8 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yandex Ads, Türkiye’de navigasyon uygulaması kullananların tercihlerini açıkladı
Haberler

Yandex Ads, Türkiye’de navigasyon uygulaması kullananların tercihlerini açıkladı

Sena Tufan
13 Eylül 2024
3 dk okuma

Navigasyon uygulamaları, hızlı tüketim cafe restoran zincirlerinden, tekstil markalarının mağazalarına, otomobil bakım servislerinden elektrikli şarj istasyonlarına kadar birçok ürün ve hizmet sağlayıcısı için yeni bir reklam mecrası haline geldi.

Bu yıl Temmuz ayında gerçekleştirilen araştırma, Türkiye çapında navigasyon uygulamaları kullanan tüketicilerin alışkanlıklarını ve eğilimlerini ortaya koydu.

Araştırma sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında konuşan Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, navigasyon uygulamalarını kullanan tüketicilerin eğilimlerini ortaya koyan araştırmanın dijital reklam sektörü açısından da önemli bir metrik oluşturacağını söyledi. Zueva, “Araştırmada navigasyon uygulaması kullanıcılarının birçok farklı özelliğini ortaya koyduk. Yandex Navi’nin markalar açısından çok daha önemli ve faydalı bir reklam mecrası haline geleceğinden hiç şüphemiz yok” diye konuştu.

Yandex Ads, Türkiye’de navigasyon uygulaması kullananların tercihlerini açıkladı
Veronika Zueva

81 milyon rota çizildi

Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila ise Yandex Navi uygulamasının Türkiye’de popüler uygulamalar arasında yer aldığını ifade etti. Atila, şunları söyledi: “Araştırma sonuçları genel tüketici profilini ve alışkanlıklarını anlamak açısından bizim stratejik bir rota oluşturmamızı sağladı. Bugüne kadar Yandex Navi ile Türkiye’nin her yerine akıllı telefonlardan aylık 81 milyon rota çizildi. Bizler de reklam sektörünün önemli bir ihtiyacını karşılıyoruz. Türkiye’deki yaygın iş ortağı dijital ajans ağımızla, şehirlerin yoğun caddelerinden ülkemizin tüm tatil yörelerine rota çizen kullanıcılara markaların mesajlarını anlık ve yerinde iletmeleri artık çok kolay…”

Yandex Ads, Türkiye’de navigasyon uygulaması kullananların tercihlerini açıkladı
Nejla Bilge Atila

Araştırmada öne çıkan başlıklar;

• Navigasyon uygulamaları kullanıcılarının çekirdek kitlesi evli, 25-44 yaş aralığında ve ortalama tek çocuk sahibi kadın ve erkeklerden oluşuyor.
• Kullanıcıların yüzde 62’si üniversite mezunu. Bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 67.
• Kullanıcıların yüzde 47’si yüksek gelir grubunda, bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 53.
• Satın alınan ilk 3 ürün arasında gıda, giysi ve hazır gıda yer alıyor. Kullanıcıların bir önceki ay içinde en çok aradıkları hizmet noktaları kuaför, otomobil ya da lastik servisleri oldu.
• Kullanıcıların yüzde 41’i paket yemek siparişi verirken, yüzde 38’i restoranda yemek yemeyi tercih ediyor. Her 2 Yandex Navi kullanıcısından biri öğle yemeği siparişi veriyor veya restoranda yemek yiyor.
• Kullanıcıların yarısından fazlasının (yüzde 59) evcil hayvanı var. Yandex Navi kullanıcılarında bu oran yüzde 68. Kullanıcılar arasında en popüler evcil hayvanlar sırasıyla kediler, kuşlar ve köpekler oldu.

Yandex Navi kullanıcı kitlesi ‘varlıklı’

• Her 3 navigasyon kullanıcısından birinin bir yatırım hesabı bulunuyor. Yandex Navi kullanıcıları diğer navigasyon kullanıcılarına kıyasla daha fazla yatırım hesabına sahip.
• Kullanıcıların yaklaşık yarısı yeni bir ev veya daire satın almayı planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının büyük kısmı gayrimenkul sahibi ve yüzde 47’si ev satın almayı, yüzde 30’u da arsa almayı planlıyor.
• Kullanıcıların yüzde 76’sı, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 83’ü araç sahibi. Kullanıcıların yüzde 71’i, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 80’i aracını değiştirmeyi planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 44’ü 1-2 yıl içinde, yüzde 33’ü 3-5 yıl içinde aracını değiştirmeyi planlıyor.
• Navigasyon kullanıcılarının yüzde 30’u, Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 38’i aynı zamanda motosiklet veya bisiklet gibi araçları kullanıyor.

Rota hem yurt içi hem yurt dışı tatil yörelerine oluşturuldu

• Navigasyon kullanıcılarının yüzde 87’si son seyahatini Türkiye’de yaptığını ifade etti. Kullanıcıların en çok tercih ettiği tatil aktiviteleri arasında plaja gitmek, günübirlik geziler ve alışveriş yer aldı.
• Navigasyon kullanıcıları yurtdışına en çok tatil amaçlı seyahat ediyor. Kullanıcıların yüzde 64’ü yılda 3 veya daha fazla kez yurtdışına tatile çıkıyor. Yandex Navi kullanıcılarında bu oran yüzde 72.
• Yandex Navi kullanıcıları daha sık seyahat ediyor ve daha çok yerel bölgelerde aktif tatilleri tercih ediyor.;
• Navigasyon kullanıcılarının yüzde 43’ü yılda 3 defa ya da daha sık Türkiye içinde tatile çıkarken, kullanıcıların yüzde 48’si de yıl içinde 1-2 defa yurtiçinde tatile gidiyor.

Araştırma Ipsos Rusya tarafından Türk Vatandaşı 1500 kişi ile online olarak gerçekleştirildi. 18 yaş üzeri kişilerle gerçekleştirilen araştırmanın katılımcıları araba ya da herhangi bir motorlu taşıt kullanan ve büyük şehirlerde yaşayan kişilerden oluştu.

Cornetto, dondurma ambalajlarından hazırladığı kampanyayla yaza veda ediyor

featured yandex ads
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
4 "Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
5 Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Güncel Haberler
Domino's, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Domino’s, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Skims, güzellik kategorisine adım attı: Ürün kısa sürede tükendi!
Haberler
Skims, güzellik kategorisine adım attı: Ürün kısa sürede tükendi!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
15 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.