3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple düşen iPhone satışlarına rağmen gelirini artırdı
Haberler

Apple düşen iPhone satışlarına rağmen gelirini artırdı

İrem Alimoğlu
31 Ocak 2025
2 dk okuma

Teknoloji devi Apple, yıl sonu tatil döneminde (Ekim-Aralık 2024) güçlü bir finansal performans sergileyerek 124,3 milyar dolar gelir elde etti. Özellikle Çin’deki yoğun rekabet nedeniyle iPhone satışları beklenen seviyeye ulaşamamış olsa da şirketin CEO’su Tim Cook, bu çeyreği “şimdiye kadarki en iyi çeyrek” olarak nitelendirdi.

Apple, yıl sonu tatil döneminde 124,3 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı. Ancak, özellikle Çin’deki yoğun rekabet nedeniyle iPhone satışlarındaki büyüme piyasa beklentilerinin altında kaldı. Şirket, CEO Tim Cook’un “şimdiye kadarki en iyi çeyrek” olarak tanımladığı bu dönemde 36,3 milyar dolar kâr etti. Apple’ın brüt kâr marjı yüzde 46,9’a yükselerek, bir önceki rekor olan yüzde 46,6’yı geride bıraktı.

Gelir artışında, Apple’ın hizmet ve dijital içerik birimi önemli bir rol oynadı. Ancak iPhone satışları, Çin gibi bazı pazarlarda düşüş yaşayarak 18,5 milyar dolar seviyesine geriledi. Cook, Apple Intelligence’ın (Apple tarafından geliştirilen yapay zeka platformu) Çin’deki yerel düzenlemeler ve rekabet nedeniyle kullanıma sunulmadığını belirterek, bu teknolojinin sunulduğu pazarlarda daha iyi sonuçlar elde ettiklerini söyledi.

iPhone satışları geçen yıla göre düştü

Bu çeyrekte toplam iPhone satışları 69,1 milyar dolar olarak gerçekleşti, bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yarım milyar dolar daha düşük. Apple’ın finans müdürü Kevan Parekh, rekor gelir ve güçlü faaliyet marjlarının, hisse başına kazancı çift haneli büyümeyle tüm zamanların en yüksek seviyesine çıkardığını söyledi.

Amerika kıtası, 56,2 milyar dolarlık gelirle Apple’ın en büyük pazarı olmaya devam ederken, Avrupa 33,9 milyar dolarla güçlü bir büyüme gösterdi. Apple’ın hizmetler segmenti, Apple Music, iCloud, App Store ve Apple TV+ gibi platformlarla 26,3 milyar dolar gelir sağladı.

Apple hisseleri, piyasa kapanışının ardından önce düşüş yaşasa da, sonrasında yaklaşık yüzde 3 artarak 244,67 dolara yükseldi. Piyasa katılımcılarının iPhone satışlarındaki düşüşe ilk tepkisi olumsuz oldu, ancak şirketin hizmetler segmentindeki güçlü performansı ve rekor kâr marjları, hisselerin toparlanmasını sağladı.

DeepSeek’in başarısı teknoloji piyasasını sarstı

featured iPhone
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Haberler
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Superman uçuşa geçti: Peki, diğer süper kahramanlar neden çakıldı?
Haberler
Superman uçuşa geçti: Peki, diğer süper kahramanlar neden çakıldı?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Ipsos, dünyanın empati haritasını yayımladı: Dünyada mülteci haklarına bakış nasıl şekilleniyor?
Araştırma
Ipsos, dünyanın empati haritasını yayımladı: Dünyada mülteci haklarına bakış nasıl şekilleniyor?
Nafizcan Önder
28 Haziran 2025
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
Haberler
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.