17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Haberler

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!

Marketing Türkiye
4 saat önce
3 dk okuma

Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması”nın dördüncü bölümü, Türk tüketicilerinin elektrikli süpürge ve robot süpürge tercihlerine ilişkin kapsamlı bir bakış sunuyor. Geçtiğimiz aylarda yayımlanan küçük ev aletleri tercihleri, yenileme alışkanlıklarını ve inovasyon beklentilerini kapsamlı bir şekilde ele alan araştırma, bu bölümünde de elektrik süpürgelerini mercek altına alıyor…

Dik süpürge kullanıcıların gözdesi

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!

“Evinizde aşağıdaki sü­pürgelerden hangilerini kullanıyorsunuz?” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 41,3’ü dik süpürge, yüzde 41,2’si yatay torba­sız süpürge, yüzde 37,9’u yatay torbalı süpürge ve yüzde 22,9’u da robot sü­pürge yanıtını veriyor.

Türk tüketicisi süpürmeden duramıyor!

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!

“Evinizi ne sıklıkla süpürüyorsunuz?” sorusuna “iki günde bir kez” yanıtını veren katılımcıların oranı yüzde 32,1; “günde 1-3 kere” yanıtını verenlerin oranı yüzde 30,7 olurken, “haftada 3-4 kez” evini süpürdüğünü ifade eden katılımcıların oranı yüzde 26,6 olarak araştırmaya yansıyor. Diğer yanıtlar ise şöyle sıralanıyor: “İki haftada bir kez” (yüzde 6), “iki haftada bir kereden daha seyrek” (yüzde 2,3), “hiç süpürmem” (yüzde 2,2)… Araştırmadan öne çıkan bir diğer sonuç ise Türk halkının yüzde 80’inden fazlasının evlerini sabah veya en geç öğle saatlerin­de süpürmeyi tercih ettiği yönünde. Öte yandan ro­bot süpürgeler ise günün her saati çalıştırılabiliyor.

Süpürge görmeden alınmaz!

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!

Araştırmada katılımcılara yöneltilen “Bir süpürge alacağınız zaman ürünü daha çok nereden satın almayı tercih edersiniz?” sorusuna yüzde 54,3’ü satış “nokta­sına giderek”, yüzde 45,7’si ise “online mağazadan” yanıtını veriyor.

Kaliteli ve emiş gücü yüksek olsun

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!

Süpürge seçiminde en önemli faktörler, kullanıcılar için emiş gücü (yüzde 79,3), kullanım kolaylığı (yüzde 66,0) ve tek şarjla kullanım süresi (yüzde 42,9) gibi teknik özellikler olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte, kalite (yüzde 77,4), perfor­mans (yüzde 75,5) ve dayanıklılık (yüzde 71,4) gibi ürünün genel özellikleri de satın alma kararlarında belirleyici rol oynuyor. Fiyat (yüzde 70,4) da önemli bir faktör olarak öne çıksa da marka (yüzde 59,4) ve tasarım (yüzde 38,1) özellikleri, kullanıcıların karar sürecinde daha az etkili oluyor.

Global trendleri yakından takip ediyoruz

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Esin Karadede
Versuni Türkiye Genel Müdürü

✓ Süpürgeler, robotlar ve ıslak & kuru temizleyici­lerden oluşan yüzey temizleme kategorisi, küçük ev aletleri pazarının neredeyse yarısını oluşturur duruma geldi.

✓ 2020’den beri değişen temizlik alışkanlıkları ve tüke­tici beklentileri ile istikrarla büyüyen bu kategori 2024 yılında zirveye çıkarak GFK verilerine göre dünyada yüzde 38’lik paya ulaştı.

✓ Dik süpürgeler ciroda ve adette ulaştığı hacimle tüketicilerin gözdesi olduğunu kanıtlarken, birden fazla fonksiyona sahip (silme ya da sıvı süpürme) ürün­lerin de hızla yükselişte olduğunu gözlemliyoruz. GFK 2024 pazar verilerine göre sadece kuru çekim yapan cihazlar yüzde 7 küçülürken, süpürmenin yanında ıslak çekenler ya da silme işlemi yapanlar yüzde 43 büyüdü. Artık tüketiciler tek bir cihazdan daha fazla fonksiyon bekler hale geldi.

✓ Versuni olarak global trendleri yakından takip ederek portföy yatırımlarımızı yönetiyor, tüketicileri­mizin beklentilerini doğrudan karşılayan ve hayatlarını kolaylaştıran ürünler geliştiriyoruz. AquaTrio şu anda piyasada süpürme, silme ve ıslak süpürme işlemlerini çok güçlü performansı ile gerçekleştirebilen rakipsiz bir ürün konumunda.

✓ Henüz Türkiye’de ıslak & kuru süpürge kategorisi globaldeki hacimlere erişmesede yakın gelecekte biz de benzer bir tabloya bakacağımızı öngörüyoruz. Geçtiğimiz yıl ürün gamımıza kattığımız yeni model­lerimizle ıslak-kuru temizleme kategorisinde yüzde 75 pazar payı ile lider konuma yükseldik.

Araştırmanın metodolojisi:

Philips’in çatı şirketi Versuni Türkiye ve Marketing Tür­kiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından yürütülen Küçük Ev Aletleri çalışması, 24 Aralık 2024-10 Ocak 2025 tarihleri arasında mobil paneliyle yürütüldü. Yüz­de 95 güven aralığında yüzde 3 hata payıyla 1067 kişi ile görüşme yapılan araştırmada temsili yaş, cinsiyet ve NUTS1 bölge dağılımı örnekleme yöntemi kullanıldı.

Yoksa sizin hala baristanız yok mu?

featured philips
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sony, deepfake şarkılara savaş açtı: 75 binden fazlası kaldırıldı
Haberler
Sony, deepfake şarkılara savaş açtı: 75 binden fazlası kaldırıldı
İrem Alimoğlu
18 Mart 2025
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Haberler
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Sena Tufan
14 Nisan 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
1 hafta önce
Özgür Özel'den merkez medyaya boykot çağrısı
Haberler
Özgür Özel’den merkez medyaya boykot çağrısı
Marketing Türkiye
24 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.