19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Haberler

Yoksa sizin hala baristanız yok mu?

Sena Tufan
6 Nisan 2025
4 dk okuma

Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması” Türk tüketicilerinin kahve makinesi tercihlerini detaylı verilerle analiz ediyor. Geçtiğimiz aylarda yayımlanan bölümleriyle ses getiren araştırma, bu kez de evlerin baristası kahve makinelerini mercek altına alıyor. İşte kahve sektörünün trendleri ve Türkiye’nin kahve makinesi tercihleri…

Kahve, günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası. “Güne kahvesiz başlayama­yan” Türk insanının sayısı her geçen gün artarken, hanelere de bir bir oto­matik kahve makinelerinden Türk Kahvesi makinesine kadar pek çok küçük ev aleti giri­yor. Bir yanda geleneksele bağlı olup Türk kahvesi ile yoluna devam edenler, bir yanda da neredeyse her bir tuşuyla farklı bir kahve hazırlayan tam otomatik kahve makinelerinden vazgeçemeyenler… Peki, Türkiye’de kahve severler en çok hangi makineleri tercih ediyor? Kahve tüketim alışkanlıkları nasıl eviriliyor? Kahve makinesini nereden araştırılıp nereden satın alınıyor? Yanıtlar, “Küçük Ev Aletleri Araştırması”ndan geliyor…

Türk Kahvesi olmazsa olmaz!

Evinizde aşağıdaki kahve makinelerinden hangilerini kullanıyorsunuz?

Yoksa sizin hala baristanız yok mu?

“Evinizde kahve makinelerinden hangilerini kullanıyorsunuz?” sorusuna katılımcı­ların yüzde 67,8’i, Türk kahvesi makinesi, yüzde 29,4’ü filtre kahve makinesi yanıtı­nı verirken, “evimde kahve makinesi yok” diyen katılımcıların oranı yüzde 19,2 ola­rak araştırmaya yansıyor. Evinde son dönemin en hızlı büyüyen kategorisi espresso kahve makinesi olduğunu ifade edenlerin oranı yüzde 11,4, kapsül kahve makinesi olduğunu ifade edenlerin oranı ise yüzde 11,3 oluyor. “En sık hangi kahve makinesi­ni kullanmayı tercih ediyorsunuz?” diye sorulan katılımcıların açık ara farkla tercihi (yüzde 70,9) Türk kahvesi makinesi oluyor. Filtre kahve makinesi diyenlerin oranı yüzde 15,2, kapsül kahve makinesi diyenlerin oranı yüzde 8 ve espresso kahve ma­kinesi yanıtını verenlerin oranı yüzde 5,8 olarak araştırmaya yansıyor.

Kahvesiz gün geçmiyor

Yoksa sizin hala baristanız yok mu?

Katılımcılara yöneltilen “Ne sıklıkla kahve içiyorsunuz?” sorusuna; “Günde 1-3 kere” yanıtını verenlerin oranı yüzde 60,3, iki günde bir kez diyenlerin oranı yüzde 11,6, haftada 3-4 kez diyenlerin oranı yüzde 9,9 oluyor. Günlük rutinlerde kahve makinelerinin yerini anlamak için sorulan “kahve makinenizi günün han­gi saatinde kullanıyorsunuz?” sorusuna gelen yanıtlar ise şöyle:

Türkiye’deki kişi başına düşen kahve tüketimi

Yoksa sizin hala baristanız yok mu?

“Bir kahve makinesi alacağınız zaman ürünü daha çok nereden satın almayı ter­cih edersiniz?” diye sorulan katılımcıların yüzde 50,5’i “satış noktasına giderek”, yüzde 49,5’i ise “online mağazadan” yanıtını veriyor. “Bir kahve makinesi alırken hangi özellikler sizin için vazgeçilmezdir?” sorusunun yanıtları, kullanım kolay­lığı (yüzde 81,9), hız (yüzde 49,2), içecek çeşidi (yüzde 37,6), kişiselleştirme özel­liği (yüzde 31,6), süt köpürtme sistemi (yüzde 26,8) olarak sıralanırken; “Satın alma kararınızda en çok hangi faktörler etkili?” sorusunun yanıtları şöyle ise: Kalite (yüzde 71,6), fiyat (yüzde 67) performans (yüzde 64,8), dayanıklılık (yüzde 64,6), marka (yüzde 53,1) tasarım (yüzde 32) oluyor…

Philips=Kalite

Yoksa sizin hala baristanız yok mu?

