4 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Boyner’in yeni dili: Empati, samimiyet ve gerçeklik

Boyner’in yeni dili: Empati, samimiyet ve gerçeklik

Sena Tufan
2 gün önce
4 dk okuma

“Bi’ Tanısan Seversin” ile önyargılara, “Değişme Anne” ile hayatın içinden duygulara dokunan Boyner son yıllarda empati, kapsayıcılık ve içtenlik odaklı yaklaşımıyla adete yeni bir iletişim dili inşa ediyor… Marka artık tüketiciye bir şey “söyleyerek” değil, onunla birlikte “hissederek” bağ kuruyor. Bu dönüşümün arkasındaki yaklaşımı ve uzun vadeli etkilerini Boyner Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Nurçin Koçoğlu ile konuştuk…

Toplumsal fayda ve duyarlılık konularında markaların sorumluluğu sizce nerede baş­lıyor ve nerede bitiyor? Boyner bu anlamda nasıl bir strateji izliyor?

Markaların başarısı artık yalnızca ticari perfor­mansla değil, topluma ve dünyaya kattıkları değerle de ölçülüyor. Bu yaklaşım bir tercih olmaktan çıkıp kurumsal bir sorumluluğa dönüşürken, tüketiciler de markalardan daha fazlasını, değerlerini sahiplenen ve bu doğrultuda hareket eden bir duruş bekliyor.

Boyner’de varlık nedenimizi hayatın içinden gelen seslere kulak vermek ve dokunduğumuz hayatları güzelleştirmek olarak yorum­luyoruz. 44 ildeki 128 mağazamız ve tüm Türkiye’ye ulaşan Boyner Online ile ülkemizin her yanına dokunuyoruz. Ülkemizdeki yaşam tarzlarının zengin mozaiğini, farklı coğrafyaların kültürel estetiği­ni kapsayan, söylemek istedikleri olan, kritik konu başlıklarında toplumda farkındalık yaratmayı da misyon edinmiş, umut veren, iyilik yayma gayretinde pozitif ve kucaklayıcı bir markayız. Fark­lılıklardan oluşturduğumuz bütünü müşterilerimize en iyi şekilde sunmayı hedefliyoruz. Ortak paydada hangi duygu varsa ona odak­lanmayı seviyoruz. Marka olarak bu toplumun ayrılmaz bir parça­sıyız ve iletişim çalışmalarımızda içinde bulunduğumuz toplumun duygularını merkeze alarak, harekete geçiren, enerji ve umut veren bir duruşu önemsiyoruz.

Boyner’in son dönem iletişimlerinde empati, kapsayıcılık ve toplumsal duyarlılık gibi değerler dikkat çekiyor. Bu değerler marka stratejinizde nasıl bir yere sahip?

Bu değerler yalnızca iletişim dilimize değil; mağaza deneyimimiz­den ekip içi ilişkilerimize, müşteriyle temas biçimimizden toplum­sal fayda ve iyilik odaklı yaklaşımımıza kadar tüm iş yapış şeklimi­ze yansıyan bir kültür bizim için. Farklılıkları anlayan, toplumsal meseleleri önemseyen ve bunlara içtenlikle yaklaşan bir bakış açı­sıyla duygulara dokunmayı önemsiyoruz.

“Farklılıklardan oluşturduğumuz bütünü müşterilerimize en iyi şekilde sunmayı hedefliyoruz. Ortak paydada hangi duygu varsa ona odaklanmayı seviyoruz.”

Son yıllarda yaptığınız kampanyaların dili ve tonunun sektörde yapılan çalışmalardan ciddi bir şekilde ayrıştı­ğını görüyoruz. Bir “Boyner reklam filmi” algısından söz ediliyor artık. Bu kendine özgü anlatım dili ve duygusal tonu siz nasıl tanımlıyorsunuz?

Bu geri bildirimi duymak bizim için çok kıymetli. Çünkü gerçekten artık “Bu bir Boyner reklamı” dedirten, iz bırakma gücü yüksek bir anlatı dilimiz oluştu. Yaptığımız araştırmalar bize ışık tutuyor ve gerçek içgörülerle beslenen reklam kampanyalarımız böylece izle­yicide tatlı ve sıcak bir his bırakıyor. İletişim kampanyalarımızda en çok önem verdiğimiz şey; hepimizin her an tanık olduğu gerçek hikâyelere, duygulara ve gündelik hayatın küçük ama anlamlı an­larına dokunabilmek.

Son 5 yılda geçirdiğimiz dönüşüme paralel olarak; reklamlarımızda da samimiyeti merkeze alan, o anki toplumsal içgörülere dayanan, herkesin kendinden bir parça bulabileceği, kalbi titreten projeler hayata geçiriyoruz. Beş yıl önce Türkiye’nin özgün yaşam tarzı ve zengin insan mozaiğini anlattığımız “Bizim Tarzımız Güzel” baş­lığını taşıyan iletişim kampanyamızla yerel değerlerimize ve bizi biz yapan ögelere odaklanmıştık. Bu yaklaşımı bir adım öteye ta­şıyarak 2023 yılında empatinin, diyaloğun ve dinlemenin önemine dikkat çekmek istediğimiz “Bi’Tanısan Seversin” kampanyamızı hayata geçirdik. Baktığınızda aslında her biri içinde yaşamın ger­çek duygularını ve meselelerini barındıran hikayeler.

