5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Zihin sağlığına dair endişeler, dünya sağlık gündeminde yine ilk sırada
Haberler

Zihin sağlığına dair endişeler, dünya sağlık gündeminde yine ilk sırada

Sena Tufan
21 Temmuz 2025
3 dk okuma

Tüketici sağlığı alanındaki güncel bilgi ve içgörüleri tüm sektörlerle paylaşarak değer yaratmayı hedefleyen Bayer Tüketici Sağlığı, Ipsos Araştırma ile ortak çalışması “Herkes için Sağlık İçgörüleri Analizi”nin ikincisini yayımladı. Analize göre, 2023 yılında dünyada ilk sıraya yerleşerek kanser endişesinin önüne geçen zihin sağlığı endişesi 2024 yılında da birinciliği korudu. Özellikle Z ve Y jenerasyonundan kadınlar, zihinsel sağlık konusunu en fazla dile getiren grubu oluşturdu.

Bayer Tüketici Sağlığı, Ipsos ile gerçekleştirdiği “Herkes için Sağlık Tüketici İçgörüleri” Analizinin ikincisini yayımladı. Analizde, geçtiğimiz yıl en çarpıcı başlık olan zihin sağlığı endişesi gündemi önemini hala korurken, 2024 yılında zihinsel ve fiziksel sağlığın bir arada önceliklendirildiği bütünsel sağlık eğilimi ön plana çıktı. 

Zihin sağlığından en çok genç kadınlar bahsetti

Araştırmada yöneltilen “Ülkenizde en sık karşılaşılan sağlık sorunu nedir?” sorusuna dünyanın farklı yerlerinden katılımcıların verdiği yanıtlarda zihin sağlığı yüzde 45 ile ilk sırada, kanser yüzde 38 ile ikinci sırada, stres yüzde 31 ile üçüncü sırada ve obezite ise yüzde 26 ile son sırada yer aldı. Özellikle Z ve Y jenerasyonundan kadınlar, zihinsel sağlık konusunu en fazla dile getiren grubu oluşturdu. Zihin sağlığı, Z jenerasyonu kadınlarda yüzde 55 ve Y jenerasyonu kadınlarda ise yüzde 51 olarak açıklandı. 

Türkiye’deki sonuçlara göre ise sıralamada kanser ilk sırada yer alırken 2. sırayı “stres” aldı. Türkiye, stresin günlük yaşamdaki etkilerinde yüzde 40 oran ile üst sıralarda yer alırken stresle ilgili verilerde, tüm dünyada bir önceki yıla göre 1 puanlık bir artış olduğu gözlemlendi. 

En sık yaşanan fiziksel sorunlar: Yorgunluk ve baş ağrısı 

Global verilerle karşılaştırıldığında, geçtiğimiz yıla göre Türkiye’de sağlığa dair endişelerde iki alanda artış yaşandı. Kanser yüzde 48 oranı ile 4 puan ve obezite yüzde 26 oranı ile 6 puan arttı. Stresin günlük yaşantı üzerindeki etkisi incelendiğinde, katılımcıların yüzde 76’sı, stresin günlük yaşamlarını etkilediğini ifade etti. Türkiye’de bireylerin en sık yaşadığı fiziksel sağlık sorunları arasında yüzde 43 oranı ile yorgunluk birinci olurken yüzde 39 oranı ile de baş ağrısı ikinci sırada yer aldı. 

İnsanlar fiziksel ve zihinsel sağlıkları için daha fazlasını yapmaya hazır

Analize göre fiziksel ve zihinsel sağlığın iç içe geçtiği ve bu kapsamda bütünsel sağlık kavramının öne çıktığı belirtildi.  Türkiye’de “zihinsel olarak kendime bakmalıyım” diyen bireylerin oranı yüzde 83 olarak açıklandı. “Sağlık bir zamanlar sıkıcı bir konuyken artık insanların hayat tarzına uyumlu daha keyifli bir ilgi alanına dönüştü“ diyenlerin oranı ise yüzde 73.

Tüm dünyada zihin sağlığının sağlık endişeleri listesinde ilk sıraya yükselmesine neden olan başlıklar arasında Değişen Toplumlar, Teknolojik Hızlanma, Ekonomik Eşitsizlikler, Çevresel Acil Durumlar, Politik Bölünme, Sağlık Dönüşümü gibi 6 ana başlık yer alıyor. Bu bağlamlar hakkındaki endişeler bireyler üzerinde baskıya neden oluyor. 6 makro bağlam, beklentileri yeniden şekillendirirken Sağlık Dönüşümü başlığı diğer tüm bağlamlarla etkileşim halinde. İnsanların bu bağlamlardan hareketle “bütünsel sağlık” kapsamında gündeminde kendine odaklanma, kalıpları kırma, anı yaşama uğraşı gibi üç ana gündem maddesi bulunuyor. 

Belirsizlikle mücadele: Anı yaşama 

Dünyada olumsuz gelişmeler olurken, insanlar kontrol edebilecekleri tek bir şeye; kendilerine odaklanıyor. “Önemli olan bugün hayatın tadını çıkarmaktır, yarın kendi başının çaresine bakacaktır” diyenlerin oranı yüzde 58 olurken, “Bugün için yaşıyorum çünkü gelecek belirsiz “diyenlerin oranı ise yüzde 56, “İnternette yayınladığım fotoğraflarda iyi görüneceğini düşündüğüm ürünleri veya deneyimleri satın almayı seviyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 56 olarak ifade ediliyor. 

Araştırmanın metodolojisi

Herkes için Sağlık 2024 Tüketici İçgörüleri” analizinde Ipsos ve Bayer Türkiye ekibi farklı araştırmalardan analizler gerçekleştirdi.

  • Ipsos Global Health Service Monitor 2024- 31 ülkede 23,667 kişi-   26 Temmuz – 9 Ağustos  2024
  • Ipsos World Mental Health Day 2024– 31 ülkede 23,667 kişi-  26 Temmuz – 9 Ağustos 2024
  • Ipsos Equalities Index 2024 —  29 ülkede 21,759 kişi – 23 Şubat – 8 Mart 2024.
  • Ipsos Global Trends 2024, 50 ülkede 50,237 kişi—15 Şubat and 23 Nisan 2024.
  • Ipsos Türkiye’yi Anlama Kılavuzu 2024 -10.000 kişi

WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”

Bayer featured ipsos
1 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
2 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
3 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
4 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
5 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Güncel Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar "fren" yaptı!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar “fren” yaptı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Kasım fırsatlarına yakın takip!
Ticaret Bakanlığı’ndan Kasım fırsatlarına yakın takip!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
Haberler
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
İrem Alimoğlu
27 Eylül 2025
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Türkiye'deki Suriyelilerin yüzde 48'i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor...
Haberler
Türkiye’deki Suriyelilerin yüzde 48’i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
C Level Club, SAR ile birlikte inisiyatif alıyor çünkü başka yurt yok!
Haberler
C Level Club, SAR ile birlikte inisiyatif alıyor çünkü başka yurt yok!
Sena Tufan
22 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.