan aksaklıkların etkisiyle 2022’de sert bir düşüş yaşayan sektör, son iki yılda güçlü bir toparlanma sürecine girdi.

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Okur, kurmacaya mı yöneliyor?

Kategori bazlı dağılıma bakıldığında ise, eğitim yayınları hala yüzde 47’lik payla liderliğini koruyor. Ancak, çocuk-gençlik ve yetişkin kurgu kitaplarında gözle görülür bir yükseliş var. Özellikle çocuk-gençlik yayınlarının payı 2019’da yüzde 10 iken, 2024’te yüzde 16’ya çıktı. Yetişkin kurgu yayınları ise son beş yılda payını iki katına yükseltti. Buna karşılık, yetişkin kültür yayınlarının payı ise 2019’daki yüzde 19’dan 2024’te yüzde 12’ye geriledi.

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Online kitap alışverişinde rekor!

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Perakende tarafında ise en dikkat çekici değişim online kitap satışlarında yaşandı. 2019’da toplam satışların yüzde 22,5’ini oluşturan çevrimiçi kitap alımları, 2024 yılında yüzde 43,8’e çıkarak neredeyse iki katına ulaştı. Bu rakam, hem okuma hem de kitap satın alma alışkanlıklarının dijitalleşme yönünde hızlı bir evrim geçirdiğinin göstergesi olarak öne çıkıyor.

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…


featured Kitap
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp "izinsiz çekim" dedi…
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp “izinsiz çekim” dedi…
3 Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu...
Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu…
4 Türkiye'de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
Türkiye’de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
5 Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Güncel Haberler
OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
KitchenAid’den Taylor Swift esintili “Tangerine Twinkle”
KitchenAid’den Taylor Swift esintili “Tangerine Twinkle”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
2 Temmuz 2025
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı...
Haberler
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı…
Marketing Türkiye
18 Ağustos 2025
Türkiye’de 5G için geri sayım başladı: Frekans ihalesi 16 Ekim’de
Haberler
Türkiye’de 5G için geri sayım başladı: Frekans ihalesi 16 Ekim’de
Sena Tufan
4 hafta önce
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Haberler
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.