1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Haberler

REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye

Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
2 dk okuma

Reklam ve pazarlama dünyası, sürdürülebilir bir geleceğe adım atıyor! Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), sektörün önde gelen isimlerini İstanbul’da bir araya getiren özel bir lansmanla Ad Net Zero Türkiye girişimini tanıttı. REPİD’in öncülüğünde hayata geçirilen Ad Net Zero Türkiye, ajanslardan reklamverenlere, medya planlamadan yayın mecralarına kadar birçok paydaşı ortak bir hedefte buluşturdu: Reklam sektörünün karbon ayak izini sıfırlamak.

2020 yılında İngiltere’de başlayan ve bugün birçok ülkede uygulanan Ad Net Zero, reklam ve pazarlama iletişimi operasyonlarının karbonsuzlaştırılmasını ve sürdürülebilir davranışların teşvikini hedefliyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de beş ana eylem alanı etrafında şekillenecek bu girişim; işletmelerde emisyonlar, prodüksiyon, medya, ödüller ve etkinlikler ile davranışsal etki başlıklarında çalışacak.

İletişimin dönüştürücü etkisi…

REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Ahmet Pura
REPİD Yönetim Kurulu ve Ad Net Zero Başkanı 

REPİD Yönetim Kurulu ve Ad Net Zero Başkanı Ahmet Pura, açılış konuşmasında, “Reklam sektörü, dünyada doğrudan karbon emisyonlarının yüzde 2’sinden sorumlu. Kendi karbon izimizi azaltmakla yetinmeyip iletişimin dönüştürücü etkisini kullanarak daha geniş bir değişimi başlatmayı hedefliyoruz” dedi. Ayrıca dijital kampanyaların karbon etkisini çarpıcı verilerle örneklendirdi: “İyi optimize edilmemiş bir dijital reklam kampanyası 5,4 ton karbon emisyonu yaratabiliyor; bu da bir insanın yıllık karbon ayak izine eşdeğer.”

Pura, sürdürülebilirlikte reklamcılığın yaratıcı gücünü kullanma gerekliliğini vurguladı: “Sadece kendi karbon izimizi azaltmak değil, iletişimin dönüştürücü gücüyle geniş bir davranış değişimi yaratmak zorundayız.”

“Dünya çapında örnek gösterilecek bir dönüşüme imza atmayı hedefliyoruz”

REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye

REPİD İcra Kurulu Başkanı olarak Ali Fuat Orhonoğlu, Ad Net Zero’nun küresel reklam yatırımlarının yüzde 50’sinden fazlasını kapsayan bir destekçi ağına ulaştığını ve İngiltere’de yüzde 89’unun, Amerika’da yüzde 73’ünün bilim temelli hedefler belirlediğini vurguladı.

“Türkiye’de de Ad Net Zero’nun önceliklerine uygun nitelikte iyi uygulamalar ve ölçümleme ile; dünya çapında örnek gösterilecek bir dönüşüme imza atmayı hedefliyoruz.” dedi.

REPİD Sürdürülebilirlik Yürütme Kurulu Başkanı Ekin İlyasoğlu, süreci şöyle özetledi: “Geçtiğimiz bir yıl boyunca global inisiyatifle koordineli çalışarak imzalarımızı ve eylem planlarımızı oluşturduk. Hedefimiz, 2030’a kadar emisyonları yarıya indirme ve 2050’de net sıfır hedefine ulaşma yolunda liderlik ve rehberlik etmek.”

Ad Net Zero Türkiye, sektörde şeffaf raporlama ve ölçülebilir davranış değişimiyle iklim mücadelesinde reklam ve pazarlama iletişimi dünyasına öncülük etmeyi hedefliyor.

Ad Net Zero Ahmet Pura featured REPİD
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sanat Güneşi’nin el yazısı notları ilk kez gün yüzüne çıktı
Haberler
Sanat Güneşi’nin el yazısı notları ilk kez gün yüzüne çıktı
Nafizcan Önder
24 Eylül 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
2 hafta önce
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
Haberler
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu...
Haberler
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.