11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka
Haberler

“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka

Marketing Türkiye
28 Aralık 2024
9 dk okuma

“Her şey konfor alanımı değiştirme kararımla başladı” diyor Milka Karaağaçlı İnce… Kısmet By Milka’nın yaratıcısı kendini tasarımlarıyla ifade etmeye başladığından bu yana tam 15 yıl geride kaldı… Bu süreç içinde markanın hikayesi İstanbul’daki atölyesinden Dubai’ye, Mikonos’dan Bahreyn’e taşındı, Amerika’dan, Avrupa ve Orta Doğu’ya kadar, 100’den fazla satış noktasına ulaştı. Madonna’nın parmağından Scarlett Johansson’un kulağına dek pek çok ikonik ismin üzerinde ışıldayan Kısmet by Milka’nın sıra dışı başarı hikayesini ve gelecek hedeflerini Kısmet By Milka Kurucusu ve Kreatif Direktörü Milka Karaağaçlı İnce ve CEO’su Deniz İnce’den dinliyoruz…

Kısmet By Milka’nın hikaye­sini dinleyebilir miyiz? Na­sıl doğdu marka? Dönüm noktaları neler oldu?

“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka
Milka Karaağaçlı İnce
Kısmet By Milka Kurucusu ve Kreatif Direktörü

Milka Karaağaçlı İnce: Uzun yıllar boyunca, iletişim alanında çalıştım. As­lında her şey konfor alanımı değiştirme kararı vermemle başladı. Kendim için daha anlamlı ve daha yaratıcı fikirler geliştirebileceğim bir alana yönelmek istedim. Her ne kadar işimi çok sevi­yor olsam da kendimi tasarımlarımla ifade ede­bilmek, tasarımlarımla insanlara hikayeler an­latmak fikri aklımda hep vardı. Hayatımda tam da bir yenilik yapmam gerektiğini düşündüğüm zamanlar sık sık Londra’ya seyahat ediyor ve Londra’daki arkadaşlarıma İstanbul’dan kendim tasarladığım nazar boncuklu tasarımlar götürü­yordum.

Bu hediyelerin çok beğenilmesiyle ‘’Aca­ba ben bunu daha mı ciddiye alsam?’’ diye düşün­meye başladım ve İstanbul’da ufak bir atölyede, içimden, aklımdan, hayallerimden ne geçiyorsa üretmeye başladım. Yaptıklarım çok ilgi gördü. Çünkü mücevherin kimliğine, kullanımına da girmeye başladığımı fark ettim. Günlük yaşamın içine soktum mücevher kullanımını, çünkü ben de öyle seviyordum.

Markam için dönüm noktası, kendi atölyemizi kurma kararımızla başladı diyebilirim. Hayalim­deki tasarımların üretimi konusunda aldığımız bu cesur karar ile bugün tasarım alanında rakip­siz olmamızı ve alanında uzman zanaatkarlarla hayalimdeki her bir tasarımı gerçeğe dönüştüre­bilmenin adımını atmış olduk. Bir diğer dönüm noktası ise Madonna’nın kendime özel tasarla­dığım, kızımın baş harfi olan M yüzüğü Instag­ram’da görmesi ve sipariş etmesi oldu. Ardından Meghan Markle’ın Hamsa yüzüğümüzü ve Seed bileziğimizi severek kullanması, Scarlett Johans­son’un kulağını bizim piercing’imizle deldirmesi gibi birçok ikonik ismin ilgisi Kısmet By Milka’yı dünyaya tanıttı. Aynı zamanda marka kimliği­mizle örtüşen global markalarla doğru proje­lerde yan yana gelmek önemli adımlardı bizim için. Nike, Warner Bros. gibi dünyanın en büyük markaları ile iş birlikleri yaptık ve yurt dışındaki ünümüzü sağlamlaştırarak dünyanın birçok nok­tasında mağaza açma daha önemlisi birçok ülke­de tanınan ve sevilen bir marka olma şansını elde ettik. 2018 yılında ise mağazalarımıza piercing stüdyolarımızı entegre ettik. Böylelikle mücevher tasarımlarımız ve piercing koleksiyonlarımızla beraber mağazalarımızda benzersiz bir müşteri deneyimi sunmaya başladık.

