17 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Haberler

Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!

Marketing Türkiye
29 Haziran 2025
2 dk okuma

Artan kiralar nedeniyle markalarla mülk sahipleri arasında yıllardır devam eden kira tartışması adliye koridorlarına da yansıdı. Çatısı altındaki 518 marka ile gıda dışı perakende sektörünün önemli temsilcilerinden olan Birleşmiş Markalar Derneği’ne (BMD) üye markaların yüzde 64’ünün, bir başka ifadeyle her üç markadan ikisinin kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik olduğu ortaya çıktı.

BMD Başkanı Sinan Öncel, kiranın markalar için en önemli gider kalemlerinden biri olduğunu hatırlattı. 10 uzama yılını dolduran kontratlarda mülk sahibinin yüzde 600’e varan oranlarda kira artışı talep ettiğini belirten Öncel, şu ifadeleri kaydetti: 

“Mayıs ayı anketimizde üyelerimizle mülk sahipleri arasında kira nedeniyle yaşanan uzlaşmazlığın geldiği boyutu ölçtük. Ankete katılan üyelerimizin yüzde 64’ünün, yani her üç üyemizden ikisinin, yasa gereği yıllık TÜFE ortalaması düzeyinde kira artışı yaptığı halde mülk sahibi ile mahkemelik olduğu ortaya çıktı. Markalarımızın gereğinden çok enerjisini tüketen soruna kalıcı çözüm için Borçlar Kanunu’na 2012’de eklenen ve işverene ‘sebepsiz fesih’ hakkı tanıyan düzenlemenin yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor. Hazine ve Maliye Bakanımıza birçok kez ilettiğimiz talep ve beklentilerimiz doğrultusunda mevzuatın değiştirileceğini umuyoruz. Aksi takdirde fahiş kira artış talepleri hem enflasyonla mücadeleye hem de perakende ticarete zarar vermeye devam edecek.”

Markaları indirim dönemleri kurtardı

Markalı perakendenin mayıs ayı performansını da değerlendiren Sinan Öncel, geçen ay indirim kampanyaları ve anneler günü için hediyelik alışverişinin etkisiyle hem adet satışlarında hem de cirolarda önemli artış olduğunu bildirdi. Öncel, şunları söyledi:

“Mayıs anketimize katılan markalarımızın yüzde 86’sı nisan ayına göre adet satışlarında artış olduğunu beyan etti. Aynı dönemde cirosunu artıran markalarımızın oranı ise yüzde 91’e ulaştı. Kategoriler özelinde ayakkabı ve kozmetik markalarımızın yüzde 100’ü geçen ay adet satışlarını artırdı. Bu oran hazır giyimde yüzde 90, yemekte ise yüzde 67 düzeyinde gerçekleşti. Merkez Bankası’nın verilerinde de anketimizle paralel bir tablo var. Banka ve kredi kartı istatistiklerine baktığımızda nisana göre mayıs ayında kartlı harcama tutarının hazır giyim ve ayakkabıda yüzde 43,7 artışla 142,9 milyar liraya, sağlık ve kozmetikte yüzde 39,3 artışla 78,3 milyar liraya, yemekte ise yüzde 29,9 artışla 124,7 milyar liraya çıktığını görüyoruz. İşlem adetlerinde ise giyim ve ayakkabıda yüzde 37,5, sağlık kozmetikte yüzde 32,1, yemekte ise yüzde 36,1’lik artış dikkat çekiyor. Ancak bu artışın ne pahasına olduğunu iyi analiz etmemiz gerekiyor. Yüksek faiz nedeniyle finansmana erişimde sıkıntı yaşayan ve bir şekilde nakit akışını devam ettirmek isteyen markalar, kârlılığı ikinci planda bırakarak indirim kampanyaları ile günü kurtarmaya çalışıyorlar. Elbette bunun arzu edilen bir tercih olduğunu söyleyemeyiz. Dolayısıyla bir an önce perakende ticareti olağan akışına döndürecek politikaları devreye almamız gerekiyor.”

Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!

Birleşik Markalar Derneği BMD featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
4 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
5 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Turizmde pandemi: 10 kişiden 6'sı yazı tatilsiz kapattı
Haberler
Turizmde pandemi: 10 kişiden 6’sı yazı tatilsiz kapattı
Nafizcan Önder
30 Ağustos 2025
Domino's, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Haberler
Domino’s, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Sena Tufan
7 Ağustos 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
3 gün önce
OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
Haberler
OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.