
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Reklam ve pazarlama dünyası, sürdürülebilir bir geleceğe adım atıyor! Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), sektörün önde gelen isimlerini İstanbul’da bir araya getiren özel bir lansmanla Ad Net Zero Türkiye girişimini tanıttı. REPİD’in öncülüğünde hayata geçirilen Ad Net Zero Türkiye, ajanslardan reklamverenlere, medya planlamadan yayın mecralarına kadar birçok paydaşı ortak bir hedefte buluşturdu: Reklam sektörünün karbon ayak izini sıfırlamak.
2020 yılında İngiltere’de başlayan ve bugün birçok ülkede uygulanan Ad Net Zero, reklam ve pazarlama iletişimi operasyonlarının karbonsuzlaştırılmasını ve sürdürülebilir davranışların teşvikini hedefliyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de beş ana eylem alanı etrafında şekillenecek bu girişim; işletmelerde emisyonlar, prodüksiyon, medya, ödüller ve etkinlikler ile davranışsal etki başlıklarında çalışacak.
İletişimin dönüştürücü etkisi…

REPİD Yönetim Kurulu ve Ad Net Zero Başkanı
REPİD Yönetim Kurulu ve Ad Net Zero Başkanı Ahmet Pura, açılış konuşmasında, “Reklam sektörü, dünyada doğrudan karbon emisyonlarının yüzde 2’sinden sorumlu. Kendi karbon izimizi azaltmakla yetinmeyip iletişimin dönüştürücü etkisini kullanarak daha geniş bir değişimi başlatmayı hedefliyoruz” dedi. Ayrıca dijital kampanyaların karbon etkisini çarpıcı verilerle örneklendirdi: “İyi optimize edilmemiş bir dijital reklam kampanyası 5,4 ton karbon emisyonu yaratabiliyor; bu da bir insanın yıllık karbon ayak izine eşdeğer.”
Pura, sürdürülebilirlikte reklamcılığın yaratıcı gücünü kullanma gerekliliğini vurguladı: “Sadece kendi karbon izimizi azaltmak değil, iletişimin dönüştürücü gücüyle geniş bir davranış değişimi yaratmak zorundayız.”
“Dünya çapında örnek gösterilecek bir dönüşüme imza atmayı hedefliyoruz”

REPİD İcra Kurulu Başkanı olarak Ali Fuat Orhonoğlu, Ad Net Zero’nun küresel reklam yatırımlarının yüzde 50’sinden fazlasını kapsayan bir destekçi ağına ulaştığını ve İngiltere’de yüzde 89’unun, Amerika’da yüzde 73’ünün bilim temelli hedefler belirlediğini vurguladı.
“Türkiye’de de Ad Net Zero’nun önceliklerine uygun nitelikte iyi uygulamalar ve ölçümleme ile; dünya çapında örnek gösterilecek bir dönüşüme imza atmayı hedefliyoruz.” dedi.
REPİD Sürdürülebilirlik Yürütme Kurulu Başkanı Ekin İlyasoğlu, süreci şöyle özetledi: “Geçtiğimiz bir yıl boyunca global inisiyatifle koordineli çalışarak imzalarımızı ve eylem planlarımızı oluşturduk. Hedefimiz, 2030’a kadar emisyonları yarıya indirme ve 2050’de net sıfır hedefine ulaşma yolunda liderlik ve rehberlik etmek.”
Ad Net Zero Türkiye, sektörde şeffaf raporlama ve ölçülebilir davranış değişimiyle iklim mücadelesinde reklam ve pazarlama iletişimi dünyasına öncülük etmeyi hedefliyor.