19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Haberler

American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!

Sena Tufan
4 Ağustos 2025
2 dk okuma

Amerikan giyim markası American Eagle, oyuncu Sydney Sweeney’nin rol aldığı reklam kampanyasına yönelik tartışmalara ilk kez yanıt verdi. Marka, kampanya sürecinde değerinin 310 milyon dolar arttığını da açıkladı.

Sosyal medya hesaplarından yapılan kısa açıklamada, “‘Sydney Sweeney’in Harika Jeanleri’ ifadesi her zaman jean’lerle ilgiliydi. Onun jean’leri, onun hikayesi. AE jean’lerini herkesin kendi tarzıyla ve özgüvenle giymesini kutlamaya devam edeceğiz. Harika jean’ler herkeste iyi durur” ifadelerine yer verildi.

Bu gönderiyi Instagram'da gör

American Eagle (@americaneagle)'in paylaştığı bir gönderi

Kampanya, ilk olarak “jean” kelimesi yerine “gen” kelimesiyle yapılan kelime oyunuyla gündeme gelmişti: Sydney Sweeney Has Great Genes. Sarı saçlı, mavi gözlü oyuncunun “genler”den bahsettiği ve “Jean’lerim mavi” dediği reklam, sosyal medyada ırkçılık ve öjenizm çağrışımlarıyla eleştirildi. Tepkiler üzerine American Eagle, reklamı sosyal medya hesaplarından kaldırdı ancak konuyla ilgili uzunca bir süre herhangi bir açıklamada bulunmadı.

“Ahlaki aşırılık” mı, “haklı eleştiri” mi?

Sektör uzmanları, yaşananların bilinçli bir pazarlama stratejisi mi yoksa talihsiz bir hata mı olduğu konusunda ikiye bölünmüş durumda. Ancak çoğu, The White Lotus ve Euphoria dizileriyle tanınan Sweeney ile yapılan anlaşmanın marka bilinirliği ve değeri açısından ciddi bir yatırım olduğunu kabul ediyor.

CX Lavender’ın Yaratıcı Direktörü ve Ortağı Ryan Stubna, kampanya sonrası marka değerinin 310 milyon dolar arttığını belirterek, “Bu reklamın üstünlük ideolojisi ya da öjenizm propagandası yaptığı iddiası abartılı. Suçlu olduğu tek şey, tembel bir kelime oyunu kullanmak olabilir” dedi. Stubna’ya göre tepkiler, yerinde bir eleştiriden çok “aşırı bir ahlaki tepki”ye dönüşmüş durumda. Yine de kampanya, dört milyardan fazla çevrimiçi etkileşimle markaya önemli bir görünürlük sağladı.

“Kültürel bağlam göz ardı edildi”

Bastion Medya Genel Müdürü Anna Cherry ise kampanyayı, kültürel bağlamı dikkate almayan yaratıcı fikirlerin nasıl ters tepebileceğine dair ders niteliğinde gördüğünü söyledi. Cherry, “Burada kötü niyet yok. Ancak tarihsel ve sembolik ağırlığı görmezden gelen seçimler, masum bir kelime oyununu bile farklı anlamlarla yükleyebilir. Sarı saçlı, mavi gözlü bir aktris, genetik üstünlüğe gönderme yapan bir kampanyanın yüzü olduğunda bu çağrışımları görmezden gelmek imkansız” diye konuştu.

Cherry, American Eagle’ın uzun süre sessiz kalmasının da krizi derinleştirdiğini belirterek, “Bu sessizlik, yorum, öfke ve spekülasyonla dolu bir boşluk yarattı” dedi.

Kaynak: The Australian

american eagle featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
5 Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Güncel Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
BMW logosunda sessiz dönüşüm
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Üstad yine durmamış
Haberler
Üstad yine durmamış
Ali SAYDAM
5 gün önce
Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Haberler
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
İrem Alimoğlu
1 ay önce
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
Sena Tufan
30 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.