Divanev’in Kozy Serisi için çektiği reklam filminde, mekandan karakterlere kadar tüm prodüksiyon süreçleri yapay zeka destekli teknolojilerle gerçekleştirildi.
Filmde kullanılan karakterler, mekanlar, mobilyalar ve dekorasyon gibi tüm görsel unsurlar geleneksel yöntemler yerine yapay zeka teknolojileriyle üretildi. Yaratıcı süreçte 360° ürün görselleri, makro detay çekimleri ve arşiv materyalleri ile üç farklı mekan için özel veri setleri oluşturuldu.
Toplam 120 saatlik özel model eğitimi yapıldı. Karakter modellemeleri için 48 saat, mekan tasarımları için 72 saat boyunca AI’ye yüksek güçlü bilgisayarlarla eğitim verildi. Her karakter için 4 binden fazla eğitim adımı işlendi, 300’ü aşkın referans görselden yararlanıldı. Reklam filmindeki 13 farklı sahne, AI destekli platformlarla üretildi.
Projede AI Sanat Yönetmeni, Prompt Engineer, AI Model Eğitim Uzmanı ve Post-Prodüksiyon Uzmanı görev aldı. Geleneksel prodüksiyon maliyetlerinin yaklaşık yüzde 70 altında tamamlanan proje, esnek ve dijitalleşmiş bir prodüksiyon süreci sunarak markaların reklamcılık alanındaki geleceğine de örnek teşkil ediyor.
Kampanya künyesi
- Reklamveren: Divanev
- Reklamveren Yetkilisi: Yeşim Tiregül, Başak Tanır Özkuyumcu, Doğan Güven, Buse
- Ekici, Sena Saltoğlu
- Reklamveren Medya Planlama: Neslihan Delice
- Reklam Ajansı: A Creative Company
- Ajans Başkanı: Halil İbrahim Sarı
- Kreatif Direktör: Yılmaz Kurt
- Kreatif Ekip: Gürdal Yücel, Gökhan Üstünel, Gültekin Güven
- Müşteri İlişkileri Ekibi: Özden Albayrak Durmuş
- Prodüksiyon Şirketi: A Creative Company
- AI Visual Generalist – 3D Animation: M. Kaddafi Türk
- Medya Ajansı: Speed Medya