18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka reklamcılıkta devrim yarattı mı?
Haberler

Yapay zeka reklamcılıkta devrim yarattı mı?

Marketing Türkiye
24 Ağustos 2024
3 dk okuma
Yapay zeka reklamcılıkta devrim yarattı mı?
Başak Zerman
Adjust Head Of Sales, META

Yapay zeka, metin oluşturmaktan, animasyonları geliştirmeye kadar reklamların oluşturulma biçimini değiştiriyor. Bu değişiklikler yaratıcı ekipler için ağır işleri kolaylaştırabilir ve kampanyaları canlıya almak isteyen markalar için pazara sunma süresini kısaltabilir. Peki AI’nın mobil ve dijital reklamlar üzerinde olumlu ve olumsuz başka hangi etkileri olabilir? Yapak Zeka, reklamcılığı gerçekten devrim niteliğinde değiştirdi mi?

Bu teknolojiler geliştikçe, yaratıcı süreçlerdeki verimliliği basitleştirmeye ve iyileştirmeye başlayacaklar. Markalar ve yaratıcı ekipler, kampanyaları daha hızlı ve daha kolay başlatabilecekler ve fakat yine de insan yaratıcılığının dokunuşuna ihtiyaç duyacaklar.

Yaratıcı operasyonları kolaylaştırma

Üretken AI’nın reklamcılık üzerindeki en önemli etkisi, yaratıcı operasyonları kolaylaştırma yeteneği. Kopya taslakları oluşturmaktan animasyonu iyileştirmeye kadar, AI araçları tarihsel olarak reklam oluşturmak için gereken zamanı ve emeği azaltıyor.

Yapay zeka araçları, metinden sese anlatım oluşturma veya altyazıları çevirme gibi sıradan ve bazen maliyetli görevleri üstlenebilir. 

SparkLabs’tan Jessica Dolan’ın Reklam Üretiminde Yapay Zeka web seminerimizde belirttiği gibi , “Deneyimlerime dayanarak konuşuyorum – yıllar önce animasyon okuduğumda, bu düzenlemelerden bazılarını, bir karakteri arka plandan ayırmak için maskelemek gibi, manuel olarak, kare kare yapmak saatler alırdı. Şimdi, Runway ML gibi araçlarla, aynı düzenleme dakikalar içinde yapılabiliyor.” 

Jessica, bu yeteneklerin yalnızca üretim sürelerini hızlandırmakla kalmayıp, yaratıcı ekiplerin daha üst düzey stratejik görevlere ve fikir üretmeye odaklanmasını sağladığını doğruluyor. “Ekibimiz bu araçlarla güçlendirildi çünkü yaratıcı olmayan sıkıcı, yoğun işlerin çoğunu ortadan kaldırdılar.”

Yapay zeka komutlarına hakim olmak verimliliği artırıyor

Herhangi bir üretken AI aracının etkinliği, aldığı istemlerin kalitesine bağlıdır, bu da istem mühendisliğini yaratıcı profesyoneller için kritik bir yeni beceri haline getirir. İyi hazırlanmış bir istem, görevi aşırı basitleştirmeden, alakasız veya yardımcı olmayan yanıtlar için çok fazla yer bırakmadan aracın yeteneklerinden yararlanır. Bu, teknolojinin potansiyelinin yanı sıra sınırlamalarının da anlaşılmasını gerektirir.

Yapay zeka araçlarının çoğunun doğal dile dayalı olduğunu ve öğrenilmesinin kolay olduğunu, ancak istem kılavuzlarını okumanın ve çevrimiçi topluluklardan ve kaynaklardan yararlanmanın değerli olduğunu unutmamak gerek.

Temelleri öğrenmek için bunlardan yararlanmanın yanı sıra, belirli araçlara ve kullanım durumlarına özgü istemler sunan giderek artan sayıda çevrimiçi kaynak bulunuyor.

Kullanıcılar komut istemlerinde daha yetkin hale geldikçe yineleme sayısını azaltabilir, bu da ekipleri için daha fazla üretkenlik ve verimlilik sağlayabilir.

