21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Aslıhan Anarat Çötelioğlu yazdı: Pazarlamaya yön verecek 10 trend...
Haberler

Aslıhan Anarat Çötelioğlu yazdı: Pazarlamaya yön verecek 10 trend…

Marketing Türkiye
25 Ocak 2025
3 dk okuma
Aslıhan Anarat Çötelioğlu yazdı: Pazarlamaya yön verecek 10 trend...
Aslıhan Anarat Çötelioğlu
Reklamcılık Vakfı (RV) Başkanı

2029’da reklam harcamalarının yüzde 80’inin dijital mecralardan geleceği tahmin ediliyor, yüzde 89’unun da programatik reklam­cılıktan geleceği ön görülüyor. Hedeflemenin, kişiselleştirilmiş iletişimin öne­mi artarken bunu mümkün kılacak teknolojilerin hayatımıza girmesi de elbette kaçınılmaz oluyor. Dijital platformların baskınlığı geleneksel medya dünyasını yeni şekiller almaya itiyor. Verimlilik için yeni yollar aranıyor, bunu mümkün kılacak yeni oyuncular devreye giriyor. Reklam endüstri­sinin gördüğü en büyük konkurlar, yer değiştirme­ler ve hatta muazzam büyük birleşmeler yaşanıyor.

Kaba bir hesapla, bir insanın varlığının ve hatı­rasının yaşam süresi maksimum 150 yıl. Kalıcı bir eseriniz yoksa, yolunda gitmeyen bir şeyleri iyi anlamda değiştirmediyseniz, toplumu, kültü­rü etkileyecek bir rol oynamadıysanız hatıranız maksimum 150 yıl yaşayabilir. Sonrası yok! Ama yaratan, üreten bir endüstride olmanın böyle bir güzelliği var; davranışları, dünyayı, yolunda git­meyenleri değiştirme gücüne sahip, hatta bunun için kendisine ödeme yapılan şanslı bir meslek reklamcılık. “7/24 bunu yapıyoruz” demiyorum asla ama bunu yapabilecek şekilde teşvik edildi­ğimiz bir mesleğe sahibiz. Bu fikir bile daha iyi­sini yapmak için bizi ateşlemeye yetebiliyor ol­malı. Zira daha iyisini yapmaya çok ihtiyacımız var. Daha iyi olmaya, ülkenin üstündeki rehaveti, renksizliği, vasatlığı silkeleyip atmaya bugün daha fazla ihtiyacımız var. Reklamcılık bunun için en doğru mesleklerden biri, birbirimize tutunmaya bugün daha fazla ihtiyaç var!

Daha sağlam alt markalar yaratmak üzere kolları sıvadık

Bugün biz de Reklamcılık Vakfı Yönetim Kurulu olarak yaptıklarımızı yeniden elden geçiriyoruz. Daha sağlam alt markalar yaratmak üzere kolları sıvadık. Birbirini tamamlayacak, genele yayılabi­lecek, tekrardan ve ezberden uzak, uygulamaya önem veren veya uzmanlıklara daha derin bilgi getirecek şekilde gelmiş geçmiş tüm envanterimizi elden geçiriyoruz. Reklamcı olmak isteyen gençle­rin yolculuklarına dahil olmanın yanı sıra, sektör çalışanlarının mesleğe sahip çıkmalarını sağlaya­cak yeni inisiyatiflerin peşinde koşuyoruz. Global arenaya bizi taşıyabilecek iş birliği fırsatlarını de­ğerlendiriyoruz. Sektöre girecek gençlere heyecan ve deneyim yaratacak yeni projeler geliştirmeye çalışıyoruz. Usta-çırak ilişkisindeki fiziksel ortam paylaşımının değerini biliyoruz ve kaybettiğimiz bu pratiği eğitimlerimizde ve inisiyatiflerimizde mümkün olduğunca hayata geçirmeye çalışacağız, elbette Türkiye’nin İstanbul’dan ibaret olmadığı­nı her zaman hatırlayacağız. Umarız Reklamcılık Vakfı olarak bu yeniliklerle sektöre faydamızın ar­tacağı bir yıl yaşayacağız.

“Nüfus yaşlanıyor, bu dünya için de Türkiye için de böyle. Türkiye’nin toplam doğurganlık hızı, 1,51 çocukla dünya ortalamasının altında gerçekleşti. Büyüme odaklı stratejiler için nüfus projeksiyonlarının müthiş önemli olacağı yıllara girdik.”

