13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Haberler

Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü

Sena Tufan
9 Temmuz 2025
2 dk okuma

Çocukların hayal dünyasında yalnızca hayalleri değil, kendilerini de görebilmeleri artık daha mümkün. Mattel, Barbie serisine Tip 1 diyabetli ilk Barbie bebeği ekleyerek kapsayıcılık yolunda önemli bir adım attı.

Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü

1959’dan bu yana piyasada olan Barbie bebekleri, 2019 yılına kadar fiziksel engelli modellerle temsil edilmiyordu. Ancak Mattel son yıllarda ürün yelpazesini çeşitlendirerek çocukların farklı deneyimlerini ve kimliklerini yansıtan bebekler geliştirmeye odaklandı.

Yeni Barbie, Tip 1 diyabetli bireylerin günlük yaşamını yansıtan aksesuarlarla donatıldı. Kolunda, Barbie pembe kalp şeklindeki medikal bantla sabitlenmiş sürekli glikoz ölçüm cihazı (CGM) bulunuyor. Elindeki akıllı telefonla kan şekeri düzeyini takip eden Barbie, belinde insülin pompası taşıyor. Günlük ihtiyaçlarını yanına alabilmesi için çantası da unutulmamış.

Mattel, bu bebeği global diyabet organizasyonu Breakthrough T1D iş birliğiyle tasarladı. Markanın Küresel Bebek Kategorisi Kıdemli Başkan Yardımcısı Krista Berger, lansmanla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:

“Barbie, çocukların dünyayı algılayış biçimlerini şekillendiriyor. Meslekler ya da fiziksel farklılıklar gibi, tıbbi durumların da oyuna yansıtılması, çocukların kendilerini temsil edilen bir dünyada hayal etmelerini sağlıyor.”

Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü

Breakthrough T1D İngiltere CEO’su Karen Addington ise, “Tip 1 diyabetli çocuklar için bu Barbie, sadece bir oyuncak değil; güçlerini kutlayan, onları görünür kılan ve oyunlarına neşe katan bir temsil aracı” diye konuştu.

Barbie markası, yıllar içinde temsiliyet konusunda önemli adımlar attı. 1960’larda siyah, 1980’lerde ise Hispanik bebeklerle başlayan çeşitlilik; Down sendromlu, vitiligolu, işitme cihazlı, protezli, kör ya da tekerlekli sandalyeli Barbie’lerle bugün daha kapsayıcı bir hale geldi.

Kaynak: The Guardian

Mattel, ilk kez görme engelli bir Barbie Bebeği’ni piyasaya sürdü

Barbie featured
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
Sena Tufan
2 gün önce
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Sena Tufan
3 hafta önce
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.