
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
Mart ayından bu yana Türkiye’nin en çok konuşulan kahve zincirlerinden biri olan Espressolab, dün duyurduğu yeni uygulaması EslabFinder ile sosyal medyada yeni bir gündem yarattı. Espressolab, son dönemde içinde bulunduğu boykot sürecinin ardından imajını tazelemek ve müşteri deneyimini geliştirmek adına yenilenen mobil uygulamasını ve EslabFinder’ı duyurarak kahve severler arasında yeni bir etkileşim alanı yaratmayı hedefliyor. Ancak kafalardaki esas soru şu: EslabFinder, boykotu bitirmeye yeter mi?
Espressolab’den yapılan paylaşımla duyurulan EslabFinder, markanın mevcut mobil uygulamasının bir uzantısı olarak karşımıza çıkıyor. Yeni özellik sayesinde kullanıcılar, gittikleri Espressolab şubelerinde çevrimiçi olarak gözükebilecek ve aynı mağazada bulunan diğer çevrimiçi kişilerle etkileşime geçebilecekler. Kısacası kahve yanında dijital “sosyallik” ve “eşleşme” de artık menüde.
Boykotun maliyeti
Bu yenilik, markanın yalnızca pazarlama stratejisi açısından değil, son aylarda yaşadığı itibar krizinin gölgesinde de dikkat çekici. Özellikle üniversite kampüslerinde geniş şube ağına sahip olan Espressolab, burada ciddi tepkilerle karşılaştı. Bazı şubeler sembolik biçimde mühürlendi, sosyal medya üzerinden yoğun protestolar gerçekleşti.
Boykot krizi, marka üzerinde etkisini hissettirdi. Espressolab’in sahibi Esat Kocadağ, boykotun ciroyu iki ayda yüzde 22 düşürdüğünü açıklamıştı…
Sosyal etkileşimle boykot kırılır mı?
Espressolab, yeni mobil uygulamasıyla tüketiciyle bağ kurmayı hedefliyor. Fakat yaşananlar, markaların sosyal inovasyon kadar sosyal algıyı da yönetmek zorunda olduğunu bir kez daha gösterdi. Özellikle gençler ve kampüs kullanıcılarıyla ilişki kurmak isteyen bir markanın, dijital çözümler kadar söylem stratejilerini de titizlikle kurgulaması gerektiği ortada.
Özetle EslabFinder, mağaza içinde olanları birbirleri ile eşleştirebilir, tanıştırabilir ancak markayı yeniden herkesle buluşturmak için yeterli olup olmadığını zaman içerisinde göreceğiz…