23 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Genç Emekliler
Haberler

EYT’lilerin gelecek planları neler?

Gizem Yıldız
30 Haziran 2024
3 dk okuma

Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte, milyonlarca kişi emeklilik hayalini gerçekleştirdi. Peki, orta yaşta gelen emeklilik onlara neler getirdi? Daha da önemlisi “genç emeklilerin” gelecek planları neler? Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Emeklilikte Yaşa Takılanlar” araştırması, EYT’lilerin emeklilik sonrası yaşamlarını, günlük rutinlerini, yeni hobilerini ve değişen yaşam alışkanlıklarını mercek altına alıyor.

Yatırımlar altına…

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Borçlarına rağmen tasarruf yapabilen bir kitleyle karşı karşıyayız. Öyle ki tasarruf yapabilenlerin oranı yüzde 34,4’ü buluyor. Hatta kadınlarda yüzde 40,7’lere kadar yükseliyor. Favori tasarruf yöntemi ise her dönem en sağlam yatırım araçlarından biri olarak işaret edilen altın oluyor. Borsa ve döviz de en çok tercih edilen yatırım araçları arasında yerini alıyor. Kadınların ikinci yatırım aracı olarak dövizi erkeklerin ise borsayı benimsediği de dikkat çeken veriler arasında. Ayrıca kadınların kripto parayı bir yatırım aracı olarak benimseme oranı erkeklere göre daha yüksek.

Maaşın çoğu gıda harcamalarına gidiyor

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Temel ihtiyaçları önceleyen EYT’lilerin en çok para harcadıkları gider kalemi de gıda (yüzde 77) oluyor. Ev ve yaşam, teknoloji ve iletişim de en çok harcama yapılan alanlar arasında yer alıyor. Erkeklerin sağlık ve spor harcamalarını önceliklendirdiği de dikkat çekiyor.

Emekliler boş vakitlerinde neler yapıyor?

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Gelelim herkesin hayalini süsleyen emekliyken yapılacak boş vakit aktivitelerine. Yanıtlara göre emeklilerin öyle pembe bir dünyası yok. Zira yüzde 21’lik bir kitle “maddi durum nedeniyle hiçbir şey yapamıyorum” diyor. Yüzde 44,3’ü boş zamanını arkadaşlarıyla geçirirken yüzde 18’i spor yapıyor, yüzde 14,8’lik bir kesimse kültür sanat aktiviteleriyle uğraşıyor.

Ekonominin geleceğinde umut yok

EYT’lilerin pek çoğu ekonominin geleceğinden umutlu değil. Zira yarısından fazlası “umudum yok” derken, kadınların ağırlıkta olduğu yüzde 21,3’lük bir kesim umuda pencere aralıyor. Yüzde 19,7’lik kararsız bir kitle de mevcut.

Online alışveriş favori

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

Online alışveriş (yüzde 54,1) alışkanlığıyla dikkat çeken EYT’liler fiziksel mağazaları (yüzde 49,2) da oldukça yoğun bir biçimde kullanıyor. Pazar (yüzde 44,3) ve yerel işletmelerin (yüzde 27,9) de aktif olarak tercih edilen kanallar arasında yer aldığı düşünülünce omnichannel bir alışveriş yolculuğunu benimsedikleri söylenebilir.

ETY’liler sosyal medyada online

EYT'lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil

EYT’lilerin sosyal medyada vakit geçirme oranı oldukça yüksek (yüzde 95,1). En çok vakit geçirilen platformlar sırasıyla; Instagram (yüzde 55,2), Facebook (yüzde 31), X (yüzde 10,3) ve TikTok (yüzde 1,7). Cinsiyet kırılımına bakıldığında ise; kadınların favori üçlüsü sırasıyla Instagram, Meta ve TikTok olurken erkeklerinki Meta, Instagram ve X oluyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından yürütülen araştırmada EYT’lilerin durumunu tespit edip istek, beklenti ve hayallerini ölçümlemek amacıyla Mayıs 2024 tarihinde online (Eşzamanlı Mobil Paneli) olarak 384 görüşme gerçekleştirildi.

aksoy araştırma featured
1 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
2 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
3 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
4 İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
5 ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (16-22 Ağustos)
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Advertorial
1 Temmuz 2025
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
Haberler
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
Nafizcan Önder
4 Temmuz 2025
BTK’dan 8 eSIM sağlayıcısına erişim engeli kararı
Haberler
BTK’dan 8 eSIM sağlayıcısına erişim engeli kararı
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
Brandverse Awards kazananları nasıl belirleniyor?
Haberler
Brandverse Awards kazananları nasıl belirleniyor?
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.