İnsan yaratıcılığına ve zekasına olan sürekli ihtiyaç

Yapay zekadaki gelişmelere rağmen, insan yaratıcılığına ve zekasına olan ihtiyaç devam ediyor ve her zaman devam edecek. Üretken yapay zeka, yaratıcı süreci destekleyebilen bir araçtır ancak insan dokunuşunun yerini alamaz. Pazar eğilimleri, duygusal zeka veya yaratıcı bir profesyonelin masaya getirdiği stratejik içgörü hakkında asla ayrıntılı bir anlayışa sahip olmayacaktır.

Cheng bir örnek paylaştı:

Bir analist olarak, ChatGPT Code Interpreter çıktığında heyecanlandım, analiz işimi çok daha kolaylaştıracağını düşünüyordum. Ancak denediğimde, işlerden ziyade görevleri otomatikleştirmede daha iyi olduğunu fark ettim . Analizlerde çok yardımcı oldu, ancak yine de neyi analiz edeceğimi vurgulamam ve önceliklendirmem gerekiyordu.

Yaratıcı insanlara yalnızca üretken AI’dan talepte bulunmak için değil, aynı zamanda çıktılarını iyileştirmek (veya reddetmek) için de ihtiyaç duyulur. Daha da önemlisi, nihai yaratıcı ürünlerin izleyicilerle duygusal düzeyde yankı bulmasını sağlamak için gerçek bir kişiye ihtiyaç vardır. 2024 Yaratıcı Trendler raporunda paylaştıkları gibi, SparkLabs ekibi AI’nın reklamları daha verimli bir şekilde üretmeye yardımcı olabileceğini ancak daha iyi sonuçlar elde etmeye yardımcı olmadığını erken öğrendi.

Devrim mi, vahiy mi, yoksa sadece inanılmaz bir üretkenlik aracı mı?

Üretken AI net faydalar sunarken üstesinden gelinmesi gereken zorluklar ve değerlendirmeler vardır. AI’ya aşırı güvenmek, benzer görünen konseptlere ve mesajlara yol açabilir, özgünlük ve yaratıcılığı azaltabilir.
AI tarafından üretilen içeriğin özgünlüğü ve atıfları konusunda süregelen etik endişeleri göz ardı etmemeliyiz . Yaratıcı profesyonellerin her türlü AI tarafından üretilen varlıkları kullanırken dikkatli olmaları gerekir. İnsan gözetimi ve etik yönergelere uyum, yaratıcı çıktının bütünlüğünü ve çeşitliliğini korurken AI’yı etkili bir şekilde kullanmanın anahtarıdır.

Sonuç olarak, üretken AI’nın reklam yaratıcılığını devrim niteliğinde değiştirme potansiyeli, yaratıcıların ardındaki süreçleri devrim niteliğinde değiştirme potansiyeline göre daha azdır . Teknolojiler, yaratıcı insanların yeri doldurulamaz yeteneklerini tamamlayan, artırıcı araçlar olarak en iyi şekilde kullanılır. Yaratıcı ekipler, AI araçlarının potansiyelini, iş akışlarını kolaylaştırmak için kullanarak en üst düzeye çıkarabilirler; bu arada hem markaların hem de tüketicilerin değer verdiği yaratıcılığı, hassasiyeti ve insanlığı korurlar.

OpenAI, ChatGPT-4o kullanıcılarının chatbot’a aşık olmasından endişeli

başak zerman featured Yapay Zeka
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kente iyi bakan bir sanat alanı: Kale Tasarım ve Sanat Merkezi
Haberler
Kente iyi bakan bir sanat alanı: Kale Tasarım ve Sanat Merkezi
Advertorial
21 Temmuz 2025
Tesla ve Samsung'dan 16 milyar dolarlık iş birliği
Haberler
Tesla ve Samsung’dan 16 milyar dolarlık iş birliği
Nafizcan Önder
28 Temmuz 2025
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Haberler
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Advertorial
4 hafta önce
Microsoft Copilot görsellere hayat veriyor: 2D’den 3D’ye tek tıkla dönüşüm
Haberler
Microsoft Copilot görsellere hayat veriyor: 2D’den 3D’ye tek tıkla dönüşüm
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.