Tasarımlarınız ilhamını nereden alıyor?

Milka Karaağaçlı İnce: Tasarımlarıma baş­lamadan önce bir duygu ararım. Çevremdeki her şeyi gözlemlerim. Hayatın kendisinden, seyahatlerimden, sokakta gördüğüm insanlardan, tarihten ve hatta kendi geçmişimden çok ilham alırım… Nasıl bir psikolojide ve nasıl bir sosyal ortamda yaşıyoruz, zihnimizin, ruhumuzun coğ­rafyası nasıl, onun üzerine düşünüyorum. Ha­yallerimden, dünyada olup bitenden ve gelecekle ilgili öngörülerimden esinleniyorum. Mesela ben kızımdan da ilham alıyorum. Hep meraklı, sürek­li sorular soruyor. Tabii ki bize yol açan devrimci kadınlar da var. İlk aklıma gelenler ise Coco Cha­nel, Afife Jale, Mina Urgan, Leyla Gencer… Liste uzun ve iyi ki de uzun.

Markanın kalbi olarak da tabir ettiğiniz, tasarımdan üretime tüm sürecin yürütül­düğü Kısmet By Milka Design House’ta, çok güzel ve bilgilendirici bir etkinlik­te C-Level Club üyelerini ağırlamıştınız. Marka olarak üretim ve ARGE konuları­na yaklaşımınızı ve 2025 için planlarınızı sizden dinleyebilir miyiz?

“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka
Deniz İnce
Kısmet By Milka CEO’su

Deniz İnce: Evet, harika bir günde birbirinden değerli C-Level Club üyelerine kalbimizi açmak ve hem onları daha yakından tanımak hem de ürünlerimizin fikirden üretime tüm sürecini on­lara anlatmak bizim için de çok güzel bir deneyim oldu.

Kısmet By Milka olarak 2020 yılında üretimi de kendi bünyemize almak adına atölyelerimizin ve tüm departmanlarımızın bir arada olduğu 6 katlı Design House binamızı kurduk. Öte yandan çok kuvvetli bir AR-GE departmanımız var ve durma­dan alanımızda yeni teknoloji yatırımları yapıyo­ruz.

AR-GE çalışmalarımızla, markamızın vizyo­nuna uygun olarak geleneksele meydan okuyan yöntemler geliştiriyor ve yenilikçi çözümler su­nuyoruz. Mıhlama ve kilit gibi teknik alanlarda yaptığımız derinlemesine çalışmalar, tasarımla­rımızın kalitesini ve fonksiyonelliğini destekli­yor. Örneğin son 3 senedir birçok tasarımımızda kullandığımız “invisible (görünmez) mıhlama” tekniğini son koleksiyonumuz “Fifteen”’de ve sektörde de örneği çok az olan “havada mıhlama” tekniğini de Solace kolyemizde kullandık. Bütün satış kanallarımızdan akan verinin çok detaylı analizi, departmanlar arası kuvvetli koordinas­yon, müşteri ve ürün segmentasyonumuz saye­sinde, iletişim stratejimiz çok başarılı bir şekilde çalışıyor. Koleksiyonlarımızın, tasarımlarımızın gücü de arka planda yapılan çalışmalarla birbir­lerini destekliyor.

2025 planlarımızda ise yenilikçi ve meydan oku­yan yaklaşımımız devam edecek. Kişiye özel mü­cevher ve su an çok detay veremeyeceğim ama inanılmaz inovatif bir model üzerinde çalışıyo­ruz. AR-GE ve sürdürülebilirlik tarafına odaklan­mayı sürdüreceğiz. Hem üretim tarafında hem de stoklarımızın yönetiminde ekiplerimizle beraber datanın gücünü de kullanarak verimliliğimizi daha artırmayı hedefliyoruz.

Kısmet By Milka, 15. yılında birbirinden iddialı işlere imza attı. Londra mağazanız da kuşkusuz bu iddialı işlerin başında ge­liyor. Bize Londra’daki gelişmeleri akta­rır mısınız?