Araştırmada katılımcılara markaları hangi sıfatlarla eşleştirdikleri de soruldu. Buna göre Philips, yüzde 64,5 ile “yüksek kaliteli”, yüzde 51,7 ile “hayatı kolaylaştı­ran”, yüzde 45 ile yenilikçi ve yüzde 41,4 ile de “ürününün arkasında duran” bir marka olarak araştırmaya yansıdı.

Geleneksel kahve kültürünü modern dokunuşlarla harmanlıyoruz

Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Esin Karadede

Versuni Türkiye Genel Müdürü

✓ Araştırma ve pazar verileri, Türkiye’de kahve kültürünün giderek daha da zenginleşeceğini ve çeşitleneceğini gösteriyor. Tüketicilerin farklı kahve türlerine olan ilgisi arttıkça, kahve maki­nelerinde de kişiselleştirme ve içecek çeşidi gibi özellikler daha da önem kazanacak. Philips, bu trendleri yakından takip ederek hem geleneksel Türk kahvesi kültürünü hem de taze çekirdekten kahve öğüten espresso bazlı modern kahve trend­lerini destekleyen çözümler sunmaya devam ede­cek. 2025 yılı hedeflerimiz arasında, tam otomatik espresso makineleri ve diğer yenilikçi ürünleriyle pazar liderliğini daha da pekiştirmek yer alıyor.

✓ Philips ürünlerimizdeki yenilikçi teknoloji­lerimizle espresso segmentinde sunduğumuz çözümler, bu beklentilere en iyi şekilde yanıt veriyor. LatteGo serimiz sayesinde, kullanıcıları­mıza sessiz çalışma, kolay kullanım ve üstün kahve kalitesi sunarken, markamızın sektördeki liderliğini de pekiştiriyoruz. Yenilikçi ürünlerimizle, sadece ev teknolojilerinde değil, kahve kültürünün evde de zenginleşmesine öncülük ediyoruz. Gelişen tüketici beklentileri doğrultusunda, espresso ma­kineleri segmentinde sürekli Ar-Ge yatırımlarımızı sürdürüyor ve teknolojik çözümlerimizi yenileme­ye devam ediyoruz.

✓ Bu gelişmeler ışığında, evde kahve hazırlama deneyiminin bir yaşam tarzına dönüştüğü Türkiye pazarında, Philips LatteGo espresso makineleriyle sunduğu inovatif çözümler, hem geleneksel kahve kültürünü modern dokunuşlarla harmanlıyor hem de sektördeki liderliğini sağlamlaştırıyor. Tüketici­lerin evde barista kalitesinde kahve keyfi yaşaması için tasarlanan ürün portföyünün, önümüzdeki dönemde de markanın inovatif stratejilerinin en önemli göstergelerinden biri olmaya devam etme­sini öngörüyoruz.

Araştırmanın metodolojisi:

Saeco, Gaggia, Preethi, Philips Walita, L’OR Barista, Senseo ve Philips gibi markaların çatı şirketi Versuni Türkiye ve Marketing Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştır­ma tarafından yürütülen çalışma, 24 Aralık 2024-10 Ocak 2025 tarihleri arasında mobil paneliyle yürütüldü. Yüzde 95 güven aralığında yüzde 3 hata payıyla 1067 kişi ile gö­rüşme yapılan araştırmada temsili yaş, cinsiyet ve NUTS1 bölge dağılımı örnekleme yöntemi kullanıldı.

featured philips
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Haberler
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Sena Tufan
14 Nisan 2025
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
Haberler
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
İrem Alimoğlu
3 Mart 2025
Flash TV’nin de aralarında olduğu üç şirkete el konuldu
Haberler
Flash TV’nin de aralarında olduğu üç şirkete el konuldu
İrem Alimoğlu
14 Mart 2025
Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
Haberler
Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.