14 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!
Haberler

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

Sena Tufan
24 Eylül 2024
2 dk okuma

IKEA ve Shelter, İngiltere genelinde binlerce çocuğu etkileyen acil bir soruna ışık tutmak için güçlerini birleştirdi: Geçici barınma merkezlerindeki koşulların yetersizliği. “UNWELCOME HOME” adıyla hayata geçirilen kampanya, geçici barınma merkezlerinde kalan çocukların karşı karşıya kaldığı acımasız yaşam koşullarını göstermek için sade ve gerçekçi bir oyuncak bebek evi kullanıyor.

Kampanya, IKEA’nın popüler çocuk oyuncağını gerçeğin keskin bir temsiline dönüştüren dönüştürülmüş bir FLISAT Bebek Evi etrafında şekilleniyor. Yeniden tasarlanan bu bebek evi, tipik olarak çocukluk oyunlarıyla ilişkilendirilen pastoral minyatürlerle keskin bir tezat oluşturuyor ve geçici barınma merkezlerinde yaşayan ailelerin gerçek yaşam öykülerinden alınan üzücü ayrıntıları sergiliyor: Küfle gölgelenmiş duvarlar, fareler, açıkta duran kablolar ve sıkışık yaşam alanları.

Bu zorlu koşulları tasvir etmek için tanıdık bir oyuncak kullanan kampanya, konut krizinin aciliyetine dikkat çekmeyi hedefliyor.

Kampanyanın içgörüsündeki istatistikler ise endişe verici. İngiltere’de 151 bin 630’dan fazla çocuk şu anda geçici barınma merkezlerinde yaşıyor ve bu durumdan etkilenen ailelerin neredeyse yarısı bu koşullara iki yıldan fazla bir süredir katlanıyor. Kısa vadeli bir çözüm olarak düşünülen geçici barınma merkezleri, artan tahliyeler ve yükselen özel kira maliyetleri ile birleşince uzun süreli bir hal alıyor. Kriz özellikle büyük şehirlerde daha da vahim. Londra’da her 22 çocuktan biri geçici konutlarda yaşıyor. Birmingham ve Manchester’daki rakamlar da aynı derecede endişe verici olup sırasıyla 28 ve 30’da bir.

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

Bu rakamlar, hükümet müdahalesi ve politika değişikliğine duyulan acil ihtiyaca işaret ediyor.

IKEA ve Shelter da bu soruna dikkat çekiyor ve kamuoyuna destek çağrısında bulunuyor. Bireyleri, önümüzdeki on yıl boyunca her yıl 90 bin sosyal kiralık ev inşa edilmesini talep eden açık bir mektubu imzalama çağrısı yapıyorlar. Bu hedef, 2030 yılına kadar yarım milyon insana daha iyi yaşam koşulları sağlamayı amaçlıyor.

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

IKEA, ikinci el mobilya pazarına giriyor!

featured IKEA shelter
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Haberler
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
İrem Alimoğlu
10 Kasım 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
O şarkı artık Spotify'ınızda çalmayacak!
Haberler
O şarkı artık Spotify’ınızda çalmayacak!
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.