24 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Rekabet Kurulu'ndan Maçkolik'e iki ayrı ihlalden ceza
Haberler

Rekabet Kurulu’ndan Maçkolik’e iki ayrı ihlalden ceza

Marketing Türkiye
6 Mart 2025
1 dk okuma

Rekabet Kurulu, çevrim içi spor içeriği alanında faaliyet gösteren Maçkolik İnternet Hizmetleri AŞ’ye iki ayrı rekabet ihlali nedeniyle toplamda yaklaşık 13 milyon lira idari para cezası verdi.

Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde yayımlanan açıklamaya göre, şirketin reklam alanlarının kullanımıyla ilgili olarak reklam ofisleriyle imzaladığı sözleşmeler ve çevrim içi görüntülü reklamcılık ile yönlendirme hizmetleri alanında rekabet kurallarına aykırı uygulamalarının incelendiği soruşturma tamamlandı.

Kurul, Maçkolik’in reklam satış sözleşmeleri kapsamında alıcı konumundaki reklam ofislerine müşteri sınırlaması getirdiğini tespit ederek, bu ihlal nedeniyle şirkete 7 milyon 422 bin 998 lira idari para cezası verdi.

Ayrıca, şirketin çevrim içi görüntülü reklamcılık ve yönlendirme hizmetleri alanında faaliyet gösteren firmalara karşı ayrımcılık yaparak piyasa hakimiyetini kötüye kullandığı belirlendi. Bu ihlal nedeniyle de 5 milyon 567 bin 248 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Toplamda 13 milyon lirayı bulan cezanın yanı sıra Rekabet Kurulu, Maçkolik’e belirli yükümlülükler de getirdi. Açıklamada, söz konusu pazarın yapısı dikkate alınarak, şirkete Rekabet Kurulunca getirilen yükümlülükler için ise şu ifadeler kullanıldı:

“Maçkolik’in platformlarında reklam alanlarında yer alan ve çevrim içi sabit ihtimalli bahis oyunları pazarında faaliyet gösteren teşebbüslere karşı ayrıma yol açmayacak şeffaf bir reklam politikası izlemesi ve bu teşebbüsleri rakipleri karşısında ayrıcalıklı bir konuma getirmeyecek şekilde reklam alanlarında rotasyonlu gösterim sağlanması, platformlarında spor bahislerine yönelik yönlendirme alanlarında yer alan ve çevrim içi sabit ihtimalli bahis oyunları pazarında faaliyet gösteren teşebbüslere karşı ayrıma yol açmayacak şeffaf bir politika izlemesi ve söz konusu bahis oranlarına ilişkin yönlendirmelerde çevrim içi sabit ihtimalli bahis oyunları pazarında faaliyet gösteren teşebbüslerin gösteriminin hiçbir teşebbüse ayrıcalık tanınmayacak şekilde rotasyonlu bir şekilde sıralanmasına ilişkin bir sistem kurulması şeklinde yükümlülük getirilmesine karar verilmiştir.”

featured Rekabet kurulu
1 Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
2 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
3 İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
4 Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
5 Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Güncel Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
McKinsey'den Karaca'ya özel case!
McKinsey’den Karaca’ya özel case!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Üstad yine durmamış
Haberler
Üstad yine durmamış
Ali SAYDAM
14 Eylül 2025
Spotify'a mesajlaşma özelliği geliyor: 16 yaş ve üzeri kullanabilecek
Haberler
Spotify’a mesajlaşma özelliği geliyor: 16 yaş ve üzeri kullanabilecek
İrem Alimoğlu
27 Ağustos 2025
Teşebbüsler Rekabet Kurumu'na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Haberler
Teşebbüsler Rekabet Kurumu’na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Marketing Türkiye
8 Eylül 2025
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.