Boyner olarak birbirinden çok farklı yaşam tarzlarına ve duygu dünyalarına sahip milyonlarca kişiyle temas halindeyiz. Bu çeşitli­liği karşılıklı anlayış ve bağ kurma fırsatı olarak görüyoruz. Duygu­yu merkeze alan ve önce dinleyen, sonra konuşan bir marka dili ya­ratmaya çalışıyoruz. İşte bu yüzden Boyner reklam filmleri sadece anlatmıyor; hissettiriyor, yaşatıyor, ortak paydada buluşturuyor. Amacımız her filmde izleyicinin kendinden bir parça bulmasını sağlamak ve bu parça üzerinden anlamlı bir hikâyeye ortak olmak.

Anneler Günü için yayınladığınız “Değişme Anne” filmi de samimi tonuyla dikkat çekti. Bu çalışma nasıl bir sü­recin ürünü?

“Anneler Günü” perakende sektörünün en önemli özel günlerinden biri. Türkiye’nin önemli hediye destinasyonlarından biri olarak bu dönemde mağazalarımıza ve Boyner Online’a trafik sağlamak he­deflerimizden biri olsa da Anneler Günü iletişimimizi ticari bir ba­kış açısıyla değil de daha duygusal ve gerçek hayattan duygularla örülü bir şekilde kurgulamayı önceliklendiriyoruz. 2022 yılında­ki iletişim kampanyamızda da annelerimizin her hareketine, her tavrına, tercihlerine söyleyecek bir söz bulanlar için annelerimizin her haliyle ve tavrıyla güzel olduğunu vurgulamış ve “Annelerimize kim karışır?” demiştik.

Bu seneki “Değişme Anne” iletişim kampanyamız ise hepimizin hayatından bir parça taşıyan, güçlü bir duygudan doğdu: Şefkatin, alışkanlıkların ve koruma içgüdüsünün ardındaki sevgiyi hatırla­mak ve hatırlatmak. Bu nedenle filmde, annelerimizden sıklıkla duyduğumuz, hatta kendi çocuklarımıza da söylediğimiz gerçek cümleleri kullandık. Herkesin “Bu benim annem” diyeceği, gülüm­seten ve bir o kadar da duygusal bir hikâye anlatmak istedik.

Bu samimi ve duygusal hikayeyi bugüne kadar verdiğimiz milyon­larca değişim kartına bağlayarak bu sefer annelerimize “Değişme Anne” dedik ve varlıklarının çocukları için en büyük güç olduğu­nun altını çizdik. İletişim kampanyamız kapsamında mağazaları­mızda da ziyaretçilerimizi dahil ettiğimiz kurgular hayata geçirdik. Boyner mağazalarından annelerine hediye alan ziyaretçilerimiz “Değişme” kartlarına ekledikleri özel notla hediyelerine duygusal ve özgün bir dokunuş kattı. Mağazalarımızda kampanya dilimizle oluşturduğumuz özel alanlarda dijital fotoğraf çekimleri ve kişi­selleştirme uygulamalarıyla müşterilerimizin aklında ve kalbinde unutulmaz bir anı bırakmak istedik.

Daha önce yayınlanan “Bi’ Tanısan Seversin” filmi de benzer şekilde empati ve toplumsal mesajlar içeriyordu. Bu iki film arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz?

Her iki film farklı temaları işlese de özünde aynı değeri taşıyor: An­lamak, hissetmek ve bağ kurmak… “Bi’Tanısan Seversin” iletişim kampanyamızda farklılıkların empatiyle aşılabileceğini, ortak bir duyguda buluşmanın mümkün olduğunu anlattık.

“Değişme Anne” ise anne-çocuk ilişkisinin sıcaklığını ve güzelliğini hatırlattı. İkisinin ortak noktası, herkes için çok tanıdık, izleyicinin kalbine dokunan, düşündüren ve gülümseten bir duygu yaratmala­rı. Sanırım bu tür iletişim kampanyalarımızın dikkat çekmesinde­ki, akılda kalmasındaki en büyük tılsım da bu.

Bu kampanyalar Boyner’in uzun vadeli marka iletişimi hedefleriyle nasıl örtüşüyor?

Kalplerde ve akıllarda yer edinmek ancak sahici bir değer öner­mesiyle elde ediliyor. Bu Anneler Günü’nde olduğu gibi belirli dö­nemlerde hayata geçirdiğimiz iletişim kampanyalarıyla farkındalık yaratmayı, izleyicide bir duygu ya da düşünceyi uyandırmayı oda­ğımıza alıyoruz. Marka değer ve kültürümüzü yansıtan bu yaklaşım ve sahicilik müşterilerimizle uzun soluklu ve duygusal bir bağ kur­mamıza aracı oluyor. Önümüzdeki dönemde de bu değerleri mer­kezine alan ve toplumsal duyarlılıkları önemseyen projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz.

Dinamik lider, dinamik marka!

featured Nurçin Koçoğlu
1 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
2 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
3 Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
4 YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
5 Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Güncel Haberler
Yapay zeka her ay 10 binden fazla kişiyi işinden ediyor
Yapay zeka her ay 10 binden fazla kişiyi işinden ediyor
OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
9 Haziran 2025
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sena Tufan
4 Temmuz 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.