Milka Karaağaçlı İnce: Bu yıl 15.yılımızı kut­luyoruz. Bu yılı kutlarken, birçok ilki de birlikte yaşadık. Yılın başında Gülcan Arslan ile Passen­ger kampanyamızı çektik ve çok ilgi gördü. Ar­dından Cansu Akın ile Milka’s Dreaming kolek­siyonumuzu lanse ettik. Son kampanyamız Icons ve Fifteen’i dünyaca ünlü model Eva Herzigova ile Londra’da çektik, ikonik tasarımlar ikonik bir modelle buluştu diyebilirim.

Bu yılın en heyecan verici gelişmesi ise yıl sonun­da Londra mağazamızın açılacak olması. Londra, hem benim çok sık seyahat ettiğim ve markamın kuruluş hikayesinde önemli rolü olan bir şehir, hem de moda dünyasının en önemli merkezlerin­den biri. İlk günden beri Londra’da bir mağaza açmak hayalimdi. Bunun gerçeğe dönüşüyor ol­ması beni çok heyecanlandırıyor. New Bond Stre­et ise Londra’nın kalbi diyebileceğimiz, modanın, alışverişin, gastronominin ve turizmin merkezi olan şehrin en canlı caddesi. Dünyanın en büyük lüks markaları bu lokasyonda bulunuyor. Kısmet By Milka’yı da global markalar arasında görecek olmak ve bir Türk markası olarak ülkemi temsil edecek olmak beni çok gururlandırıyor. İki kat­lı ve markamızın amiral gemisi olacak olan yeni mağazamızda çalışmalar devam ediyor.

Şu an tüm dünyada kaç mağazanızla tü­keticilerle buluşuyorsunuz? Hangi pazar­larda hangi özelliklerinizle öne çıkıyor­sunuz?

Deniz İnce: Türkiye, Dubai, Mikonos, Kıbrıs, Bahreyn olmak üzere, toplamda 17 mağazamız var. Londra mağazamızla beraber 18 mağaza­mız olacak. Kasım ayında Madrid’de ilk lokas­yonumuzu açtık ve 2025’de 4 lokasyona çıkma planımız var. Ayrıca, 2025 yılında Fransa’da da ilk lokasyonumuzu açmayı planlıyoruz. Amerika, Avrupa, Orta Doğu’da olmak üzere, 100’den faz­la satış noktasındayız. Yurt dışında, markamıza olan ilginin oldukça yüksek olduğunun farkında­yız ve bu bizim için çok önemli.

“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka

İletişim stratejinizde influencerlar ve ünlü iş birlikleri nasıl bir noktada ko­numlanıyor?

Milka Karaağaçlı İnce: Ünlü iletişimi ve iş birlikleri bizim markamız için çok önemli. Bir ön­ceki sorularda da bahsettiğim gibi dünyaca ünlü kişiler tarafından beğenilmek ve bu kişilere do­kunmak bizim önceliğimiz. İletişim stratejimiz, sloganımızdan ilhamını alıyor, Moving Forward, daima ileriye gitmekten ödün vermeyen, kendini sürekli geliştiren, güçlü, tutku sahibi ünlülerle bir araya gelmeyi hedefliyoruz. Daha önce koleksi­yonlarımızda ünlü isimlerle iş birliği yapmamış­tık. 2024 yılındaki ilk koleksiyon ünlü eşleşme­miz Gülcan Arslan ile oldu ve ikonik bir işe imza attık. Cansu Akın ile Milka’s Dreaming koleksiyo­nunda bir araya geldik, Cansu’nun pozitif ener­jisi kampanyaya çok güzel yansıdı. Olimpiyatlar öncesi, Türk Milli Voleybol Takımı’nın Efsanevi Kaptan’ı Eda Erdem ile bir araya geldik ve çok keyifli bir çekim gerçekleştirdik. Eda Erdem’in ilham verici hikayesi ve duruşunun markamızla çok iyi bir birliktelik sağladığını düşünüyoruz. Son olarak da ikonik model, Eva Herzigova ile ikonik tasarımlarımız bir araya geldi.

Dünyaca ünlü model Eva Herzigova ile olan iş birliğiniz nasıl gerçekleşti? Kıs­met By Milka’nın ikonik tasarımları ve Eva Herzigova nasıl bir kimya yakalıyor?

