
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Karaca, perakendede dijital dönüşümün sınırlarını yeniden tanımlayan bir adım attı. Yalnızca kendi ürünlerini değil, dünyaca ünlü markaları da kullanıcılarıyla buluşturacak bir pazaryeri platformuna dönüşen Karaca, bu yeni yolculuğunu global perakende devi Flying Tiger Copenhagen iş birliğiyle başlattı. Bu adım, aynı zamanda Flying Tiger Copenhagen’ın dünyada ilk kez kendi satış kanallarının dışına çıkışı anlamına geliyor.
Emsan, Jumbo ve Homend gibi güçlü markaları bünyesine katan Karaca; 4 binin üzerinde çalışanı, 300’ü aşkın mağazası ve 18 markasıyla Karaca Grup çatısı altında büyümeye devam ediyor. Dijitalleşme ve küresel marka olma vizyonunu sürdüren Karaca, artık bir “ev yaşam küratörü” olarak konumlanıyor.
Yeni dijital pazaryeri modeliyle Karaca, yalnızca ürün çeşitliliği değil, estetik, fonksiyonellik ve tasarım kriterleriyle öne çıkan seçici bir platform sunmayı hedefliyor. Bugün yüzde 98’e varan sofra ve mutfak ürünleri bilinirliğiyle pazarda lider konumda olan marka, bu dönüşümle kullanıcılarına daha zengin ve ilham verici bir deneyim sunmayı amaçlıyor.
Karaca’nın mobil uygulaması 20 milyonun üzerinde indirmeye ulaşmış durumda. Mevcut 90 markanın platformda yer aldığı sistem, ağustos ayına kadar 150 markaya ulaşarak yüzlerce global markayı tek çatı altında sunacak. Bu kapsamda Danimarkalı Flying Tiger Copenhagen ile başlayan iş birliği, markanın yalnızca Karaca platformlarında satışa sunulmasıyla global ölçekte bir ilki temsil ediyor.
“Güçlü bir ekosistem…”
Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Karaca; “Karaca’yı sadece kendi ürünlerini sunan bir yer olmaktan çıkarıp, hem global hem de yerel pazarda satış yapan prestijli birçok markayı tek bir çatı altında toplayan güçlü bir ekosistem haline getiriyoruz. Amacımız, Karacaseverlerin evleriyle ilgili tüm ihtiyaçlarını tek bir güvenilir platformdan karşılayabilmeleri. Ancak bu bir açık pazaryeri modeli değil. Karaca olarak, 50 yılı aşkın birikimimizle her markayı ve ürünü değil; estetik, fonksiyonellik ve kalite anlayışımıza uyan, müşterilerimize değer katacağına inandığımız markaları, kendi kurasyon sürecimizle platformumuza dahil ediyoruz. Bu vizyonun çok değerli bir adımını da, Danimarka’nın ikonik markası Flying Tiger Copenhagen ile atıyoruz” dedi.
“Karaca yalnızca ürün değil, yaşam tarzı sunan bir marka”
Toplantıda konuşma yapan Kurumsal İletişim Direktörü Seray Anıl; “Karaca artık dünyaca ünlü ev yaşam markalarının satışa sunulduğu büyük bir pazaryeri platformu. Karaca olarak yıllardır yalnızca ürün değil, yaşam tarzı sunan bir marka olduk. Bugün geldiğimiz noktada ise, kullanıcıların evlerine değer katan markalara erişimini kolaylaştırmak için bir adım daha attık: Karaca uygulaması artık, 20 milyonun üzerindeki indirilmesiyle, dünyanın dört bir yanından seçilmiş ev yaşam markalarının bir araya geldiği, estetik, fonksiyonellik ve özgün tasarım kriterleriyle küratörlüğünü üstlendiğimiz bir pazaryeri platformuna dönüşüyor. Bu bir toplama değil, bir seçme işi. Her markayı değil; vizyonumuza, kalite anlayışımıza ve tasarım kültürümüze uyan markaları Karaca çatısı altında bir araya getiriyoruz. Böylece kullanıcılarımıza sadece alışveriş değil, ilham veren bir yaşam deneyimi sunuyoruz. Son olarak Sürdürülebilirliğe önem veren bir marka olarak bugünkü davetimizin karbon nötr olduğunu da belirtmek isterim” dedi.
“Karaca bir cazibe merkezi”
Flying Tiger Copenhagen Genel Müdür’ü Sami Hotak;” Karaca her zaman daha iyisini yapmak için büyük bir motivasyon ile çalışan bir marka. Ben de uzun yıllardır bunun bir parçası olduğum için çok mutluyum. Flying Tiger ile geçen sene Mart ayında bir anlaşma yaptık ve ilk mağazamızı 2024 Ekim ayında Kanyon’da açtık. Şu an 22 mağazamız var. Türkiye’de yaklaşık 8 ayda 22 mağazaya ulaştık. Hızlı bir şekilde de mağazalaşmaya devam ediyoruz. Bugün Flying Tiger Türkiye’de beklentimizin üstünde bir taleple karşılandı. Flying Tiger’ın dünya genelinde yer aldığı 39-40 franchise pazarının içerisinde Türkiye’de yer alan Kanyon ve Galataport mağazaları ilk üçte yer aldı. Bu bizim için büyük bir gurur. Flying Tiger 5500 farklı ürün tasarlayan bir marka. Karaca ile olan online satış iş birliği konusunda onlarda çok heyecanlı. Karaca sayesinde Türkiye’de yüzde 30’dan fazla online satış geliri elde etmeleri onlar için büyük bir cazibe merkezi oldu.”
2030 vizyonu…
2030 vizyonunu ev yaşam kategorisinde dünyanın ilk üç markasından biri olmak şeklinde belirleyen Karaca, bu hedefe doğru emin adımlarla ilerliyor. Pazaryeri dönüşümüyle birlikte marka, kültürler arası bir ev yaşam ekosisteminin mimarlığını üstlenerek sektörde öncü rolünü perçinliyor.