10 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İndirim ayının e-ticaret karnesi açıklandı!
Haberler

İndirim ayının e-ticaret karnesi açıklandı!

Nafizcan Önder
2 Aralık 2024
2 dk okuma

Kasım ayına yeni bir isim verilecek olsa bu kuşkusuz “indirim” olurdu. Black Friday indirimleriyle başlayan süreç Kasım’ı tüm dünyada bir aya yayılın bir indirim dönemine dönüştürdü. İndirimlerin merkezinde ise e-ticaret var. Bu dönemde cironun yüzde 100 arttığını söyleyen ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Çevikoğlu, “Geçtiğimiz sene yüzde 30’u bulan adetsel artış, bu yıl aynı dönemde yüzde 10 olarak gerçekleşti. Enflasyonist ortamın da etkisiyle son iki senedir karşılaştığımız hızlı yükselişin bu sene normalleştiğini söyleyebiliriz” diyor.

Bu yıl “Efsane Kasım İndirimleri”, “Black Friday” ve “Şahane Cuma” indirimleri gibi isimlerle adlandırılan dönem için birçok perakende ve e-ticaret sitesi, her yaştan tüketiciyi cezbeden, yüzde 70’i bulan indirimler sundu. Kasım ayı kampanyalarında işlem hacmi bazında öne çıkan ürünler ayakkabı, gömlek, cep telefonu, mont ve ceket ile elektrikli süpürge oldu.

Sektördeki hızlı yükseliş normalleşti

İndirim ayının e-ticaret karnesi açıklandı!
Hakan Çevikoğlu
ETİD Yönetim Kurulu Başkanı

Kasım ayı indirimlerinin enflasyonist bir ortamda gerçekleştiğinin altını çizen ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Çevikoğlu, “Sektörümüz kasım ayını, enflasyonun düşürülmesi adına yürütülen ekonominin soğutulması politikasına uygun olarak geçirdi. Bu kapsamda geçen seneye göre cirolar yüzde 100 artış göstermiş olsa da adetsel anlamda sadece yüzde 10’luk bir artış yaşandı. Geçen sene bu oranın yüzde 30 olduğunu göz önüne aldığımızda son iki senedir karşılaştığımız hızlı yükselişin bu yıl normalleştiğini söyleyebiliriz” diye konuştu.

Aynı zamanda yapılan kampanyaların tüketici nezdinde tam karşılığını bulamamasını da tüketicilerin fiyat algısının bozulmasına bağlayan Çevikoğlu, yine de bu ortamda 500 milyar TL’nin üzerinde bir hacim gerçekleştiğini ve sektör olarak yıl sonu beklentilerinin ise 3.4 trilyon lira olduğunu kaydetti. 

Yıl sonu gelmeden stoklar eridi

Öte yandan Çevikoğlu, bu dönemde yüzde 20’lerden başlayarak yüzde 70’lere kadar gerçekleşen indirimler sayesinde pazaryerlerine büyük bir hareketliliğin de geldiğini belirtti. Bu kampanyalar sayesinde şirketlerin yıl sonunda stoklarını rahatlıkla eritebildiğini ve yıl sonu hedeflerine ulaşabildiğini söyleyen Çevikoğlu aynı zamanda tüketicilerin de istedikleri ürünleri çok daha uygun fiyatlara alabildiklerinin altını çizdi.

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
3 İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Haberler
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Haberler
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Haberler
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.