Milka Karaağaçlı İnce: 15. yılımızda, yenilikçi ve cesur bir marka olarak ilham veren bir kam­panya gerçekleştirerek, insanların içindeki deği­şim ve dönüşüm gücünü görmelerini istedik; il­hamımız ve motivasyon kaynağımız bu fikir oldu.

Kısmet By Milka’nın ikonik tasarımlarıyla moda dünyasının ikonik modelleri arasında olan Eva Herzigova ve ülkemizi yurt dışında başarıy­la temsil eden ünlü moda fotoğrafçısı Cüneyt Akeroğlu ile kampanyamızı çektik, stylingini de Semra Russel üstlendi. Londra’da gerçekleşen çekimin bir parçası olmak ve orada birlikte 15.yı­lımızı kutlamak çok heyecanlıydı. Kutlama fikrin­den ilham alan yeni koleksiyonumuz ‘’Fifteen’’e de bu çekimde yer verdik. Çekimler harika bir atmosferde geçti ve ses getiren bir kampanyaya daha imza attık. Bu kampanya için başlı başına bir ilham kaynağı ve 15.yılımızı kutlamanın bir yansıması diyebiliriz.

Paris 2024 Olimpiyatları’na Eda Erdem ve Enver Yıldırım sizden aldıkları “uğur”­la gittiler… Hem bu iş birliği sürecini hem de Kısmet By Milka’nın önümüzde­ki dönemde spor iletişimi planlamalarını sizden dinleyebilir miyiz?

Deniz İnce: Eski Milli ve Profesyonel Buz ho­keyi sporcusu, gönüllü antrenörü ve tutkunu biri olarak, sporun sağlıklı, başarılı, disiplinli ve doğ­ru kararlar verebilen bir neslin yetişmesindeki rolünden dolayı desteklemenin ne kadar önemli olduğunu çok iyi biliyorum. Kısmet By Milka spor ve özellikle spor dünyasındaki kadınları her za­man destekleyen bir marka oldu. 2022 yılında İs­tanbul Büyükşehir Belediyesi Kadın Buz Hokeyi takımıyla hayata geçirdiğimiz ‘’Buzları Kıralım’’ kampanyamız da gurur duyduğumuz işlerimiz arasında yerini aldı.

2024 yılı Paris Olimpiyatlarından önce, ülkemi­zin gururu ve birçok kişinin ilham kaynağı olan Eda Erdem ve eskrim alanında bizleri global are­nada gururla temsil eden Enver Yıldırım’a kom­binler yaptık, onların olimpiyat serüvenlerinde yanlarında olmak ve desteklemek bizim için çok önemliydi. Bu yıl, spor iletişimi planlamamızda, uluslararası tenis turnuvalarında ülkemizi gurur­la temsil eden genç sporcumuz Zeynep Sönmez ile birlikte olacağız. Büyümekte olduğu bu zorlu yol­da, kendisinin yanında olmak bizi çok mutlu edi­yor. Kısmet By Milka olarak, sporu ve sporcuları desteklemek önceliğimiz olmaya devam edecek.

“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka

E-ticaret, satış stratejileriniz içerisinde nasıl bir noktada konumlanıyor? Bu doğ­rultuda farklı coğrafyalarda nasıl bir yol izliyorsunuz?

Deniz İnce: Markamızın fiziksel mağaza dene­yimini dijital platformlara taşırken, her zaman ruhuna sadık kalarak lüks bir deneyimi çevrimiçi kanallarımızda da sunmayı hedefliyoruz. Bu doğ­rultuda, marka bilinirliğimizi artırmanın yanı sıra, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimize daha hızlı, kişisel ve ayrıcalıklı hizmetler sunabilmek için e-ticaret sitemizi sürekli olarak geliştiriyoruz. Çok yakında, markamızın konumlandırmasını ve hikayesini daha iyi yansıtan, gelişen kullanıcı de­neyimi trendlerine uygun modern bir ara yüze sa­hip yeni bir web sitemizle karşınızda olacağız.