Pazarlamaya yön verecek 10 trend

Pazarlama dünyası da kabuk değiştirmeye ve ge­lişmeye devam ediyor. Aynı düzlemdeki reklam­cılık da bu değişikliklere çoğu kez liderlik ediyor veya uyumlanıyor. Kantar 2025 Trendler rapo­runda pazarlama dünyasına dair 10 başlık öne çı­kıyor:

  • Mecrasından bağımsız video içeriklerin öne­mi zaten büyüktü, artmaya devam ediyor: Daha fazla içerik, daha alakalı içerik bu sene­nin de gündemi olmaya devam edecek.
  • Sosyal medyanın kapladığı alan hala çok bü­yük, ama sosyal medya reklamları tüketicinin artık daha az dikkatini çekiyor: Yaratıcılığını parlatma zamanı!
  • Yapay zekanın pazarlama entegrasyonu hızla gerçekleşiyor, güven ve etik konuları daha çok önem kazanıyor…
  • Sürdürülebilirlik çok daha büyük bir günde­me dönüşüyor, insanların yüzde 93’ü daha sürdürülebilir bir hayat yaşamak istediğini söylüyor, bu da pazarlama dünyasını elbet­te daha anlamlı arayışlara ve geliştirmelere odaklanmaya yöneltiyor.
  • Creator topluluklar gün geçtikçe daha çok önem kazanıyor, her 10 kişiden 8’i kapsayıcı ve eşitlikçi markaları tercih ettiğini söylüyor, iletişimde bu olmazsa olmazlar daha fazla dikkat ihtiyacı doğuruyor, biraz daha eşitlikçi bir dünyanın tadını almak istiyor tüketiciler…
  • Nüfus yaşlanıyor. Bu, dünya için de Türkiye için de böyle. Türkiye’nin toplam doğurganlık hızı, 1,51 çocukla dünya ortalamasının altında gerçekleşti. Büyüme odaklı stratejiler için nü­fus projeksiyonlarının müthiş önemli olacağı yıllara girdik.
  • Nüfus azalıyor, buna bağlı büyüme hızı ya­vaşlıyorsa, doğal olarak büyümenin inovas­yonlarla sağlanacağı bir pazarlama dönemine giriyoruz. Lansmanlarımız bol olsun!
  • Perakende mecralarının ve buradaki verinin önemini artıracağı bir dönemdeyiz. Kalbimi­zin sesini dinlediğimiz ama verisiz iş yapma­dığımız bir yılımız daha olsun.
  • Ticaretin “livestreaming” gibi yeni kurgularla gelişeceği bir döneme şahitlik ediyoruz. “Sho­pable” içerikler yaratmak yükselişte.
  • Artı olarak yıllardır önemini kaybetmeyen gaming, çoklu mecra pazarlaması, deneyim mimarisi, satın alma sonrası yaratılan toplu­luklarla iletişim, sadakat programlarının veri odaklı stratejileri de markanın ilgi odağında kalmasını sağlayan, pozisyonunu güçlendiren tüm diğer uygulamalar gibi dikkat edilmesi gereken trendler arasında yerini alıyor.

Aynı gemide olduğumuzu bilmek önemli

Hangi taşı kaldırsanız reklam dünyasına bir iş düşüyor. İş ortağı olarak büyümeyi getirecek stra­tejilere odaklanan reklamveren-reklam&medya ajansı ilişkisi bu nedenle muazzam önemli. Aynı gemide olduğumuzu bilmek, buna göre birbiri­mize yoldaşlık etmek önemli. REPİD raporu da bunun karşılığını ortaya koyuyor; son beş buçuk yılda yapılan her 1 TL’lik reklam ve medya yatırı­mı, milli gelirde ortalama 19,3 TL değer yaratma­ya devam ediyor.

Bazı yıllardan bahsederken fonetik olarak sizde yarattığı hislerden söz edilebilir. 2025 bu anlam­da bana güzel geliyor, ağız dolusu söylenebilen, vurguları olan, güzel etkiler yaratmış, tadı dama­ğımızda kalan bir yıl olarak hatırlayalım.

Ünlü YouTuber Mr Beast, TikTok’u satın almak için harekete geçti!

Aslıhan Anarat Çötelioğlu featured reklamcılık vakfı
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
28 Nisan 2025
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Haberler
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Haberler
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Advertorial
4 gün önce
Pepsi’den futbola "taze" bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Haberler
Pepsi’den futbola “taze” bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.