1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler

Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…

İrem Alimoğlu
29 Mayıs 2025
1 dk okuma

Apple, işletim sistemlerinde köklü bir değişikliğe gidiyor. Yıllardır sürdürdüğü geleneksel sürüm numaralandırma sistemine veda eden Apple; artık iOS, macOS, watchOS ve diğer platformlarında yıl bazlı isimlendirme yöntemini benimseyecek. Bu yeni sistemin ilk örneklerinin, 9 Haziran’da başlayacak Dünya Geliştiriciler Konferansı WWDC 2025’te tanıtılması bekleniyor.

Yeni dönemde, otomotiv sektöründe olduğu gibi, işletim sistemleri bir sonraki yılı temsil edecek şekilde adlandırılacak. Örneğin, sıradaki iOS sürümü “iOS 19” yerine “iOS 26” ismini alacak. Aynı şekilde iPadOS 26, macOS 26, watchOS 26, tvOS 26 ve visionOS 26 adları da bu yeni numaralandırma sistemine dahil olacak.

Apple, bu değişiklikle birlikte sürüm isimlerinde yıllardır süregelen kopukluğu ortadan kaldırarak daha tutarlı ve öngörülebilir bir yapı kurmayı hedefliyor. Bu adım, farklı işletim sistemleri arasında uyumlu bir isimlendirme stratejisi oluşturmanın da önünü açacak.

Apple’ın yıl bazlı sürüm isimlendirmesine geçişi, sadece bir numaralandırma değişikliği değil; markanın yazılım ekosistemine dair algıyı yeniden şekillendirme çabası olarak da okunabilir. Farklı işletim sistemlerinde birbirinden kopuk ilerleyen sürüm numaraları, kullanıcılar ve geliştiriciler açısından kafa karıştırıcı olabiliyordu. Yeni sistem sayesinde tüm Apple platformları tek bir “yıl” çatısı altında toplanacak ve bu da hem pazarlama hem de kullanıcı deneyimi açısından daha bütüncül bir algı yaratacak.

Ayrıca bu adım, Apple’ın ürün ve yazılım döngülerini daha belirgin hale getirerek Android gibi rakip ekosistemlerden farklılaşmasını da sağlayabilir. Örneğin, iOS 26 ile watchOS 26’nın aynı yıl çıktığını görmek, ekosistem içindeki senkronizasyonu güçlendirirken, tüketiciye de “hepsi bir arada, aynı çağda” mesajı verecek. Bu da Apple’ın donanım ve yazılım uyumunu vurgulayan marka söylemiyle birebir örtüşüyor.

Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!

apple featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
Haberler
Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
Nafizcan Önder
30 Eylül 2025
Taylor Swift’in başı AI ile dertte!
Haberler
Taylor Swift’in başı AI ile dertte!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Haberler
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Sena Tufan
10 Eylül 2025
"Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Haberler
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.