Ayrıca, her pazara özel yerel stratejiler uygula­yarak farklı coğrafyalarda dinamiklere uygun çözümler üretiyoruz. Özellikle Avrupa, Ortadoğu ve Amerika pazarlarında, tüketici alışkanlıkları­nı analiz ederek, segmentli ve kişiselleştirilmiş iletişim ile ürün koleksiyonları sunarak müşteri sadakatini güçlendirmeyi hedefliyoruz. Dijital harcamalarımızı optimize ederken, veri odaklı bir yaklaşım benimseyerek en yüksek geri dönü­şü elde etmeyi amaçlıyoruz. CRM altyapımız ve müşteri verisi analizlerimizle, hem mevcut hem de potansiyel müşterilerimizle anlamlı bağlar ku­rarak, global büyüme stratejilerimizi bu çerçeve­de şekillendiriyoruz.

“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka

Deneyim bugünün dünyasının altın anah­tarı… Kısmet By Milka tüketicilerine hem mağazalarında hem de online platform­larda nasıl bir deneyim sunuyor?

Deniz İnce: Tasarımlarla insanların hayatlarına dokunabilmek, onlara unutulmaz deneyimler su­nabilmek ve kendi stillerini yansıtan mücevherler ve styling önerileri ortaya çıkarmak, bizim en güç­lü olduğumuz alan. Mağazalarımızda karşılaşılan her bir tasarım, Design House’ta alanında uzman zanaatkarlar tarafından tek tek, el işçiliği ile üre­tiliyor. Mağazalaşma sürecimiz de aslında marmar­kamızı tam anlamıyla anlatabilme isteğimizin bir parçası. Her mağazanın aynı marka kimliğinde olması, çalışanlarımızın her birinin styling uzma­nı olması, marka değerlerimizi yansıtması bizim için çok önemli. Bunu satış noktalarında yapmak ve kontrolünü sağlamak oldukça güç. Bu sebep­le kendi mağazalarımızı açarak büyümeyi hedef­ledik. O yolda hızla ilerliyoruz. Mağazalarımızda özel piercing alanları bulunuyor, bu alanlarda dünya standartlarına uygun olarak, profesyonel piercer’larımız ile delim hizmetleri veriyoruz.

Online platformumuzda da 2025 yılında mağa­zalarımızda olduğu gibi bir benzersiz deneyim sunmaya hazırlanıyoruz. Yenilikçi, kolay ve gör­sel anlamda zengin ve çekici olacak yeni bir onli­ne platform üzerinde çalışıyoruz. Bu platformda hem markamızın hem de ürünlerimizin hikaye­sini, ilham noktalarını vurgulayarak müşterile­rimizle kurduğumuz güçlü bağı daha da pekişti­receğiz. Kişiselleştirebilme imkanı da sunacağız.

Son olarak, yeni yıl yaklaşırken markanı­zın yeni hedeflerini de sizden dinlemek isteriz. Neler var ajandanızda?

Milka Karaağaçlı İnce: Sloganımız yukarda bahsettiğim gibi “Moving forward”. Yaratacağı­mız her bir koleksiyonun ve hedeflediğimiz bü­yümenin ardında hep ileriye gitme arzusu var. Amacımız, markamızın kültürünü ve tasarım anlayışını koruyarak daha fazla ülkede ve daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak. Bunun için eşim Deniz ve tüm ekibimizle beraber, tüm gücü­müzle çalışıyoruz.

İlham veren bir dünya yaratabilmek için hayata karşı meydan okuyanlara güç vermeye devam edeceğiz. Tasarımlarımızda her zaman yaratıcı­lığa, hikaye yaratmaya ve inovasyona odaklana­cağız. Mağazalaşma tarafında ise önümüzdeki yıl Londra’yı takiben, Avrupa’da daha fazla lokas­yonda olmak hedefiyle büyüyeceğiz.

“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka

Kısmet by Milka’nın global bir markaya dönüşme yolculuğu, Marketing Türkiye’nin Aralık sayısının kapağında yer aldı. Dergiyi okumak için TIKLAYIN!

Kısmet By Milka, Design House’un kapılarını Marketing Türkiye C Level Club üyelerine açtı

featured Kısmet by Milka
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çinli teknoloji devleri Nvidia'nın H20 çiplerini stokluyor
Haberler
Çinli teknoloji devleri Nvidia’nın H20 çiplerini stokluyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Kim Kardashian'ın dev balonu Times Meydanı'nı ele geçirdi!
Haberler
Kim Kardashian’ın dev balonu Times Meydanı’nı ele geçirdi!
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
Haberler
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.