9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dönüşen tüketici ve yeni çağın yeni beklentileri
Haberler

Dönüşen tüketici ve yeni çağın yeni beklentileri

Marketing Türkiye
17 Ocak 2025
3 dk okuma

Mindshare olarak, pek çok farklı kaynaktan gelen veriyi, medya teknolojilerini ve yapay zeka­yı bu yeni gerçekliğe uygun şekilde kurgulayarak hareket ediyoruz. Öngörücü analizlerle tüketicilerin bugünkü ve gelecekteki davranışla­rını anlamaya çalışıyor, bu içgörüleri hiper kişi­selleştirilmiş medya planlarına dönüştürüyoruz. İnovasyona dayalı yaratıcı süreçlerimizle ve in­san merkezli anlayışımızla markalarımızı gelece­ğe hazırlıyoruz.

Dönüşen tüketici ve yeni çağın yeni beklentileri
Ender Buruk
Mindshare CEO’su

Yeni tüketici çağı: Pasif tüketimden aktif deneyime

Günümüz tüketicisi, sadece izleyen ya da dinle­yen değil, hikâyenin bir parçası olmak isteyen aktif bir katılımcı. Tüketiciler artık markaların kendileri için yalnızca ürün değil, bir deneyim sunmasını bekliyor. Bu durum, günümüzün dik­kat ekonomisinde (attention span) tüketicinin ilgisini çekmenin ve bu ilgiyi sürdürebilmenin önemini artırıyor.

Tüketicideki davranışsal değişimleri ele alarak, markaların bu gelişen dinamiklerden faydala­nabileceği önemli alanları belirliyoruz. Tutku odaklı içerik tüketimi için OTT, oyun, influencer, Web3 gibi yeni alanları devamlı inceliyor ve stra­tejilerimizde onlara yer açmaya çalışıyoruz.

Beko ile hayata geçirdiğimiz Kadının İşi Gücü projelerimiz buna güzel bir örnek. Kadınların hayata katılımını artırabilmek adına, çok sevdik­leri ve hikayesinin de bize çok uygun olduğuna inandığımız dizinin içinde algılarının en yüksek olduğu anlarda projemizi rutin dışı ama akışın içinde konumlandırarak, bayi olmaları için su­nulan imkanlarımızı başrolün hayatı üzerinden anlattık. Yayın sonrasındaki 24 saatte neredeyse yayına kadar olan başvuruyu almayı başardık ve çok daha fazla insana ulaşma, imkan sunma şan­sı yakaladık.

Görsel odaktan çok duyusal deneyimlere geçiş

Teknoloji, bugüne kadar ağırlıklı olarak görsel odaklı bir ilişki sundu. Ancak insan duyuları bir bütün olarak çalışıyor ve dokunma, koku, ses gibi unsurlar da deneyimi tamamlıyor. Post-truth çağında tüketiciler, markalardan sadece gerçek bilgiler değil, duygusal olarak gerçekten bağ ku­rabilecekleri hikayeler de bekliyor. Bu bağlamda markalar, artırılmış gerçeklik ve dokunsal geri bildirim gibi teknolojileri kullanarak, tüketicile­re yalnızca görsel değil, duyusal deneyimler de sunabilmeli. Bu alanda bizim onları yönlendirebilmemiz her gün o teknolojilerin içinde olmamız ve stratejilerin parçası haline getirmemiz için çok büyük önem kazanıyor.

Filli Boya için geliştirdiğimiz Yılın Renkleri/Ri­timleri projemiz, bu anlamda bir örnek olarak konumlandırılabilir. Boyanın görsel deneyimini yapay zekanın desteğiyle dinlenebilir hale ge­tirmeye ve tüketicilerimize hem görsel hem de işitsel deneyimi birleştirmeye çalıştık ve ulusal/uluslararası yarışmalarda da ödüllerle geri dönen bir proje oldu.

Alışverişin evrimi: Görevden deneyime

Alışveriş artık çok fazla katmanı olan bir dene­yim. Daha da ötesinde, tüketicilerin bütün ilgi alanlarını ve içerik tüketimini de şekillendiren bir arayüz halini aldı. Bunun temelinde retail’in teknoloji ile paralel gelişimi ve tüketimin (eko­nomik ilişkilerin) bir dijital alt yapıya dönüşmesi yatıyor.

Bütünleşik olarak bu online alışveriş dünyasını incelemek, takip edilebilirliğini sonuna kadar değerlendirip doğru içgörü ve uygulamaları mar­kaların olağan stratejilerine dahil etmek günlük hayatımızın çok önemli bir parçası. Dikkat süre­si kısalan tüketiciler için daha etkili bir bağlan­ma süreci yaratmak, aynı zamanda prekaryanın (güvencesiz sınıf) bütçesini daha iyi değerlendi­rebileceği alternatifler sunmak gibi çok daha so­run-çözüm odaklı deneyimler yaratmak öncelik­lendirdiğimiz başlıklar diyebiliriz.

Yapay zeka ile kişiselleştirilmiş deneyim çağı

Yapay zeka, markaların yalnızca tüketicilere ulaş­masını değil, onların duygularını ve beklentilerini anlamasını da mümkün kılıyor. Tüketiciler, artık yalnızca mevcut ihtiyaçlarının değil, gelecekteki isteklerinin de markalar tarafından tahmin edil­mesini bekliyor.

Bu hiper kişiselleştirme, tüketicilerin dikkat eko­nomisindeki beklentilerini karşılamakla kalmı­yor, aynı zamanda prekarya gibi hassas gruplara zaman ve kaynak açısından daha etkili çözümler sunuyor. Markalar, yapay zekanın sunduğu bu olanaklarla, tüketicilerin duygularına dokunan, anlamlı ve sürdürülebilir ilişkiler kurabiliyor. Odağımızı keskinleştirdiğimiz kişiselleştirmeyi ve hedef kitlenin bütün kılcal damarlarını kavrayıp hedefleyebildiğimiz planlar ve uygulamalar ile markalarımıza uçtan uca yaklaşımlar öneriyoruz.

Teknoloji ve insan deneyiminin yeni harmanı

Post-truth çağında tüketicilerin gerçek ile kurgu arasındaki çizgiyi daha net algılamasını sağla­mak, markaların sadece şeffaf değil, aynı zaman­da empati odaklı bir iletişim kurmasını gerekti­riyor. Bu bağlamda, markalar teknolojiyi sadece bir araç olarak değil, anlam yaratıcı bir deneyim ortağı olarak kullanmalıdır.

Mindshare olarak, tüketici beklentilerindeki bu dönüşümü merkeze alarak, markalarımıza tek­nolojiyi ve insan merkezli yaklaşımları harmanla­yan stratejiler sunuyoruz. Amacımız, markaların yalnızca bugünü değil, yarını da kazanan dene­yimler yaratmalarını sağlamak.

Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor? -1: “Rota yeniden oluşturuluyor!”

Ender Buruk featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Haberler
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Haberler
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Sena Tufan
20 Mart 2025
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Haberler
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Ekrem İmamoğlu'nun X hesabına erişim engeli getirildi
Haberler
Ekrem İmamoğlu’nun X hesabına erişim engeli getirildi
Sena Tufan
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.