2 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Haberler

Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!

Marketing Türkiye
29 Haziran 2025
2 dk okuma

Artan kiralar nedeniyle markalarla mülk sahipleri arasında yıllardır devam eden kira tartışması adliye koridorlarına da yansıdı. Çatısı altındaki 518 marka ile gıda dışı perakende sektörünün önemli temsilcilerinden olan Birleşmiş Markalar Derneği’ne (BMD) üye markaların yüzde 64’ünün, bir başka ifadeyle her üç markadan ikisinin kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik olduğu ortaya çıktı.

BMD Başkanı Sinan Öncel, kiranın markalar için en önemli gider kalemlerinden biri olduğunu hatırlattı. 10 uzama yılını dolduran kontratlarda mülk sahibinin yüzde 600’e varan oranlarda kira artışı talep ettiğini belirten Öncel, şu ifadeleri kaydetti: 

“Mayıs ayı anketimizde üyelerimizle mülk sahipleri arasında kira nedeniyle yaşanan uzlaşmazlığın geldiği boyutu ölçtük. Ankete katılan üyelerimizin yüzde 64’ünün, yani her üç üyemizden ikisinin, yasa gereği yıllık TÜFE ortalaması düzeyinde kira artışı yaptığı halde mülk sahibi ile mahkemelik olduğu ortaya çıktı. Markalarımızın gereğinden çok enerjisini tüketen soruna kalıcı çözüm için Borçlar Kanunu’na 2012’de eklenen ve işverene ‘sebepsiz fesih’ hakkı tanıyan düzenlemenin yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor. Hazine ve Maliye Bakanımıza birçok kez ilettiğimiz talep ve beklentilerimiz doğrultusunda mevzuatın değiştirileceğini umuyoruz. Aksi takdirde fahiş kira artış talepleri hem enflasyonla mücadeleye hem de perakende ticarete zarar vermeye devam edecek.”

Markaları indirim dönemleri kurtardı

Markalı perakendenin mayıs ayı performansını da değerlendiren Sinan Öncel, geçen ay indirim kampanyaları ve anneler günü için hediyelik alışverişinin etkisiyle hem adet satışlarında hem de cirolarda önemli artış olduğunu bildirdi. Öncel, şunları söyledi:

“Mayıs anketimize katılan markalarımızın yüzde 86’sı nisan ayına göre adet satışlarında artış olduğunu beyan etti. Aynı dönemde cirosunu artıran markalarımızın oranı ise yüzde 91’e ulaştı. Kategoriler özelinde ayakkabı ve kozmetik markalarımızın yüzde 100’ü geçen ay adet satışlarını artırdı. Bu oran hazır giyimde yüzde 90, yemekte ise yüzde 67 düzeyinde gerçekleşti. Merkez Bankası’nın verilerinde de anketimizle paralel bir tablo var. Banka ve kredi kartı istatistiklerine baktığımızda nisana göre mayıs ayında kartlı harcama tutarının hazır giyim ve ayakkabıda yüzde 43,7 artışla 142,9 milyar liraya, sağlık ve kozmetikte yüzde 39,3 artışla 78,3 milyar liraya, yemekte ise yüzde 29,9 artışla 124,7 milyar liraya çıktığını görüyoruz. İşlem adetlerinde ise giyim ve ayakkabıda yüzde 37,5, sağlık kozmetikte yüzde 32,1, yemekte ise yüzde 36,1’lik artış dikkat çekiyor. Ancak bu artışın ne pahasına olduğunu iyi analiz etmemiz gerekiyor. Yüksek faiz nedeniyle finansmana erişimde sıkıntı yaşayan ve bir şekilde nakit akışını devam ettirmek isteyen markalar, kârlılığı ikinci planda bırakarak indirim kampanyaları ile günü kurtarmaya çalışıyorlar. Elbette bunun arzu edilen bir tercih olduğunu söyleyemeyiz. Dolayısıyla bir an önce perakende ticareti olağan akışına döndürecek politikaları devreye almamız gerekiyor.”

Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!

Birleşik Markalar Derneği BMD featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak...
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak…
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de her 6 şirketten biri yapay zekayı aktif olarak kullanıyor
Haberler
Türkiye’de her 6 şirketten biri yapay zekayı aktif olarak kullanıyor
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Haberler
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Sena Tufan
4 hafta önce
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Haberler
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.